Visa första inlägg
896 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
(inlägget har redigerats)
896 inlägg
Om man orkar ta sig igenom de första 3 säsongerna av Shield(vilket är värt) så väntar en katt och råtta lek utan dess like i säsong 4.
1521 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
1521 inlägg
The Shield är en fantastisk serie!
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Kolla in American Crime Story.
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Satan i gatan vad denna snubbe jobbar...

http://collider.com/ryan-murphy-new-series-fx-pose/
870 inlägg
för
870 inlägg
Sitter och funderar på om jag ska ta och bränna av första avnsittet av Iron fist eller om jag ska vänta till morgondagen... Är ju sjukt peppad men samtidigt är jag ganska trött så jag vet inte om jag har koncentation nog för ett entimmesavsnitt. Får kanske blir något lättsammare som Brooklyn 99 eller liknande :) 

Är det någon som har tagit sig igenom Iron fist än och kan ge ett spoilerfritt omdöme? Gillade verkligen Daredevil och Jessica Jones men tyckte att Luke Cage var lite av en besvikelse. Men som sagt har ganska höga förväntningar på Iron fist och ska absolut ta tag i den framöver!   
812 inlägg
för i svar på reeds inlägg
812 inlägg
Jag har inte sett hela än, men 8 avsnitt har jag dragit igenom! Jag tycker inte det är lika bra som Jessica Jones och absolut inte lika bra som Daredevil, som är den starkaste av de 4. Men än så länge gillar jag det mer än Luke Cage. Finn Jones är bra i huvudrollen, Rosario Dawson medverkar även i denna och hon är bra som alltid, och jag gillar även Jessica Henwick som har en stor roll. Det ska bli spännande att se hur de knyter ihop säcken, men än så länge tycker jag det är bra :D
318 inlägg
för
318 inlägg
Såg precis säsongsavslutningen av "Innan vi dör" och wow säger ja bara. Riktigt bra var de här! Brutalt, välskrivet och framför allt välspelat. Bästa svenska serien jag har sett på mycket, mycket länge.
870 inlägg
för i svar på Streetnickes inlägg
870 inlägg
Det låter ju riktigt lovande! Att den inte skulle nå upp i Daredevil klass hade man ju nästan kunnat lista ut men det är ju en väldigt hög standard att leva upp till. I alla fall skönt att höra att du gillar den än så länge, man blir ju lite smått nervöst när man hör hur totalsågad den har blivit av diverse kritiker.

Ska i alla fall ta mig i kragen och påbörja serien snarast och förhoppningsvis plöja igenom den under veckan som kommer. Återkommer med omdöme när jag har sett hela säsongen! 
896 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
(inlägget har redigerats)
896 inlägg
Kunde inte hålla med mindre. Nordic Noir är så satans söndertrasat nu. I "Innan vi dör" känns hela premissen i sin grund bristfällig, 
Både anledningen till att hon sätter dit sin son, anledningen till att han vill gå undercover. Och andra bristfälliga saker i manus som
att hon inte ens skulle kolla upp var sin son jobbar men är ändå såpass orolig att hon skickar poliser till hans lägenhet. Det känns ologiskt, slarvigt och fånigt skrivet bitvis. Så många scener som saknar kreativ form utan enbart är till för att ge information via dialog rakt av( Typ håll det kort och billigt, här finns ingen tid för egensinne) Tänker särskilt på alla scener inne i polishuset. Sen på det stora hela ännu ett dötrist kameraarbete där det är generisk close up från ansikte till ansikte för att sedan övergå till statisk kamera en liten bit ifrån. Känns som att kolla på ett vaxkabinett stundtals. Det finns ingen riktig puls, inget vettigt bildberättande och ingen vettig karaktärisering. Kan tycka att även Bron lider många gånger av precis samma åkommor, men jämför då de båda huvudkaraktärerna där mot de båda huvudkaraktärerna här, i sin komplexitet, drivkraft och uppbyggnad. Ljusår ifrån skulle jag säga. Jag ser ingen större kvalitetsskillnad på Innan vi dör och gemene Beck-film. 

Och det är roligt med David Brent och Häll som ger fyror till detta, okay att smaken är delad men kom igen vad fan kollar ni på?
318 inlägg
för
318 inlägg
Hahah de var en sågning det! Jag kan hålla med dig om vissa logiska luckor som stör, rätt ordentligt. Sen är de några skådespelare som inte håller måttet (Sofia Ledarp). Men förutom det så håller jag helt enkelt inte med. Jag tycker de genomgående håller en väldigt hög kvalité. Tycker att dom lyckas skapa en nerv som håller genom hela serien. Betyget fyra kan komma att sänkas vid en eventuell omtitt men just nu tycker jag den förtjänar det. Kanske inte har något väldans djup men de är jäkligt underhållande. Och det kan räcka jäkligt långt! Någon som ska ha en extra guldstjärna är Alexej Manvelov som gör en nedtonad Davor, och får han att bli ruskigt läskig och obehaglig men samtidigt sympatiserar jag med honom. Ruskigt bra karaktär, spelad på ett magnifikt sätt!
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Love s2 fortsatte bra, dock håller jag första säsongen som den starkaste men det är en riktigt härlig serie. Visar perfekt hur kärlek verkligen kan vara, både det bra och det dåliga.
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Vad är era tankar om nya Twin Peaks? Vilka förväntningar har ni? Och blir det en succé? 

Själv anser jag att det skall bli väldigt intressant att se David Lynch comeback i registolen.
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Och mystiken och stämningen som genomsyrar Twin Peaks ska bli härligt att uppleva.
406 inlägg
för
406 inlägg
Då var series finale kommen för Black Sails. En rätt skaplig avslutning ändå lite smått irriterande var den allt.

SPOILER SPOILER SPOILER.

Jävligt märkligt att de lämnar såpass öppet för att kanske eventuellt fortsätta historien senare? Men jävligt intressant ändå att de dyker upp en ny karaktär i Rackham's gäng. Dvs "Mark Read" vilket måste tyda på Mary Read. Kan en spinoff vara aktuell eller varför avslutar det serien på detta vis? ;)
318 inlägg
för
318 inlägg
Här var det dött! Har nyligen sett några avsnitt av Happy Valley och jag är mycket imponerad än så länge. Bra skådespel, härlig nerv och bra tempo. Detta kan verkligen bli något bra. Ska snart också ge mig i kast med Skam.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ja den där serien ser jag gärna att man fortsätter att bygga på, hellre det än Twin Peaks :)

Har för övrigt varit ganska frånvarande här inne, har hänt en del på hemmafronten, bland annat mist farsan i den där jävla cancern. Detta har gjort att jag hamnat efter i en hel del serier, jag är osynkad i ganska så mycket. Jag hoppas jag kan råda bot på detta under sommarn, åtminstone närma mig "uppdaterad" :)

Det är självklart en svår och tuff tid just nu, förmodligen det värsta jag tvingats gått igenom, MEN, så har jag ju mina tv-serier. Att få fly in den världen har verkligen hjälpt mig massor under dessa skittider. Visst ligger jag efter i en hel del, men så fort jag fått chansen har jag kastat mig in bland mina kära tv-karaktärer.

Vad det gäller relativt nya produktioner så ger jag hittills tummen upp till American Gods och The Handmaids Tale  och tummen ned till Twin Peaks.

Tidigare i vår har jag även avnjutit Big Little Lies, Taboo, The Good Fight och Feud. Jag gillade samtliga, men fullständigt älskade Feud.

Börjar inte så väldans mycket intressant under sommarn tycker jag, skulle vara Netflix GLOW då, den känns intressantast. Snart får jag dock återse mitt kära Kingdom och serien men den snarlika titeln Animal Kingdom :)Det är förresten den absolut sista säsongen som Kingdom bjuder på, lite sorligt, grymt jäkla bra serie.

Frågar ni mig om senaste säsongerna av till exempel The Leftovers, Fargo och Billions så vet jag inget, jag har icke hunnit med, men det är därför vi har sommar snart, så jag kan ta mig an även dessa små pärlor!
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Detta kanske kan bli något.

https://youtu.be/6Y7kHHxylps
1521 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
1521 inlägg
Tråkigt att höra om farsan din, jävla skit den där cancern.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Men då förstår jag varför du varit frånvarande, vi har saknat dig putte! :) 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden