Visa första inlägg
870 inlägg
för
870 inlägg
Kollade in piloten av den nya superhjältekomedin Powerless och måste säga att jag gillade den. Var det de roligaste 22 minuterna någonsin? Nej, knappast men när det gäller piloter speciellt inom komedigenren så för man nog sänka förväntningarna lite, det brukar oftast ta ett tag för en serie att hitta sin unika stil så att säga.

Jag tyckte ändå att det fanns tillräckligt här för att hålla mitt intresse och göra så att jag vill se mer från denna värd och karaktärerna i den. Tyckte att referenser till DC comics superhjältevärld funkade rätt så bra, blev kanske på gränsen till lite för mycket ibland dock. Hoppas att de balanserar det i kommande avsnitten, det kan lätt dra iväg och bara bli referenser och det blir inte så kul i längden om man inte gör något mer med det än att bara namedroppa DC karaktärer.

Har varit ett fan av Danny Pudi sedan  Community så jag ser fram emot att se mer av honom. Även övriga casten ser riktigt lovande ut med Vanessa Hudgens och Alan Tudyk i spetsen. Jag kommer i alla fall att fortsätta följa Powerless. Är det någon annan som har kollat in den än?       
475 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
475 inlägg
Om det ändå fanns något svenskt ställe att kika på Goliath på.... Verkar vara en serie helt i min smak, men det tycks mig som om man ej kan få tag på den som svensk (annat än piratvägen förstås, men det hade jag inte tänkt). Någon som har mer info?

På andra seriefronter så är jag mest begraven i Gilmore Girls-träsket just nu, och jag älskar det haha! Underbart trevlig, rolig och helmysig serie som passar perfekt för regniga dagar.

Någon som har gett sig an Santa Clarita Diet än? Blir nog min nästa titt tänkte jag, eller Peaky Blinders... Eller Frontier, Rome, Deadwood, Downton Abbey, The Crown, Bloodline. Möjligheterna är många, tiden knapp! Men blir nog Santa clarita diet som nästa projekt, kanske skulle ta och klämma första avsnittet idag.
406 inlägg
för
406 inlägg
Då har man tillslut sett Mad Dogs US och är lite besviken på att det inte blev fler säsonger.
Men en 4/5 får den iallafall.
726 inlägg
för i svar på Twikzarns inlägg
726 inlägg
Ja, det var en riktigt trevlig bekantskap. Synd att det inte blev fler säsonger. Tyvärr så var vi väl för få som upptäckte den i tid..
406 inlägg
för i svar på Willimons inlägg
406 inlägg
Ja det är väl som många serier som går bort i skymundan tyvärr.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Kolla in brittiska originalet, grymt bra den med och den har ett riktigt slut. Ett kryptiskt slut absolut, men ändå ett avslut. Ett av de bästa avsluten på senare tid :)
656 inlägg
för
656 inlägg
Drog igenom första säsongen av Bloodline. Var ju riktigt bra grejer. Trevliga Floridamiljöer och bra karaktärer. Var väl bara modern(som spelas av Sissy Spacek) i familjen som kändes lite slätstruken. Rätt lugnt tempo men ändå spännande hela vägen. Den klarast lysande stjärnan i första säsongen måste jag ändå säga är Ben Mendelsohn som familjens svarta får. Han är mycket vass. 

Nu tänkte jag ge mig i kast med Ray Donovan. 
2575 inlägg
för i svar på Gomer Pyles inlägg
2575 inlägg
Vad tyckte du om slutet på första säsongen av Bloodline?
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Är The Young Pope värd att se? Någon som har kollat på den?
242 inlägg
för i svar på Phips inlägg
242 inlägg
Jag hörde en vän säga att den var väldigt (+väldigt) bra, vet dock själv inte alls mycket om den.
2575 inlägg
för i svar på Orboqs inlägg
2575 inlägg
Okej det låter ju bra, blev ganska sugen på att se mer av Jude Law efter att ha sett Side Effects igår. Inte ofta han är med i filmer som man faktiskt ser.
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Alan Ball (American Beauty, Six Feet Under och True Blood) har en ny TV-serie på gång.

Tim Robbins och Holly Hunter har ledande roller.

http://www.imdb.com/title/tt5923012/?ref_=nm_flmg_prd_2

http://deadline.com/2017/02/tim-robbins-co-star-alan-ball-family-drama-series-hbo-holly-hunter-1201917612/
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Första trailern till David Finchers nya TV-serie.

Som alltid av Fincher ser det förbaskat lovande ut. 

http://collider.com/mindhunter-trailer-david-fincher-netflix-series/#poster
1168 inlägg
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Väldigt märkligt utveckling att allt fler filmskapare vill göra TV-serier.

David Fincher, Bröderna Coen, David Lynch, Alejandro Iñárritu, David O. Russel osv...
3306 inlägg
för
3306 inlägg
Sett första säsongen av Black mirror. Konceptuellt väldigt intressant, men intrigen uppvisar en väldig naivitet och brist på förståelse för den digitala tidsåldern i dom två första avsnitten. Tredje avsnittet är det klart renaste... Filmen skulle bli utkonkurrerad för mig om det fanns...  Svag 3/5-serie hittills...
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Började kolla på Love säsong 2 (tre avsnitt in) och det fortsätter lika härligt som innan. Det är helt klart Netflix mest lyckade komediserie!

Har även börjat på Boardwalk Empire säsong 3 (två avsnitt in). Jag tycker att vissa delar blir lite utdragna och sega medans andra delar är otroligt jävla bra och intensiva. Får se hur det slutar sen men just nu håller jag säsong 1 som den starkaste hittills.
318 inlägg
för
318 inlägg
Andra säsongen av Billions tycker jag har börjat helt jävla utmärkt! Små skillnader i jämförelse med första säsongen märks ganska tydligt än så länge. Nu är de mer fokus på ställningskriget mellan Bobby och Chuck. Mycket av börsdelen som var väldigt dominant under första säsongen har nu tonats ner och fokus ligger nu mera på de politiska spelen och intrigerna. Fyra avsnitt in så kan ja bara säga att just nu är Billions de bästa inom drama/thriller genren utan tvekan. Fortsätter säsongen i samma anda så kommer serien att lyfta upp och landa på en fullpott. 

Är det någon som kan ge något tips på någon liknande serie? Just nu är begäret på mer Billions så pass stort att jag behöver något att spendera tid med när det väntas på nästa avsnitt.
5248 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
5248 inlägg
Håller med dig, Billions är grymt bra :)

Ifall du menar serier som typ ställer två "rivaler" mot varandra, ja där typ båda vägrar ge upp. Ja då skulle jag rekommendera Goliath där Billy Bob Thornton och William Hurt stångar sig blodiga mot varandra :) Inget börs eller wallstreet-tema dock, handlar mer om rättssalar, skumma fall och rävspel. Grymt bra serie i alla fall.
318 inlägg
för
318 inlägg
Ja de är sånt ja tänker. Den där katt å råtta leken som är så ruskigt underhållande att titta på. Har sett Goliath och håller helt med dig, riktigt jävla bra skit. Billy Bob dominerar som vanligt och Hurt spelar verkligen superbt.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden