Visa första inlägg
475 inlägg
för
475 inlägg
Beklagar verkligen sorgen, Putte! Du är en mycket uppskattad figur här i serietråden!
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Vad tror ni om skaparna av The Wire nya TV-serie The Deuce?
475 inlägg
för
475 inlägg
Är fem avsnitt in på säsong tre utav Fargo. Helt klart sämsta säsongen so far enligt mig... Minst engagerande karaktärer och story. Dock helt okej underhållning. Besviken på David Thewlis som annars är en stor favorit, tycker hans karaktär är lite... too much. Billy Bob Thornton gjorde skurk-rollen avsevärt mycket bättre i säsong 1.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
The Deuce kan nog bli riktigt bra, så länge det inte blir någon Boogie Nights-kopia, kan ju vara lite risk för det, eller vad tror ni?

Ligger efter i Fargo så där kan jag dessvärre inte uttala mig, men låter så klart lite trist att ifall den tappat lite.

Själv tog jag mig an piloten av dramakomedin I´m Dying Up Here från Showtime. Men nej, den fungerade inte alls. Påminde visserligen lite om Vinyl, men då var Vinyl bättre på alla plan och kretsade dessutom kring bra mycket mer intressanta karaktärer och händelser. Ska ändå ge den ett par avsnitt till, piloter kan vara mariga. Själva miljöerna och 70-talskänslan är helt okej, känns lite bortkastad dock när inte mycket annat gjorde att man liksom fastnade. Hoppas den tar sig! Återkommer om detta.

Annars tänkte jag ta mig an lite dokumentärserier. Bland annat The Keepers som jag inte hunnit med ännu och så Fallet Kevin som ska vara så bra, så bra, så bra :)

Vet inte om jag nämnt det tidigare, men jag tycker det är en lite blek sommar sett till premiärer av nya serier. Inte mycket som på förhand känns så där jätteintressant. Men Netflix GLOW (om kvinnliga fribrottare på 80-talet) hoppas jag i alla fall på. Premiär om ett par veckor tror jag.
896 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
896 inlägg
Med tanke på vilken kvalitetsmarkör David Simon är och med tanke på hur egensinnig filmskapare PTA är, så skulle jag säga att 
det är föga troligt att de båda påminner allt för mycket om varandra i sista ändan. Mer än det helt givna då. Men som vi lärt oss
är ingen historia särskilt unik om man hårdrar det. Det är inte VAD som händer utan HUR det händer som särskiljer desto mer. 

Håller med om att denna säsongen av Fargo inte är något att skriva hem om direkt. Och vad gäller Fargo i stort tycker jag att serien långsamt har
dalat sedan den fullkomligt briljanta säsong 1. Ingen av de andra säsongerna har lyckats toppa den eller ens lyckats hålla samma nivå. Skillnaden 
på säsong 2 var att det åtminstone var ett vettigt försök till förnyande istället för upprepning, då det var en Period-piece och betydligt bredare multi-plots
drama. Men nu med säsong 3 återigen i nutid blir det smärtsamt tydligt att serien/berättelsen inte längre känns lika angelägen och intressant.
Detta till trots är Fargo fortfarande ett härligt karaktärs-galleri, habil underhållning, snyggt producerad och med mycket humor.

Vad gäller Fallet Kevin känns det allt svårare att bedöma den typen av dokumentärer. När en dokumentär av denna karaktär regisseras som en fiktiv
thriller och samtidigt pek-pinne-petar var vi som publik ska känna, då kan jag tycka att det ligger något underliggande och manipulerande över hela produktionen.
Vad gäller produktionen i övrigt är det överjävligt övertydligt var influenserna kommer ifrån. Sen har skaparna istället för att presentera något eget
bara försökt göra samma sak, fast för en billigare peng. Detta till trots är historian om fallet Kevin både gripande och intressant.

PUTTE:
Vad tror du annars om Netflix's GUPSY? handlingen för ju mina tankar direkt till förra årets mest oväntade CHANCE...   
475 inlägg
för
475 inlägg
Ja, nu när du säger det så kan jag faktiskt inte komma på en enda seriepremiär som jag längtar till den här sommaren. Själv är jag mest lycklig över att jag kommer att få spendera sommaren med OITNB och GoT. :D Och så ska Fargo ses klart. Och Bloodline har jag inte ens påbörjat säsong ett än. För att inte tala om alla gamla storserier som står på en never-ending to watch-list, Oz, Rome, Deadwood, West Wing... Och House of cards, för den delen. Och Peaky Blinders......... Och Rectify......

Summa summarum, jag har fullt upp fram tills min stora besatthet kommer tillbaka i höst, Stranger Things!!! :D Måste hinna med en omtitt utav första säsongen också innan dess, förstås.

Den enda seriepremiären som jag kan komma på att jag längtar efter i år är Watership Down, fast den kommer ju senare i år. Kommer förvisso bara vara en miniserie i fyra delar, men jag älskar verkligen boken, så jag längtar enormt!!

Glow intresserar mig föga, även om jag är ett mega-fan utav OITNB så känns åttiotals-wrestling inte riiiiiktigt som min grej, inte ens i närheten. Trailern kändes väl helt okej men inget som fick mig att bli intresserad utav serien när jag har så mycket annat att se.
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Hur kan dem lägga ner en sån fantastisk serie som Sense8?....
475 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
475 inlägg
Sant, säsong ett utav Fargo var GRYM, älskade verkligen skådespelarvalen, och Martin Freeman gjorde sin karaktär som den fega lilla råttan helt perfekt haha! :D Säsong 2 var också bra, men inte alls i närheten av första. Säsong tre känner jag mig tämligen oengagerad i.

Ingen mer här som är lika dundertaggad för OITNB imorgon som jag är? :D
896 inlägg
för
896 inlägg
Någon som sett klart säsong 3 av Bloodline, och i sådant fall hur tycker ni att de band ihop det på slutet
samt hur tycker ni serien står sig bland Netflix andra produktioner? 
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Hasie: Ja Gypsy låter onekligen väldigt mycket som Chance (som jag älskade, riktigt härlig överraskning), men det var någonting med Gypsy som jag läste tidigare som gjorde mig oroad. Nu minns jag fan inte vad det va? :) Om det var skaparen, manusförfattaren eller något, kanske någon regissör, som hade gjort något jag verkligen avskydde innan. Jag minns ärligt talat inte, hittar inget som ringer i några klockor heller. Nu var ju detta ett tag sedan så det kan ju hända att Netflix ändrat i produktionen, därför noterar jag Gypsy nu :) Ska ge den en chans helt klart. Angående Bloodline så ligger jag efter så inget uttalande från mig där :)

Fermen: Ja riktigt trist med Sense8, jag var en bit över halva säsongen in i den andra då jag hörde om nedläggningen. Tappade lusten direkt och slutade titta, blev så less. Hade dessutom läst att säsongen avslutades öppen så då kände jag att jag inte vill se mer. Men blir väl så här då superhjälteserier ligger högst upp på schemat hos Netflix, att påstå något annat vore ren lögn. Är snart inget annat där än Marvel och Disney-produktioner, till sensommaren lägger de även ned Longmire...Då har de lagt ned, ja fem dramaserier tror jag, på ett halvår. Utbudet börjar bli väldigt skralt sett till just egenproducerade dramaserier, vi får hoppas Gypsy är bra och får vara kvar, samma med Finchers nya Mindhunter (heter den va?) till hösten. Annars är det väl bara OITNB kvar, ja och House of Cards, även ifall den sistnämnda också nog har gjort sitt snart.

Sedan har de till mångas förtjusning även Stranger Things kvar, men för min del är det farligt nära Disney å liknande dravel så för min egen del är det en klen tröst ;)

Läderansikte: Håller just på med fjärde säsongen av OITNB, japp låg efter även där, sen ska jag kasta mig på den femte :)
475 inlägg
för
475 inlägg
Den tråkiga sidan utav TV-serier; Alla serier som inte är dundersucéer (Game of Thrones et.c), svävar konstant i nedläggningsfara... Tråkigt nog kan det ofta göra mig lite tveksam till att påbörja mindre serier innan dom har ett par års sändning på nacken, så att man vet att man åtminstone får se ett par säsonger innan det läggs ner.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Snowfall från FX (HBO Nordic här hemma) kanske kan vara något? Premiär 6:e juli, skapad av John Singleton. https://www.youtube.com/watch?v=DZiLkhUA114

Den ger vi en chans tycker jag, kan bli riktigt bra. Fylldes denna skrala sommar på lite ytterligare. Tyvärr såg jag dock att Ray Donovan inte kommer tillbaka förrän augusti, lång väntan känns det som. Den hade behövt redan nu i juni eller juli för att stabilisera utbudet något.

Amazons The Last Tycoon kanske också kan vara något. Hollywood, 30-tal och Kelsey Grammer. 28:e juli (tror jag) den kommer.
1521 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
1521 inlägg
Ja jäkligt tragiskt. Det är synd att dem ska lägga ner riktigt bra serier och behålla superhjältarna och deras mindre lyckade komediserier (Kimmy Schmidt bland annat). Den enda av superhjältarna jag har tyckt varit bra är Daredevil, resten har varit jäkligt mediokert. Men som du säger Gypsy, Glow och Mindhunter ser man ju fram emot. Angående Sense8 så var slutet tyvärr öppet vilket stör mig något så otroligt för jag vill ha mer av den världen men men.
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Den första säsongen av Fargo är bäst, men övriga säsonger är ändå stabila och bra.
475 inlägg
för i svar på Joes inlägg
475 inlägg
Ja, dom senaste avsnitten tycker jag faktiskt att säsong tre har artat sig riktigt ordentligt, särskilt tack vare det allra senaste avsnittet som var grymt bra! :D
726 inlägg
för
726 inlägg
Någon annan som sett klart tredje säsongen av Better Call Saul? Väldigt stabil säsong. Minst lika bra som säsong 1 enligt mig!
475 inlägg
för
475 inlägg
Sett färdigt både Fargo och årets säsong av OITNB nu i dagarna. Fargo lyfte absolut mot slutet tyckte jag, men var ändock otvivelaktigt blekaste säsongen hittills. Inte lika engagerande karaktärer och handling, helt enkelt. 

OITNB tuffar på. Det är samma gamla visa, och jag råkar gilla just denna visa, haha! Känns varje år som att komma hem till gamla vänner, typ. Tycker definitivt inte att denna säsongen var så usel som många andra verkar tycka, men visst var det en av dom svagare säsongerna so far, absolut, så jag förstår ju kritiken.

1521 inlägg
för
1521 inlägg
Då har jag sett klart The Sopranos, och vilken fantastisk serie. Når inte upp till fullpott men en stark fyra helt klart. Slutet går att diskutera i dödagar men jag är faktiskt nöjd med hur det hela avrundades. Jag kommer med glädje att återbesöka de båda familjerna i framtiden.
475 inlägg
för
475 inlägg
Någon som har gett sig an Gypsy? Är den ett psykologiskt intressant karaktärsdrama eller mest en orgie i snuskscener med syftet att chocka?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden