Visa första inlägg
3182 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
3182 inlägg
Jag har inte orkat se så många avsnitt av den senaste säsongen. Vad tycker du om eländet?
10746 inlägg
för
10746 inlägg
shameless tycker jag dom ska lägga ner! ;)
1121 inlägg
för
1121 inlägg
Nu har man sett hela säsong 5 av amerikanska The Office. Fortfarande kul men inte lika bra som säsong 2-4. Första halvan av säsongen är lika stark som de andra säsongerna. Men efter "Lecture Circuit: part 1" tappar den i kvalité och den närmar sig att bli sämsta säsongen hitills. Dock rycker den upp sig efter att Michael bildar sitt egna företag och avsnitten efter är riktigt roliga. Överlag slår den första säsongen, men inte mer.

Frågan är om säsongerna efter blir bättre eller om detta är början av slutet på en rolig serie. Vad säger ni andra som sett serien?
862 inlägg
för
862 inlägg
Någon som börjat kolla på NWR serie Too Old To Die Young?  
300 inlägg
för
300 inlägg
Jamen ska vi försöka sparka liv i denna fossil? Ja vi gör ett försök!
Det som setts under den senaste tiden:

Watchmen: Till skillnad från filmen som kopierade grundmaterialet rakt av, tar tv-serien grundkänslan i förlagan men gör någonting eget av det. Jag tycker faktiskt att det funkar alldeles fruktansvärt bra, tack vare en härlig story, välskrivna karaktärer och fin tematik som enligt min mening inte blir för smörig. Det finns vissa delar som hade kunnat kortats ner en aning för att förhindra att tempot slackar. Men annars en väldigt bra serie som jag absolut rekommenderar! 4/5

Chernobyl: Fantastisk historia som jag skämmigt nog visste väldigt lite om. Foto, musik och skådespeleri håller en ofantligt hög klass, riktigt bra. Tyvärr är serien rätt så ojämn och blir snabbt ganska enformig. Den blir aldrig dålig, men tempot slackar och kvaliteten dalar flera gånger under säsongen. Men är överlag nöjd över serien! 3/5

Veep: Började se denna serie för flera år sedan men slutade. Nu har jag fortsatt och desto längre jag kommer desto bättre blir det, vilket ju inte är så ovanligt bland komediserier. Fantastiska karaktärer som hamnar i roliga situationer som de hanterar på de mess bisarra sätt. Roligast är serien när den kommenterar hur lite som behövs för att skapa stora rubriker och hur journalisterna vänder och vrider på varenda ord och handling för att ställa Selina i dålig dager. 4/5

Big Mouth: Detta är kanske den roligaste serien du kan se just nu. Den är grov, charmig, gullig och tankeväckande utan att bli klyschig. Den har ofantligt bra röstskådespelare, som lyfter fram det absolut bästa hos varje karaktär. Under seriens gång fördjupas och utvecklas så gott som alla karaktärer vilket ger ett större djup. Sen är den såklart så jäulusiskt rolig! Skrattar så ja får magknip under många av avsnitten. Otrolig självigenkänningsfaktor som gör att jag både skrattar och får hemska flashbacks på samma gång. En otroligt stark 4/5, snuddar på full pott men inte riktigt. 

Fargo säsong 3: Betydligt bättre än vad jag har hört och hoppats på. Otroliga skådespelare, bra grundstory och välskrivna karaktärer som jag brydde mig om. Lite ojämnt tempo och ibland lite väl mycket metaforer och utsvävande liknelser, men jag tycker att den håller ihop det och landar rätt stabilt. Stark 3/5
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden