Visa första inlägg
3306 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
3306 inlägg
Jag har inte orkat se så många avsnitt av den senaste säsongen. Vad tycker du om eländet?
11107 inlägg
för
11107 inlägg
shameless tycker jag dom ska lägga ner! ;)
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Nu har man sett hela säsong 5 av amerikanska The Office. Fortfarande kul men inte lika bra som säsong 2-4. Första halvan av säsongen är lika stark som de andra säsongerna. Men efter "Lecture Circuit: part 1" tappar den i kvalité och den närmar sig att bli sämsta säsongen hitills. Dock rycker den upp sig efter att Michael bildar sitt egna företag och avsnitten efter är riktigt roliga. Överlag slår den första säsongen, men inte mer.

Frågan är om säsongerna efter blir bättre eller om detta är början av slutet på en rolig serie. Vad säger ni andra som sett serien?
896 inlägg
för
896 inlägg
Någon som börjat kolla på NWR serie Too Old To Die Young?  
318 inlägg
för
318 inlägg
Jamen ska vi försöka sparka liv i denna fossil? Ja vi gör ett försök!
Det som setts under den senaste tiden:

Watchmen: Till skillnad från filmen som kopierade grundmaterialet rakt av, tar tv-serien grundkänslan i förlagan men gör någonting eget av det. Jag tycker faktiskt att det funkar alldeles fruktansvärt bra, tack vare en härlig story, välskrivna karaktärer och fin tematik som enligt min mening inte blir för smörig. Det finns vissa delar som hade kunnat kortats ner en aning för att förhindra att tempot slackar. Men annars en väldigt bra serie som jag absolut rekommenderar! 4/5

Chernobyl: Fantastisk historia som jag skämmigt nog visste väldigt lite om. Foto, musik och skådespeleri håller en ofantligt hög klass, riktigt bra. Tyvärr är serien rätt så ojämn och blir snabbt ganska enformig. Den blir aldrig dålig, men tempot slackar och kvaliteten dalar flera gånger under säsongen. Men är överlag nöjd över serien! 3/5

Veep: Började se denna serie för flera år sedan men slutade. Nu har jag fortsatt och desto längre jag kommer desto bättre blir det, vilket ju inte är så ovanligt bland komediserier. Fantastiska karaktärer som hamnar i roliga situationer som de hanterar på de mess bisarra sätt. Roligast är serien när den kommenterar hur lite som behövs för att skapa stora rubriker och hur journalisterna vänder och vrider på varenda ord och handling för att ställa Selina i dålig dager. 4/5

Big Mouth: Detta är kanske den roligaste serien du kan se just nu. Den är grov, charmig, gullig och tankeväckande utan att bli klyschig. Den har ofantligt bra röstskådespelare, som lyfter fram det absolut bästa hos varje karaktär. Under seriens gång fördjupas och utvecklas så gott som alla karaktärer vilket ger ett större djup. Sen är den såklart så jäulusiskt rolig! Skrattar så ja får magknip under många av avsnitten. Otrolig självigenkänningsfaktor som gör att jag både skrattar och får hemska flashbacks på samma gång. En otroligt stark 4/5, snuddar på full pott men inte riktigt. 

Fargo säsong 3: Betydligt bättre än vad jag har hört och hoppats på. Otroliga skådespelare, bra grundstory och välskrivna karaktärer som jag brydde mig om. Lite ojämnt tempo och ibland lite väl mycket metaforer och utsvävande liknelser, men jag tycker att den håller ihop det och landar rätt stabilt. Stark 3/5
318 inlägg
för
318 inlägg
Haha ja jag gör väl ett ytterligare försök att starta upp denna tråd.

Såg precis klart The Great. Och ja, den var faktiskt ganska great. Otroligt välspelad, snyggt fotad, grym tidskänsla och fantastiskt rolig. Dramaturgin tappar dock lite emellanåt med lite väl många upp och nedgångar. Men den svarta humorn, oförutsägbarheten och väldigt starka rollprestationer från nästan alla skådespelare gör att denna serie håller en bra kvalité. 
3306 inlägg
för
3306 inlägg
Jag håller på och ser Your honor, det är väl den sämsta formen av serie då den inte är tillräckligt bra för att jag ska känna någon längtan för att fortsätta, men inte heller tillräckligt dålig för att jag ska sluta att se den.
342 inlägg
för
342 inlägg
Hade tänkt att detta skulle bli året då jag ser Miami Vice, originalserien, samt Riget av Trier. Det var någon mer jag tänkte på, men det minns jag inte. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
Kollar på den belgiska eller är det holländska serien Undercover på Netflix som handlar om ett par snutar som försöker infiltrera knarkmaffian.
Tycker den är hyfsat sevärd efter 3-4 avsnitt, kul med nåt icke amerikanskt... storskurken påminner om Milo från Pusherfilmerna.
318 inlägg
för
318 inlägg
Söker tips på en bra karaktärsdriven dramaserie med välutvecklade och intressanta karaktärer som är intressanta att följa. Att de handlar mer om dem än en spännande intrig eller ett koncept. Tänk Sopranos, Deadwood, Mad men osv. Visst de behöver inte hålla samma (extrema!!) klass som dessa men ja hoppas ni fattar vad jag menar. 
896 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
(inlägget har redigerats)
896 inlägg
Serierna du beskriver där tillhör TVn guldålder och är sällan något man missat, inte hört om eller för den delen något som växer på träd. 
Tänker ändå att jag kollar på väldigt mycket serier men kan ändå inte komma på någon just nu som skulle kunna stå för sig självt, bland dom du redan nämnde. Något som känns skamligt i detta massharem av serier som spottas ut på varje streamingstjänst men som också säger något om den massiva kvalitet säkning som blivit därefter. 

Jag skulle säga att Leftovers tillhör i viss mån den kategorin du är ute efter. Men det har du väl säkerligen redan sett. 

Skulle kunna rekommendera American Rust och Nine perfect Strangers, white Lotus. Av aktuella serier. 

Skulle rekommendera THE AffAIR annars. Den har ett par tveksamma djupa dalar, men också ett par ohyggligt bra toppar. Värd att ta sig igenom ifrån början till slut och definitivt karaktärsdriven.
318 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
318 inlägg
Menade mer karaktärsdriven på samma sätt som de serierna. För som du säger är de i en väldigt hög liga. Kikat lite på White Lotus men inget som jag fastnade för, ska dock kika på Nine perfect Strangers. Ska nog också ge The Affair en chans till, såg den för nått år sedan men gav upp av en anledning jag inte kommer ihåg. Började dock på The Deuce nu igen, för av någon anledning har jag varken sett säsong två eller tre. Så började om från början. Men det är ju ruggigt jävla bra alltså! Jämför det i stil och stuk med Deadwwod och The Wire och tycker banne mig att de nästan håller samma klass. Riktigt bra!
896 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
896 inlägg
Var bara något med ointresse för hela den miljön, den historien som fick mig att backa efter de tre första avsnittet när THE Deuce kom. Men får väl bli till att plocka upp det igen. 

Friday night Lights släpptes idag på Viaplay. 
Tänkte ge det en chans. På tal om hyllade karaktärsdrivna serier. 
318 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
318 inlägg
Ja det är ju inte den charmigaste miljön precis. Rätt rått foto också. Gillar doxk det, aty det inte är fullt av kontraster och mörker som så ofta när en "sorglig" miljö ska porträtteras. Finns ju ingen huvudstory heller, ytan alla karaktärer gör sitt och ibland överlappar det.

Såg några avsnitt av Saturday Night Live för nått år sen men fortsatte inte av någon anledning. Verkade rätt bra. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
Jag kollar på Only murders in the building... den är OK so far men vet inte om manuset håller riktigt hela vägen men väldigt snyggt gjord serie annars.
896 inlägg
för i svar på bonks inlägg
896 inlägg
Kan berätta för dig redan nu att den inte håller hela vägen. Utan gradvis blir sämre och sämre i samma takt som den blir fånigare och fånigare. 
90 inlägg
för
90 inlägg
Tips på sevärda serier.

Patriot (Amazon Prime Video)
Perpetual Grace Ltd (Viaplay)

Varsågod.
86 inlägg
för
86 inlägg
@SverigeHeyArnold
Kul att du är så taggad på Hey Arnold, men det är lämpligare om du försöker hålla dina förfrågningar till en tråd, du har redan skapat en sådan kan vad jag se. Det gör det lättare för både dig och andra eventuella samlare att knyta kontakt. Vill du sen skriva något mer, är det bara att lägga ett till inlägg i samma tråd så hoppar den till toppen igen.

Hey Arnold!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden