Visa första inlägg
318 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
318 inlägg
Första avsnittet på Taboo är nu avverkat och kan bara säga att det verkar väldigt lovande! Spännande, välgjort och med en hel del mystik. Kan bli en riktig pärla om de håller samma klass hela vägen. 
812 inlägg
för
812 inlägg
Efter allt snack jag hört både bland vänner och i media så har jag nu börjat kolla på Skam. Och jag är beredd att hålla med om hypen till viss del. Visst har det gått lite till överdrift, det är inte bästa serien någonsin som en del verkar hylla det som, men den är väldigt stabil. Välskrivna karaktärer. De tacklar mycket av de olika sakerna man går igenom i tonåren på ett bra sätt, men utan att gå till överdrift som vissa andra serier har gjort. Intressant att de byter perspektiv i varje säsong, så man hela tiden lär känna nya djup av karaktärerna. Det är helt enkelt väldigt bra! :D
3296 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
3296 inlägg
Putte och Danne vad anser ni om senaste Shameless säsongen? Tycker själv det är en av dom svagare säsongerna, en hel del överdrivna delar som mest känns som fillers. Så som Franks hem för hemlösa. Även en del tröttsamma karaktärer så som den ärliga mannen i rullstol som bara råkar vara bror till tjejen Lip har ihop det med, samt transpersonen vars enda karaktärsdrag är att vara transperson. På plussidan finns dock att Fiona och Lips påverkning av deras barndom träder fram så smidigt och trovärdigt. Likt som Frank som tvingas till känslor, hur mycket han än försöker undvika dom. Flera Karaktärer är och förblir bland dom mest välskrivna jag har bevittnat, men serien som totalitet är inte hundra i denna säsong, tyvärr.
3296 inlägg
för i svar på Dannes inlägg
3296 inlägg
<<<
972 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
972 inlägg
Ja många karaktärer känns överflödiga och några storylines följde dem inte upp alls(typ Lips hackande utav företaget). Möjligtvis att de tar upp detta i framtida säsonger men som det var nu så fick det ingen intressant uppföljning. Men karaktärerna man känner är underbara. Det är som att återse gamla kompisar vid det här laget. Tycker dock att seriens första halva som i viss mån var lite svajig följs upp starkt av den andra halvan vilken är briljant! Levererar emotionella punches som Robin Williams levererar one-liners. 
22 inlägg
för
22 inlägg
Någon som har börjat kolla på syskonen Baudelaire? Tycker serien verkar ganska lovande och NPH är riktigt bra. Får lite The Grand Budapest Hotel/Wes Anderson vibbar när jag kollar på den. 
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Såg klart AHS: Murder House igår (vet att jag är efter) och måste säga att jag gillade den. Lite flummigare än vad jag trodde men ändå intressant. Blir en stark trea i betyg till första säsongen. Evan Peters och Jessica Lange var höjdpunkterna helt klart.
2575 inlägg
för
2575 inlägg
När kommer de nya Taboo avsnitt egentligen? Svårt att hitta någon info...
12243 inlägg
för i svar på Phips inlägg
12243 inlägg
Enligt imdb kommer serien den 9 januari 2017.
2575 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
2575 inlägg
Jo, det vet jag, undrade bara vilken dag de nya avsnitten dyker upp. Antar att det är måndagar då?
896 inlägg
för i svar på Phips inlägg
896 inlägg
PHIP: Andra avsnittet av Taboo kom väl i lördags natt tror jag.  
871 inlägg
för i svar på Phips inlägg
871 inlägg
Lördagar 23:30 släpps avsnitten här i Sverige
24 inlägg
för
24 inlägg
Börjat titta på Black Mirror på Netflix och kan bara säga att jag är riktigt imponerad. Kört igenom 2 säsonger och det är riktigt bra! Nästan lite obehagliga sci-fi avsnitt som är fristående och som tar upp massor av frågor om framtiden och teknik. Riktigt cool serie! Håller nån med?
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Den mystiska stämningen kan man inte få nog av.

https://www.youtube.com/watch?v=BdnwXiwnDaM
90 inlägg
för
90 inlägg
Vad tycker ni om den senaste säsongen av Sherlock?
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Hallå alla, har det lite tufft på hemmafronten nu så jag är inte så aktiv. Kul dock att se att tråden fortfarande är någorlunda vid liv :) Jag ska försöka vara mer aktiv framöver, men till dess; håll ställningarna alla seriefanatiker :)

Kan ju tillägga att jag tänkte ta mig an Amazons nya serie Sneaky Pete här i dagarna, hoppas den är bra. Amazon har ju gjort mycket bra på senaste så why not? Annars ska jag se senaste avsnittet av Taboo också, såg första avsnittet och gillade vad jag såg. Hoppas den håller framöver också :)
318 inlägg
för
318 inlägg
Kul att se att du lever! Ja tycker efter två avsnitt att Taboo verkar bli riktigt bra. Kan bli en riktig höjdare. Såg också första avsnittet av Shameless ikväll och är redan såld. Detta ska jag fortsätta kolla på!
36 inlägg
för
36 inlägg
Blir att ge sig på säsongsstarten av "Six" återkommer om den ser lovande ut.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Efter många om och men har jag tillslut börjat titta på serien "Skam"
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden