Visa första inlägg
11105 inlägg
för
11105 inlägg
annars kollar jag SHOOTER

eller snarare, har sett ett avsnitt.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Tyckte The Night Manager var ganska bra ändå, lite äventyrlig så där, utspelas i många olika länder, gillar sånt. MEN Chance är bättre, en riktigt grym serie :)

Shooter har jag faktiskt inte gett mig på, får se ifall jag får tid att klämma in den framöver.

Gott nytt år på er alla! väldigt lugnt här, sitter å spelar tv-spel, så firar jag min nyårsafton :)
11105 inlägg
för
11105 inlägg
ok homeland säsong 6 avsnitt 1 ligger ute på nätet.
då slipper jag tänka på vad jag ska kolla härnäst, hähä!

hähähä!
318 inlägg
för
318 inlägg

    Tänkte nu ta tag i saken och se Friday Night Lights. Tänte höra om de är någon som kan ge mer tips om serier med sporttema? Har också precis, seg som jag är, börjat se The Affair och än så länge är jag imponerad. Berättartekniken är bra och skådespeleriet också imponerande. Ska bli spännande å se om den håller hela vägen. 

11105 inlägg
för
11105 inlägg
finns ju hur mycket bra sport långfilmer som helst, men värre med tv-serier.
om man gillar kamsport/mma så kika på Kingdom.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Instämmer om Kingdom, grymt bra serie :) Annars håller jag med, inte så späckad med tv-serier som har temat sport, sedan ska de ju vara bra också.

Fanns en serie som gick för par-tre år sedan som hette Necessary Roughness, men den kretsade nog minst lika mycket kring psykologi. Har inte sett den så har ingen
aning om ifall den var bra eller inte.

The League finns så klart, komediserie, samma med Eastbound & Down.

Väldigt tomt på sportserier.

318 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
318 inlägg
De är ju tråkigt. Ja tycker att sport borde vara en perfekt grund för att skapa en bra dramaserie. Pressen att vöi bättre, konflikter inom laget, pressen utifrån. Men ska absolut få tid att se Kingdom! Om ja får bryta av lite från trådens ämne, skulle ni kunna ge bra tips på bra sportfilmer? 

På tal om inget så hade jag planerat att skjuta upp Goliath tills jag sett klart The Affair men på en impuls slog ja på ett avsnitt och nu efter tre sedda kan jag säga att jag är blown away! Det här är bra skit! Det känns typ som en vuxen, mognare och mörkare Suits. Jag hoppas det håller hela vägen, för isåfall är kommer det vara något av det bästa jag sett på länge. Go Amazon! 
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Hade väntat mig att "Shameless" i vanlig ordning skulle dyka upp i Januari, dessvärre framflyttad enda till Oktober! Mycket tråkigt.
318 inlägg
för
318 inlägg
Shameless är tyvär en serie jag inte tagit tag i ännu, dock hört väldigt gott im den. Men hur ska man få tid med allt? Nya filmer, gamla filmer, serier i mängder. Känns alltid som jag alltid är minst fyra steg efter. Ge mig en magisk lösning! 
972 inlägg
för
972 inlägg
Shameless hade ju säsongsavslutning för knappt en månad sedan. Ge stackarna lite tid!
3296 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
3296 inlägg
Shameless är värd att prioritera!
3296 inlägg
för i svar på Dannes inlägg
3296 inlägg
Hade märkligt nog missat att serien visats nu i höst. Underbart, då har jag en hel säsong att se på.
972 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
972 inlägg
2017 börjar bra ändå!
5248 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
5248 inlägg
Jag kan glatt meddela att Goliath håller hela vägen in i mål :)

Ja och angående Shameless så bytte den ju plats med Homeland, Homeland går alltså nu till våren istället och sedan Shameless på hösten. Nu har du ju dock som sagt en hel säsong att gotta dig i då du missat detta :)
188 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
188 inlägg
Ballers är på det temat men kan väl kanske inte beskrivas som en typisk sportserie (påminner mer om Entourage). Värd att se hursomhelst.

I övrigt kan jag inte komma på någon.

Filmer finns det mängder av. Friday Night Lights är ett bra exempel. På samma tema (amerikansk fotboll) gillar jag även Remember the titans och Varsity blues.
318 inlägg
för
318 inlägg
Ska försöka beta av Goliath tills på lördag så att ja kan sätta mig in i Taboo. Den är jag sjukt pepp på! Kan bli hur bra som helst men samtidigt känns det som att det kan floppa totalt. Varför vet ja inte men de är bara en känsla jag får. 
3296 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
3296 inlägg
Betade av tre avsnitt nu i natt. :) Likt som somliga tidigare säsonger börjar den något väl urballat för min smak, men som jag tror vi sagt tidigare så bruka ju säsongerna bli mörkare och mörkare och där med också bättre. I want it darker.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Själv har man under mellandagarna betat av serien "Victoria" och "The Crowne" den sistnämnda hittar man på Netflix. Jag gillar att vi får följa Elizabeth II historia Jag hoppas att där kommer fler säsongen så som den slutade, vi har ju bara fått se drottningens yngre dagar. Jag vet inte om någon här på MZ känner till om det var en lyckad serie runt om i världen. Det var ju ingen billig serie att göra på hela 156 miljoner dollar! 

Jag tyckte "The Crown" var så bra att jag ser om den just nu :).

Har någon i forumet tips på liknande serier som "The Crown", "War & Peace" och "Victoria"
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Du kanske skulle testa med Downtown Abbey? :)
12243 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
12243 inlägg
Har du sett "Downton"? Jag har sett lite av den men kanske ska ge den en chans och börja från början :)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden