Visa första inlägg
5248 inlägg
för
5248 inlägg
De senaste två-tre avsnitten av Westworld tycker jag har varit riktigt bra, den har blivit mer spännande mot slutet.

Annars håller jag med dig om att Goliath, Mad Dogs, Animal Kingdom, Chance, Quarry är några av årets höjdare. Gillade även Louis CK:s komediserie Better Things som FX sände alldeles nyligt. The Path (också Hulu) skulle jag även vilja slänga in bland årets bästa, samt (och här kommer HBO igen) The Night Of :) Tyckte den var bättre än Vinyl. Billions bör också nämnas och American Crime Story.

Det har varit ett riktigt trevligt tv-serieår, speciellt ifall man ser till debuterande.

Netflix bidrag till detta starka serie-år? Finns inga. För de har rapat ur sig Jessica Jones, Luke Cage samt annat dravel (överskattade Stranger Things) och mer zzzzuperhjälteserier kommer nästa år...och sen nästa....och så nästa efter det.

Maniac ska komma till Netflix men lär nog dröja ett år eller så skulle jag tro, annars är det väl Finchers Mindhunter som tilltalar mig allra mest bland kommande Netflix-produktioner. Lär nog dröja ett tag till även den kommer. Men förutom dessa? ja...Iron Fist....The Punisher....The Defenders...orkar inte.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
jag har lyckats se en massa bra tv-serier och filmer genom åren utan att ha en aning om vilket bolag som låg bakom.
jag har också lyckats lyssna på en massa bra musik utan att veta vilket skivbolag som artisten ligger på eller jämföra skivbolag med andra skivbolag "ja du vet sony har haft ett bra år... men universal, dom har haft ett ännu bättre år.."
84 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
84 inlägg
Patrik Jonsson
De senaste två-tre avsnitten av Westworld tycker jag har varit riktigt bra, den har blivit mer spännande mot slutet.

Annars håller jag med dig om att Goliath, Mad Dogs, Animal Kingdom, Chance, Quarry är några av årets höjdare. Gillade även Louis CK:s komediserie Better Things som FX sände alldeles nyligt. The Path (också Hulu) skulle jag även vilja slänga in bland årets bästa, samt (och här kommer HBO igen) The Night Of :) Tyckte den var bättre än Vinyl. Billions bör också nämnas och American Crime Story.

Det har varit ett riktigt trevligt tv-serieår, speciellt ifall man ser till debuterande.

Netflix bidrag till detta starka serie-år? Finns inga. För de har rapat ur sig Jessica Jones, Luke Cage samt annat dravel (överskattade Stranger Things) och mer zzzzuperhjälteserier kommer nästa år...och sen nästa....och så nästa efter det.

Maniac ska komma till Netflix men lär nog dröja ett år eller så skulle jag tro, annars är det väl Finchers Mindhunter som tilltalar mig allra mest bland kommande Netflix-produktioner. Lär nog dröja ett tag till även den kommer. Men förutom dessa? ja...Iron Fist....The Punisher....The Defenders...orkar inte.


Stranger Things gillade jag inledningsvis men sen blev det bara sämre och sämre! Slutet satte tyvärr spiken i kistan. 

Just nu har jag snöat in mig på The Crown som jag hittills efter 4 avsnitt gillar stort! Snygg produktion och skådespel i topp, särskilt av Lithgow och Jarred Harris. Tycker ju om politiskt drama så detta passar mig. 

Tog också upp House of Cards igen och såg klart fjärde säsongen. En klar förbättring från den tredje, hade sina stunder. Men ingen toppserie enligt mig.
22 inlägg
för
22 inlägg
Återupptog House of Cards som jag hamnat lite efter i och fick sedan upp ögonen för Designated Survivor. Jag gillar verkligen de här moderna Vita Huset dramorna och jag gillade verkligen Designated Survivor och streck-kollade alla avsnitt som fanns. Vill bara ha mer avsnitt av serien nu!
8 inlägg
för
8 inlägg
Någon som sett Start Up och om Vad tyckte ni 
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Jag såg endast de två första avsnitten av StartUp och valde att prioritera bort den. Den hade något, men samtidigt kändes den lite "b". Det var för mycket "genvägar" i manus och en del som inte kändes rätt helt enkelt. Ni som sett längre än mig, eller kanske hela säsongen, blev den bättre längre fram?
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Kommer detta bli av i framtiden?

https://www.moviezine.se/nyheter/david-fincher-gor-noirserie-for-hbo
22 inlägg
för
22 inlägg
Äntligen kolla klart på House of Cards, den senaste säsongen och kan säga att jag med spänning längtar efter nästa säsong i februari!
11107 inlägg
för
11107 inlägg
så här har ni inte sett tim roth förut

2575 inlägg
för i svar på bonks inlägg
2575 inlägg
Vilken serie?
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Är det värt att se Firefly?
11107 inlägg
för i svar på Phips inlägg
11107 inlägg
2249 inlägg
för i svar på Phips inlägg
2249 inlägg
Känns inte som något du skulle gilla, spontant. Men värt kan det väl vara, finns ju bara 14 avsnitt så det är ju inget större åtagande. 
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ja blir mycket Tim Roth framöver, han har även huvudrollen i westernserien Tin Star nästa år :)

Har inte hunnit med Rillington Place ännu, är väl tre avsnitt och andra avsnittet går denna vecka, väntar nog in alla tre delar och ser den i julhelgen :) Fan, jag har inte ens hunnit med avslutningen av Westworld.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
3 avsnitt är alldeles lagom.
2575 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
2575 inlägg
Beror ju på hur mycket tid man har, 14 avsnitt är mycket för mig nuförtiden. ;) 

Nja, var tveksam, gillar ju western möter Sci-fi men tror inte jag skulle gills en serie som typ Buffy och det är väl också Whedon? Så det blir kanske pass på den då.
520 inlägg
för
520 inlägg
Vad tycker ni om Westworld? Värt att spana in?
2249 inlägg
för i svar på Phips inlägg
2249 inlägg
Gillar man inte Whedon kan man skippa. Visserligen det bästa han gjort enligt mig, men ändå. Och det är väl lika mycket sci-fi som Star Wars ungefär - inte särskilt mycket alltså. Det är egentligen bara en western, fast med rymdskepp istället för hästar. Har ett väldigt bra första avsnitt om du ändå är sugen.
870 inlägg
för i svar på spazztik1s inlägg
870 inlägg
Jag gillade första säsongen av Westworld. Riktigt grymt utförande av ett riktigt intressant koncept. Storyn är ju riktigt medryckande och man kan ju inte direkt klaga på någon av skådespelarinsaterna men det är ju som väntat med namn som Anthony Hopkins, Ed Harris och Jeffrey Wright. Ska jag säga något negativt så är det väl att tempot kan vara lite väl långsamt ibland men tycker ändå att den har tillräckligt många twists and turns så att säga för att gottgöra det. 

Skulle också ge tipset att inte kolla upp några teorier eller liknande medans man kollar. Gjorde det misstaget själv och tror att det förstörde lite av min njutning av serien. Hade ju gärna fått upptäcka och klura lite själv medans man kollar på serien, men det är ju självklart en smaksak ;)
175 inlägg
för
175 inlägg
Om man bara ska se en serie just nu, vilken skulle ni rekommendera??! :)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden