Visa första inlägg
11107 inlägg
för
11107 inlägg
homeland season 6 trailer med cover av in the air tonight som musik! oh yeah

trailer
3296 inlägg
för
3296 inlägg
"En ny användare som har skrivit flera inlägg i forumet, vad trevligt" tänkte jag och så var det ett spamkonto. :(
12243 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
12243 inlägg
Det trodde jag också! :(. Känns lite tomt här ibland. Tycker det är synd att inga skribenter eller några ur redaktionen är mer aktiva i forumet, den enda aktiva är ju putte..
188 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
188 inlägg
Efter att ha sett det sjätte avsnittet av Westworld måste jag säga att serien blir bättre och bättre.
Har dock inte lyckats spoilertagga mitt inlägg så jag vill inte gå för djupt in i exakt vad som blivit bättre.

812 inlägg
för i svar på JonFs inlägg
812 inlägg
Jag håller med! Såg sjätte avsnittet imorse och nu börjar det verkligen komma igång! :D
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ja inte har Westworld blivit nå svagare inte, snarare tvärtom, trams.
983 inlägg
för
983 inlägg
Håller med, är övertygad hittills av Westworld. Tycker också att det senaste avsnittet lovar extra gott. Inledningsvis var jag lite mer kluven, men det känns som en väldigt stor berättelse, därför blir det nog lite spretigt till en början. 

Har också (som sista människan i världen) sett första säsongen av Sherlock. Förstår inte riktigt grejen. Trivsam och så, Freeman är ju helmysig, men ganska tam och repetitiv överlag måste jag säga.    
2249 inlägg
för i svar på JVFs inlägg
2249 inlägg
Tyckte aldrig Westworld kändes spretigt faktiskt som många säger. Känner mer av det du skriver att det är en stor berättelse, men det är fine. Serien handlar om parken och idéerna i första hand och om karaktärerna inom parken i andra hand. Det tycker jag är fine det med.

Sherlock är nog svårt att uppskatta i efterhand. När det kom kändes det väldigt modernt av någon anledning (Sherlock i en nutida kontext, den nya spännande skådisen Benedict Cumberbatch, sms-grafiken osv). Det är ju ingenting som känns häftigt längre. Jag håller med, den är trivsam och sådär, men ingen fantastisk serie. 
812 inlägg
för i svar på JVFs inlägg
812 inlägg
Andra säsongen av Sherlock är mycket bättre tycker jag, sen uppskattade jag iofs också första säsongen mer än vad du verkar ha gjort. 
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Det enda som egentligen oroar mig lite är just det här med att det är en synnerligen stor berättelse. Första säsongen består av tio avsnitt och vi är redan på avsnitt sex. Ifall det stämmer med ryktena att ev. kommande säsonger ska vara fristående (kretsa kring andra parker) så återstår alltså endast fyra avsnitt i denna park, bland dessa karaktärer osv. och detta känns, åtminstone just nu, lite väl snålt för just en sådan här stor berättelse.

Om jag nu ska leta efter någonstans där skon klämmer lite så att säga, så är det alltså just "speltiden" som jag skulle kunna tänka mig kan ställa till det lite. Men det kanske kommer gå hur bra som helst, snart vet vi ju i vilket fall. Trivs dock med dessa karaktärer och det känns som vi knappt snuddat vid ytan gällande vissa. Jag vet inte, är jag ensam om att tänka i dessa banor?
983 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
983 inlägg
Är det så? Fristående säsonger alltså. Det är inget jag har räknat med iallafall, vore lite trist. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
nu har första avsnittet av shooter haft premiär

världens bästa serie tydligen enligt vad jag läst

242 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
242 inlägg
Har någon sett nya Lethal Weapon-serien

Är den excellent? 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
jag har sett den på svart/vit tv och 2x hastigheten utan ljud och med falco's jeanny på stereon. bra!
188 inlägg
för i svar på bonks inlägg
(inlägget har redigerats)
188 inlägg
Klart sevärt första avsnitt i alla fall. Gillar den grundläggande historien i Shooter och tror att den kan funka bra i serieformat. Alltid kul att se Ryan Phillippe tillbaka i en huvudroll dessutom.

2549 inlägg
för
2549 inlägg
Började på House of Card Säsong 4 och det enda man kan säga är väl LIMP DICK. Nää tror denna går rakt ner i soptunnan nu. Finns inget som riktigt håller en fast, första säsongen var så jävla bra men sen så har det nästan bara dalat neråt.
11107 inlägg
för i svar på JonFs inlägg
11107 inlägg
ska se den ikväll får vi se!
896 inlägg
för
896 inlägg
Tycker alla bör ge serien Chance en chans. En oerhört välspelad, relativt välproducerad och tätt thriller-serie. Med mycket dunkel mystik, intressanta karaktärer och oväntade vändningar. Och behandlar ämnen som paranoia, dualism och identitet. Och har definitivt hämtat inspiration ifrån neo-noir, Polanski och även på sina håll ifrån Lynch. Sannerligen en friskt fläkt på serie-himmeln. Väl värt att kasta ett öga på.      
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ja Chance är grymt bra, blir bara bättre och bättre :)

Tycker nästan streamingkanaler som just Hulu och även Amazon börjar bli bättre än Netflix och deras jävla superhjältar. Låt Disney köpa skiten så kan jag lägga ned det helt. Ska bara se avslutningssäsongerna av Bloodline, Sense8 och Longmire, sen får det nog vara bra. Visserligen gillar jag Orange och till viss del House of Cards (som förmodligen även den läggs ned väldigt snart), men annars är det mycket att önska. Superhjältefjollorna har tagit över alldeles för mycket, suger åt sig varenda produktionspeng snart. Som sagt, Disney och deras Marvel kan lika gärna ta över, kan de hålla sig där. Kan de fortsätta med Stranger Things i all evighet också, passar Disney som handen i den berömda. Inte hjälper det att alla deras komediserier, förutom Love, suger heller. Å snart kommer Lemony Snickets...ännu mer barnprogram.

Nej, tack för att ni banade vägen för streamingen Netflix, men något streamingens svar på HBO blev det inte. Det blev en plastig Marvel & Disneypasta av alltihopa.



896 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
(inlägget har redigerats)
896 inlägg
Håller med dig i mycket gällande Netflix. Bloodline säsong 2 tappar i mångt och mycket själva "djupet" i familjedramat 
tycker jag och går mer mot en renodlad thrillerserie, något den behärskar hyfsat väl ändå men blir något av en dussinserie i slutändan. Åtminstone i jämförelse mot den mer unika touchen säsong 1 innehöll. Fortfarande Netflix bästa serie dock.

Kommer inte riktigt ihåg hur det var med Fukunaga, var inte han under ett långt kontrakt med Netflix och betyder det i sådant fall att US versionen av kommande serien Maniac med Emma Stone och Jonah Hill släpps via Netflix? Tycker den verkar ganska intressant också. Men annars har jag dålig koll på vad Netflix är på gång med mer än alla dessa skitproducerade och stereotypa superhjälteserier(som om inte filmvärlden gett oss nog) Vad gäller House of Cards så orkade jag bara med de två första säsongerna, sen fick det räcka. Är väldigt trött på det formatet samt att jag inte orkar se Kevin Spacey göra en typisk Kevin Spacey tolkning på en typisk Kevin Spacey roll en gång till. Lite samma problem jag har med Anthony Hopkins, Jeffery Whright och Ed Harris i Westworld som gör att det tar ovanligt lång tid för mig att ta sig igenom de avsnitten som varit hittills(Har sett de fyra första) Nae, de bästa serierna för året står Hulu och Amazon för i Chance och Goliath.

HBO's bästa för året var däremot Vinyl. Sen bör man nämna Mad Dogs och Animal Kingdom, kanske även Quarry.
Även dem producerade utanför Netflix och HBO's domäner, som bara tappar mer och mer åtminstone sett till kvalite. Även om HBO fortfarande är mil förre Netflix.      
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden