Visa första inlägg
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Själv har jag precis kollat klart serien "Victoria" som passar perfekt om man är sugen på ett härligt kostymdrama. Den är helt klart välgjord men inte utan att där finns några sisodär skådespelare, jag tänker främst på några som inte riktigt kunde leva upp till denna spända miljö i överklass. Jenna Coleman har huvudrollen och jag tycker att hon gör ett fantastiskt jobb och bär upp serien nästan helt själv. På senare tid har vi inte sett Coleman i så värst många filmer mestadels serier. Jag hoppas att vi får se mer av Coleman i fler filmer framöver inte minst i en fortsättning av "Victoria"
1130 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
1130 inlägg
👍🏻
1130 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
1130 inlägg
Vart finns den?
12243 inlägg
för i svar på HeartacheEveryMoments inlägg
12243 inlägg
Jag har sett serien på tv, ska köpa hela säsongen när den släpps den 14 oktober :)
1130 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
1130 inlägg
Är om Queen Victoria I guess?
12243 inlägg
för i svar på HeartacheEveryMoments inlägg
12243 inlägg
Jepp, den handlar om Victoria och hennes yngre år som regent :)
1130 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
1130 inlägg
You gotta love IMDb. Nu har jag koll, den måste jag se.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
konstaterar att putte blev rejält omkörd nu, mz's jonna tokhyllar MIDNATTSOL

putte däremot har inte sagt ett ord om serien, han har förmodligen inte ens sett den!

den som trodde putte var tv-kungen på mz har fel, han är möjligen på plats två!
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Då alla 4 säsonger av Luther finns på Netflix så blir det nästa projekt att bita i, börjar på säsong 1 senare ikväll.
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Första säsongen var helt j**la fantastisk! Såg klart hela i ett nafs, kan inte vänta tills jag börjar på andra säsongen.
406 inlägg
för i svar på Filmputtes inlägg
406 inlägg
Luther är riktigt jävla bra! Idris Elba är även grym i rollen.
896 inlägg
för
896 inlägg
Någon som sett Goliath ännu? Har sett det 4 första avsnitten av säsongens 8. Och detta är både David E Kellys bästa serie samt det bästa jag sett i serieväg sedan True Detective och säsong 1 av Fargo. Oerhört välskrivet och välspelat med en lysande skådisensemble, med en Billy Bob Thornton i toppslag, luktar inte bara Golden Globe nominering där utan snarare en ny vinst. Jag var lite tveksam till ännu en "advokat" serie ifrån David E Kelly men detta är så mycket mer. En serie som verkligen bygger och understödjer sina karaktärer, får till spänningsmomenten och erbjuder snarare en Thriller-puls samt inspirerad noir-känsla på sina ställen utan att för den delen någon gång förkasta själva dramat. Med intressanta och oväntade vändningar, utan att någonsin kännas krystade. Något jag tycker man ser allt oftare i dagens serier annars, till för att exempelvis undkomma att en "serie" börjar trampa vatten, eller till för att chocka. Men här känns allt fullt naturligt och flyter på som ett rinnande vatten. Det enda jag kan känna saknas på sina ställen här och var är ett mer utstickande auteur-skap i regi, tempo och bild . Där når Goliath inte riktigt upp till andra kontemporära serier som MR Robot, True Detective, Fargo. Men likväl är det fortfarande en välregisserad och snyggt filmad serie. Som använder sig väl av Venice och Los Angeles som bakgrund. Fortsätter serien i denna takt ser jag en fullpoängare framför mig som förtjänar en bredd publik.       
11107 inlägg
för
11107 inlägg
enter är din vän.
36 inlägg
för
36 inlägg
Vad tycker ni om Westworld hittills ni som sett den?
5248 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
5248 inlägg
Håller med dig, älskar Goliath hittills, har dock endast sett tre avsnitt so far :) Billy Bob är i högform (bara vinjetten är ju Billy Bob-extravaganza!) ;) Rollen är ju som skriven för honom. Annars skriver jag under på allt du sa. Nu är ju detta en mer mörkare serie än många av Kelleys andra skapelser, men jag känner ändå liksom igen mig. Speciellt sett till karaktärer, alltid är det någon eller några som är underliga/bissara eller helt enkelt har underliga saker för sig. Haha, tänker främst på William Hurts karaktär. Inte nog med att han sitter brandskadad i ett mörkt rum, han pysslar med någon jävla "knäppapparat" också haha, älskart!

Sedan är ju dialogerna så härliga, speciellt de med Billy Bob så klart, en liten, kaxig, tanig och sliten människa. Men munläder har han :)

-"I wanna beat the shit out of you!"

- "It wouldn´t do any good. I have had the shit beat of me many times. I just replenish with more shit"

Andreas1424; Jag gillar Westworld skarpt hittills, den riktigt dryper ju av potential så jag hoppas verkligen de syr ihop säcken fint då det är dags för säsongsavslutning. Sedan är den ju otroligt snyggt gjord och tämligen intressant. Temat är ju inte direkt främmande egentligen, så på det mer djupa och tankeväckande planet levererar den också. Nu har jag endast sett två avsnitt, har inte hunnit med senaste, men efter de två första får den lätt tummen upp från mig :)
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Säsong 3 av American Crime Story är bekräftat redan.

http://collider.com/american-crime-story-season-3-theme-versace/#images
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ja kan nog bli bra med Versace, jag vet faktiskt inte så mycket om det fallet, behöver väl inte läsa på heller, utan istället se serien då det blir dags. Lite så där ovetande, kan bli intressant.

Har själv kollat in...ja alltså, jag drunknar nästan i serier nu igen, hinner knappt med allt. Ska försöka se klart underbara Goliath i helgen åtminstone.

Nåväl, har själv kollat in Chance, en serie från Hulu med Hugh Laurie. En psykologiskt thriller. Har sett två avsnitt (säsongen består av tio, men två har sänts hittills). Rätt skum serie, rätt stor noir-känsla. Jag fastnade för den, trots sin skumhet, den har något. Ska bli intressant att se hur den fortskrider.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Tyckte faktiskt Midnattssol började rätt bra, härligt, kul med en ny svensk (och lite fransk) serie att följa. Hoppas den håller säsongen ut nu. Härliga miljöer också, mäktigt. Åsså Stormare, heja Bollnäs! :)

Nu har det dock ÄNTLIGEN blivit dags för mig att fortsätta se på Goliath, det var då väl fan vad vilken tid jag tar på mig. Men det är så mycket nu, jag hinner som sagt knappt med allt.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
jag hinner med allt.

1 komedifilm per dag. lagom. ingen stress. ingen press. bara att njuta.
tänk om man skulle hålla på med musik på samma sätt "fan 28a nya skivor släppta... måste hinna lyssna på alla" nänänä.
896 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
896 inlägg
Skulle till och med säga att det kanske var bland det bäst eller snyggast regisserade avsnittet i en svensk serie som jag sett. Kameraföring,  färgschema, miljö, ljus och sättning känns högkvalitativt. Mårlind och Stein använder sig inte av många överflödiga bilder i första avsnittet, känns väldigt fokuserat. Håller verkligen tummarna för att Midnattssol fortsätter på den inslagna vägen.  
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden