Visa första inlägg
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Finns tre anledningar att fortsätta på säsong två på Narcos, Wagner Moura, spanskan och 90 talet. Annars så känns den lite för förutsägbar, okej det där låter kanske dumt när det är baserat på en verklig person men ni fattar nog. Alldeles för Goodfellas-aktig, det är ju dock majoriteten av alla gangster filmer som kommer och har kommit sedan 1990.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
3...2...1 nedräkningen till att putte hyllar nya designated survivor med keifer sutherland har startat... eller han har väl iofs redan snackat om den, men nu har den haft premiär. tänkte först se den men frågan är om ens piloten e värd att se? trailern är det tråkigaste jag sett på 25 år.

keifer träskallen sutherland som aldrig gjort en bra roll nånsin (aldrig? nej aldrig. kanske i lost boys? möjligen tillskillnad mot hans farsa som är bra) ska bli president... så hela den tråkiga handlingen dyker upp trailern... presidenten försvinner och det blir kaos i vita huset det har vi ju sett förut och keifer ska då göra saker efter sitt huvud... med sig har han en skitjobbig fru, en orolig unge som säger "come home daddy!!" självklart tror INGEN på honom att han ska klara sig utan den skitjobbiga frun. det är så jävla trist att man fattar inte hur dom ens sålde in idén... bygger ju på myten också att det är presidenten som gör allt, fattar alla beslut osv efter eget huvud (lite som en kung på medeltiden...)

måste fan kolla keifer sutherlands lista när jag ändå håller på:

han var tydligen med i melancholia - det har jag glömt.
9 år pissade han bort på skitserien 24.
phone booth var han rösten (!) bra där då slapp man iofs se honom.
herrejävlar vilken b-skådis, år efter år med filmer som ingen sett.

nä, det går inte att hitta en enda roll han gjort som sticker ut. helt otroligt.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Oh happy days ;) Bonken på strålande humör, as always, underbart.

Nej men jag har väl egentligen inga jätteförhoppningar på Designated Survivor, återigen, det är inte kabel. Under 00-talet tyckte jag även Network serierna hade något att komma med men det är historia nu. Ja med vissa undantag som ex. American Crime och en och annan komediserie. Annars, stick to cable, ja eller till viss mån streaming. Network serierna är ofta likt filmens blockbusters; breda, ooriginella, lätta, ytliga och plastiga, lite manus wanted typ. Är ju bara att räkna efter var alla sopsuperhjältar tramsar runt, kabel eller network? say no more. Ännu så länge ska väl tilläggas för de där avskummen sprider ju sig som ett aggressivt virus som sagt, bedrövligt.

Med detta sagt ska jag ändå kolla in Designated för jag gillar Kiefer och har alltid gjort, ända sedan Lost Boys, Flatliners, Young Guns och Stand by Me. Jag har hängt med Kiefer sedan 80-talet :) Dessutom är jag ett 24-fan så absolut, ska spana in serien. Samma med Lethal Weapon då jag gillar Clayne Crawford skarpt. MEN, samma sak här, inga jätteförhoppningar och om det nu visar sig att den börjar köra ett-fall-i-veckan ryker den direkt. Det slipper man då åtminstone i Designated Survivor då den verkligen är en följetongsserie, något som börjar bli mer och och mer ovanligt hos networkkanalerna.

Förutom dessa piloter blir det så klart fortsättningen av AHS då jag som sagt diggade piloten av nya säsongen skarpt.

Under veckan har jag även sett piloterna av komediserierna Kevin Can Wait och The Good Place. Kevin Can Wait, med Kevin James, var en tråkig sitcom med skrattband, jag nöjer mig där. The Good Place tyckte jag dock var rätt mysig och rolig, dessutom rätt annorlunda, Ted Danson var i högform! Den ska jag fortsätta se. Ja och inga skrattband :) The Good Place är mer en slags komediserie med följetong vad det verkar.

Även FX:s Better Things, också den en komediserie, tyckte jag var rätt bra. Better Things är helt enkelt bättre än Stranger Things ;)

Något mer? Jo jag såg CBS:s true crime-serie The Murder of JonBenét Ramsey (tror jag den heter) eller The JonBenét Mystery, ja något sådant. Två avsnitt bara, men på cirka 90 minuter vardera så är man sugen på en tre timmars true-crime dokumentär kan man ju spana in den, helt okej. Finns faktiskt utlagd på youtube.

Jag lär återkomma senare om Designated och Lethal Weapon, men några nya Quarry:s lär de ju inte vara, Quarry är höstens bästa hittills, fan så grym :) Men så är det ju kabel också :)
11107 inlägg
för
11107 inlägg
i höst får tv-serien midnattsol premiär.

midnattsol?

ja svt midnattsol.

eller snarare svt canal+ midnattsol.

eller egentligen svt canal+ nice drama midnattsol.

eller ja vi pratar ju om svt canal+ nice drama atlantique productions midnattsol.

om vi ska vara ärliga är det svt canal+ nice drama atlantique productions filmpool nords midnattsol.

på kabel? nej markbundet på svt. 

eller det kan tänkas gå på svtplay också. i så fall blir det markbundet och streamat. på svt.

midnattsol. eller jour polaire. i höst. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
jaha
hur fan är lethal weapon serien då? ren smörja eller gudomligt?
11107 inlägg
för
11107 inlägg
tror jag kan svara på det.

idioterna har satt damon wayans i en av rollerna och vem fan orkar se honom

dessutom jordana "skeletor" brewster.

clayne crawford verkar ok dock, men det hjälper ju inte. såvida inte nån klipper bort damon och jordana och släpper en moddad version av serien på nätet.

det vore nåt, funderar på hur det vore att t ex klippa bort tom hanks ur alla filmer med tom hanks, dom skulle iaf inte bli sämre.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ja Crawford är typ vad som räddar serien, ska ge den några avsnitt till.
464 inlägg
för
464 inlägg
Okej jag har nu sett S01 E01 av American Horror Story ny och jag avskydde varenda minut av det (nästan)
Osammanhängande och tråkiga karaktärer. Läskigt? inte ett dugg?
Vet att man inte ska avgöra en serie på dess första avsnitt så jag ska väl kolla E02 oxå iaf men detta var inte vad jag hade förväntat mig.. 
812 inlägg
för
812 inlägg
Då var Luke Cage ute på Netflix! Första avsnittet lovar gott och de verkar fortsätta leverera Marvel-serier på topp! :D
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Putte, läst denna? Länka gärna in originalartikeln om du vill.
4 inlägg
för
4 inlägg
hej kan nån hjäpa mej hur kan man säg skilda världar filmerna 
726 inlägg
4 inlägg
för i svar på Willimons inlägg
4 inlägg
hahha menar kolla dom filmerna gratis vilken sida kan man kolla på dom
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Hej Gola! Vi vill inte att spridning av olagliga hemsidor sker på MZ, att se serierna gratis är inte möjligt eller lagligt. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
nu verkar westworld haft premiär. vad tror ni om den?

lucifer har väl inte hyllats av nån men den tuffar på och är nu inne på säsong 2.

nya advokatserien conviction har haft premiär.

liksom tidsresande serien timeless.

gotham puttrar på med säsong 3 och jag som slutade kolla halvvägs in i säsong 1... undrar om jag missar nåt.

för er som inte fått nog av pablo escorbar så handlar det om honom i nya dokumentär serien 'facing' (andra avsnitt är om schwarzenegger, suge knight, putin och saddam hussein)

cleverman, märklig titel är uppe i avsnitt 2 och tycks handla om mytologiska varelser som måste leva med människor och slåss för sin överlevnad.

och vad säger ni om nya macgyver?!
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Har inte hunnit med Westworld än men ska försöka ta tag i det ikväll :) Ser fram emot det.

Brukar gilla advokatserier men Conviction var ju bara trist bös, tyvärr.

Timeless lär ju vara en b-serie, får se ifall jag orkar ge den en chans.

Gotham och Lucifer har jag redan kastat i sophinken ;)

Cleverman såg jag lite på i somras men va inget jag fastnade för.

MacGyver lär ju vara en av höstens, säkert årets, sämsta, avskydde piloten.

Annars tuffar Quarry på, gillar den mer och mer, riktigt avskalad, mörk och väldigt brutal då den smäller till. Bjuder på ett par riktigt härliga scener hittills. Tummen upp!

Såg även klart femte säsongen av Longmire igår, en serie som bara blir bättre och bättre, grymt jäkla bra säsong. En av Netflix absolut bästa, bättre än allt Marvelsump. Nej, jag har inte sett Luke Cage och tänker inte heller.

Sedan började sjunde säsongen av Shameless i söndags också, den och Homeland har ju bytt plats denna säsong så vi får alltså Shameless under hösten och Homeland under våren istället. Har ej hunnit se säsongspremiären, men snart så :)

Mycket på söndagar/måndagar nu igen, för även Last Man on Earth har ju börjat igen, grymt rolig. Sedan drog Ash igång motorsågen i Ash vs Evil Dead igår, härlig säsongspremiär. Och blodig :)

Förra veckan såg jag även andra avsnittet av Lethal Weapon och ja...jag vet inte, men Crawford är faktiskt en grym Riggs. Följer knappt någon proceduralserie längre, så visst, Lethal Weapon får väl lite plats där som en sådan. Duger att slökolla på.

Annars inte så mycket premiärer denna vecka, nästa vecka ska jag dock kolla in USA Networks nya Falling Water, HBO:s Divorce och SJÄLVKLART Amazons Goliath med fucking Billy Bob Thornton! :)
11107 inlägg
för
11107 inlägg
ännu en anledning att avsky shameless alltså när den byter plats med homeland!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag har aldrig varit överförtjust i serier men när jag väl hittat en serie som jag gillar så kan jag inte få nog. Den senaste jag såg var "Stranger Things" en serie som verkligen är fantastisk på alla sätt. Nu tänkte jag ge mig på något nytt och hittade "Victoria" från 2016. Vi får hoppas på att den är bra.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Är just nu på avsnitt tre, tänkte ta mig an fyra avsnitt idag. Vilket härligt kostymdrama! Nästan i klass med "Krig och Fred"
11107 inlägg
för
11107 inlägg
jag har raderat mina inlägg om shameless, blir bara förbannad när jag tänker på skiten.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden