Visa första inlägg
812 inlägg
för
812 inlägg
Nu har jag plöjt igenom Stranger Things och vilken otroligt bra serie det var! Underbar 80-tals känsla genomsyrade hela serien. Musiken, miljöerna, allt! Jag älskade den! En spännande handling. Bra skådespelarinsatser, gillade framförallt David Harbour som sheriffen. Toppenserie helt enkelt! :D
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Kul att du också gillade serien, nu väntar vi bara på uppföljaren :D
2 inlägg
för
2 inlägg
Jag är en stor älskare av bra och välgjorda TV-serier och ser gärna nya grepp. Men jag tycker det är mycket märkligt att Stranger things hyllas I stort  sett enhälligt på denna sida och på många andra. Är det bara jag som inte tycker att det är OK att de kopierar böcker,  filmer och TV-serier rakt av och presenterar det som något eget? De säger själva att de har inspirerats men enligt min mening så har de plagierat!

Förutom sheriffen, som gör en solid insats, så tycker jag att de flesta rollerna/skådespelarinsatserna saknar det lilla extra som gör att jag känner något för dem.

//My two cents 
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Maestro: Ja det där kan nog bli jävligt bra :)

Claeslorentzon: Nej men jag håller faktiskt med dig, tycker Stranger Things var en okej serie, men inget mer.

På onsdag är det äntligen dags för den sjätte säsongen av American Horror Story, och ännu vet vi typ inte ett skit om vad den ska handla om :) Här är i alla fall några intressanta spekulationer från tv.com; http://www.tv.com/shows/american-horror-story/community/post/american-horror-story-season-6-everything-we-know-so-far-147344588200/

Vad hoppas ni på att den ska handla om?
11107 inlägg
för
11107 inlägg
om mumier, tycker det varit lite dåligt med mumier på sistone

406 inlägg
för i svar på Joes inlägg
406 inlägg
Låter riktigt bra! Fast hade hellre sett att det inte var en miniserie. 
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag är extremt taggad på nya avsnitt av South Park som släpps på torsdag! :) Är det någon mer än jag som kommer se dem?
5248 inlägg
för i svar på bonks inlägg
5248 inlägg
Haha mumier, ja det hade varit något det. Mumier, pyramider och katakomber :)
11107 inlägg
för
11107 inlägg
funderar på att börja kolla på dallas igen, tror inte man behöver så många andra serier... 357 avsnitt är ganska lagom, ett avsnitt om dagen så håller man sig sysselsatt till september 2017

12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jäklar! 357 avsnitt! Varar dem 1h också?
11107 inlägg
för
11107 inlägg
jajjamen!

12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jäklar! Då kan du ju försöka se ett avsnitt per dag så har du att göra :P 
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Så årets American Horror Story blir alltså American Horror Story: Roanoke? Jag älskart :) Ja eller My Roanoke Nightmare som de ju kallar denna
true crime/dokumentärinspirerade säsong. En härlig mix och rätt genialt då just true crime (fejk eller inte) är förbannat populärt just nu. Att mysteriet
kring Roanoke skulle vara inblandat kunde man ju smått ana, men inte att de skulle köra dokumentärartat.

Jag måste säga att denna säsongsöppning var en av de bästa, om inte DEN bästa, hittills :) American Horror Story har plötsligt blivit ruggigt igen, detta kan
bli hur bra som helst. Jag älskar upplägget med den dokumentära stilen, jag älskar själva mysteriet (Roanoke-kolonin som försvann är ju riktigt intressant) och jag älskar den amerikanska södern! Sedan småmyser man ju som vanligt med alla små blinkningar till skräckfilmer vilka uppenbarade sig redan i första avsnittet (Blair Witch Project tänkte då i alla fall jag på i ett par scener, även lite Sinister).

Nu är ju dock frågan, kommer de att köra dokumentär stil hela säsongen ut, eller tvistar de till det hela? Jag har nämligen tidigare läst om och detta kommer från Ryan Murphy själv, att säsongen kommer att utspela sig i två olika tidsepoker. Kommer vi kanske att kastas tillbaka till 1500-talet och Roanoke-kolonin? Hursomhelst är detta
riktigt intressant och en riktig pangstart på säsongen!

Finns förresten mycket att läsa om Roanoke, googla, är faktiskt ganska intressant, finns så klart många teorier. Den ena onyktrare än den andre :)

CROATOAN!
11107 inlägg
för
11107 inlägg
toan?
726 inlägg
för
726 inlägg
Har inte sett det första avsnittet av säsong 6 av AHS än, men håller med dig Putte, det här kan bli riktigt bra! Jag har misstänkt att det skulle handla om Roanoki-kolonin ända sedan bilden på ett inristat "Croatoan" läcktes och det är ett väldigt intressant mysterium. Det känns som att handlingen kan innehålla allt från aliens till indiangravplatser, vilket gör att säsongen kan bli väldigt oförutsägbar. 

Hur som helst, kul att det är igång igen. Hoppas att den här säsongen kan lyfta ordentligt jämfört med tidigare och ge oss en utmanare till Asylum, som jag anser vara den överlägset bästa säsongen hittills.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
antar att alla ni tv-serie älskare kommer sitta uppe i natt och kolla emmy awards eller? ja menar vad är ni annars för tv-serie älskare, en samling POSÖRER och FEJKS!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Vilken kanal sänds emmy-galan på?
51 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
51 inlägg

Var ett par månader sen jag kollade in här nu, får tyvärr medge att jag ännu inte kollat in de flesta serierna du tipsade om putte. :(

Har dock kollat på The Path åtminstone, ligger för tillfället för en svag 4 för mig.

Har utöver det sett säsong 2 och 3 av Bojack Horseman, Serien imponerar verkligen på mig och går från klarhet till klarhet, väntade mig inte att serien skulle bli så mörk som den stundtals är men jag gillar det! 5 av 5

Just nu kollar jag på Narcos och har precis blivit klar med säsong 1, den ligger och pendlar mellan en stark 3 och en svag 4 i betyg än så länge. Blir nog att dra igenom säsong 2 nu i veckan och efter det antingen The night of, The magicians eller Animal kingdom, Svårt att välja så slumpar nog fram vilken av dem det blir :P
406 inlägg
för
406 inlägg
Nu har jag hållit på med Ray Donovan i cirka 3 veckor och såg finalen på säsong 4 nyss. Vilken serie, helt suverän. Definitivt en ny bland favoriterna, längtar redan till nästa säsong.
Skådisarna är kanon också, Jon Voight är ju helt kanon i sin roll. 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden