Visa första inlägg
972 inlägg
för
972 inlägg
Angelic 2 the core är 2010 talets Trout Mask Replica fast asdålig. 

Förresten Wugllabang så ska jag se Swans live i Wien nu i oktober. Anna von Hausswolf är förband. Man kan ju säga att jag är någorlunda taggad. Det ska ju vara en närmast religiös upplevelse att se dem i deras live-format. 

https://www.youtube.com/watch?v=XCKshhQQHdI

Annars lyssnar jag på Nick Caves nya, Swans tre senaste + Soundtracks for the Blind, Danny Browns nya, Xiu Xiu "plays the music from Twin Peaks" och "The Bottomless Pit".

12243 inlägg
för
12243 inlägg
Lyssnar just nu igenom Nick Caves senaste album "Skeleton Tree" fantastiskt. Är det någon mer än jag som lyssnat på honom? 

11107 inlägg
för
11107 inlägg
danne skrev nåt om det i inlägget ovanför dig. och jag har för mig jag skrivit om det tidigare. så då är vi tre åtminstone
1130 inlägg
för
1130 inlägg
Let it burn - Avatar
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Rod Temperton har avlidit. 

Han var förmodligen mest känd för att skrivit Michael Jackson-låtar som "Rock with you", "Off the Wall" och "Thriller". 

Ännu en legend som lämnar jordelivet det här året...

11107 inlägg
för
11107 inlägg
bra låtar!
2 inlägg
för
2 inlägg
En helt annan fråga - vad tycker ni om samlingen med outgiven Disneymusik - Disney Rariteter - som getts ut? Vad gillar ni? Vad saknar ni?

Disney Rariteter på Spotify
11107 inlägg
för
11107 inlägg
RIP Cohen.

Villanelle For Our Time
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Väldigt chockerande.
11107 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
11107 inlägg
är du stor fan av cohen kane? har du lyssnat på sista skivan
3296 inlägg
för i svar på bonks inlägg
3296 inlägg
Ja, jag är stort fan. Blev det lustigt nog i början av året och har lyssnat hysteriskt mycket på honom detta året. Tror jag skrev om honom i denna tråd i början av året. Ja, tycker Cohens musik under detta millennium inte har varit enastående, texterna är det primära på dom och många av melodierna är ganska trista tyvärr, men ändock stämningsfull musik. Kanske enda artisten någonsin som gjorde sin bästa musik under 1980-talet,
1678 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
1678 inlägg
Ca 1 miljon människor i månaden typ (siffror från Spotify). Murder Ballads är en personlig favoritskiva!
972 inlägg
för
972 inlägg
Jag säger att Cohen gjorde sina bästa låtar under den mer akustiska perioden under 1967-1971 eran! "Songs of Leonard Cohen" och "Songs of love and hate" är favoriter. Men visst tycker jag att "Various Positions" och "I'm Your Man" har några riktiga guldkorn och faktiskt min favoritlåt av honom "Take this Waltz". Låten "You want it darker" är bättre än albumet "You Want it darker" men "Treaty" och "Leaving the Table" är tillräckligt melankoliska för mig. Lyssnade på albumet en sen kväll i Wien efter att Michael Gira tipsade om den efter Swanskonserten. Så det är ju ett minne!
3296 inlägg
för i svar på Dannes inlägg
3296 inlägg
Ja, hans akustiska period är ju även den fantastisk. Tycker även mycket om hans enda 1990-talsplatta The Future. Waiting for the miracle är en av mina absoluta favoritsånger ever
972 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
972 inlägg
Verkligen en fantastisk låtskrivare! Sparsam på precis det rätta sättet, nedtonat och fint istället för episkt och bombastiskt, sånt behöver man ibland!
725 inlägg
för
725 inlägg
Ja just idag önskar jag verkligen att Watchmen aldrig hade gjorts då användandet av Leonard Cohens "Hallelujah" i den filmen fortfarande ger mig mardrömmar, den låten är för alltid saboterad för mig och har gjort mig undermedvetet fientlig mot Cohens övriga musik. Men visst har han skrivit några riktigt bra låtar. 

Undrar förövrigt om det är någon på forumet som lyssnar på Meshuggah och har några tankar på deras senaste platta? Meshuggah är ett av mina absoluta favoritband och utan tvekan det tyngsta bandet som existerar så att höra dom återigen briljera på sin senaste LP polerade mina metal-G punkt rätt rejält, vilka jävla grooves dom komponerar, det får allt annat i genren att framstå som sömnig gubbrock. Det är brutal jävla musik det handlar om så det är nog svårt för många att relatera till deras sound, men om man är musiker eller är det minsta intresserad av modern hårdrock/progressiv musik så är Meshuggah obligatoriska, finns nog inget band man kan lära sig mer av. 
616 inlägg
för
616 inlägg
Att Cohen har dött gör mig faktiskt riktigt ledsen... Har lyssnat på Cohen sedan barnsben... Trist!

 Vad gäller Meshuggah måste jag säga att denna platta är ganska..... repeat på ett hum. Pallar liksom inte lyssna mer. Inte intressant.
Tyngsta bandet är det ju inte i närheten av att vara dock. 'finns bra mkt tyngre band, om de sedan är skickligare är ju en annan "debatt".
Den får vi ringa Janne om
725 inlägg
för i svar på Walthers inlägg
725 inlägg
Ja Meshuggah är ju en aquired taste och frågan om tyngd går det ju inte att komma till nån direkt objektiv slutsats om. Men t.ex "Bleed" är tung på ett sätt som jag inte kan likna med någon annan artist, någonsin. Där snackar vi fan the apex of the vortex av skicklighet. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
"Kanske enda artisten någonsin som gjorde sin bästa musik under 1980-talet," finns väl många som har eller?
972 inlägg
för
972 inlägg
Jag lyssnade också på Meshuggahs nya skiva och nja. Inte riktigt min grej, efter ett tag så blir det helt enkelt lite för mycket av det goda. Komplex musik som man kan beundra från en teknisk synpunkt men inget jag vill dyka djupare ner och utforska. 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden