Visa första inlägg
972 inlägg
för
972 inlägg
The Glowing Man ligger precis som du säger på The Seer nivå, enorma crescendon med vågor av ljud som bygger upp till stora komplexa ljudlandskap. Jag ser The Glowing Man som mer reflekterande och upplyftanden To Be Kind som är mer destruktiv. Jag gillar verkligen skivan och finner den vara uppe i nivå med deras bästa. Grooven på Frankie M och The Glowing Man är verkligen svincoola. Det tunga riffandet på Cloud of Unknowing är oerhört tillfredsställande. Finally Peace anser jag vara Swans kanske mest positiva och uppliftande sång någonsin och skapar en väldigt känsla av att resan som började på The Seer är över, och resan har varit underbart skrämmande. Mycket nöjd!
11107 inlägg
för
11107 inlägg
oerhört tillfredsställande riff alltså. liksom drönande mardröms-crescendon med ockulta undertoner.
haha. what the fuck did i just read.

725 inlägg
för
725 inlägg
Jo dom kan vara svåra att komma in i, tyckte samma sak i början sen lyssnade jag igenom The Seer under väldigt speciella omständigheter och kände Michael Gira slicka rent min tallkottkörtel samtidigt som jag onanerade med tre händer, svårt att gå tillbaks till Weezer efter det. Har problem att lyssna på andra band då allt känns så jävla tamt, vill känna mig lite andligt våldtagen då låten är slut annars finns det fan inget syfte. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
haha weezer.

alltid roligt med muppar som inte har nån musiksmak men ändå envisas med att tycka om musik.


12243 inlägg
för
12243 inlägg
Nu blir det Coldplay för min del - Hymn For The Weekend, hela skivan A Head Full Of Dreams är fantastisk
12243 inlägg
för
12243 inlägg
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Nu blir det lite Daft Punk innan sängen :)
12243 inlägg
för
12243 inlägg
11107 inlägg
för
11107 inlägg
MAKE DAFT PUNK GREAT AGAIN!!!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Dom är fortfarande GREAT! Hoppas bara på ett nytt album snart!
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Idag blev det en första lyssning på "Human After All". Sämre än "Discovery", men att vara bättre än den hade nästan varit en omöjlighet. 
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Och där lämnade Cliff Williams, AC/DC:s basist, bandet. Vilket innebär att AC/DC har förlorat 4 bandmedlemmar inom loppet av två och halvt år. Angus Young, sologitarristen, är den ende kvar i bandet som medverkat på alla skivor från 1975 till 1988.

Så vad tycker ni? Ska Angus pensionera bandnamnet och eventuellt köra ett eget projekt eller tycker ni att bandet borde fortsätta, vare sig det är Axl Rose som sjunger eller någon annan.

Eller är ni kanske elitister som tycker att bandet skulle lagt ner redan efter Back in Black-turnén 1981?
1197 inlägg
för i svar på Naqnuls inlägg
1197 inlägg
Jag sa redan när det blev klart att Axl Rose skulle fronta bandet, att det var dags att lägga ner. AC/DC har redan bevisat ända sen Bon Scotts dagar att de är ett av världens största rockband. Så bara lägg ner så länge de har hedern kvar.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
vem bryr sig om basisten. bara köra på!
12243 inlägg
för i svar på bonks inlägg
12243 inlägg
Vad lyssnar du på för tillfället bonk? :) 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
Oscillotron

725 inlägg
för
725 inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=gyWV-bL9-oc

Tiden är kommen. 
1197 inlägg
för i svar på Wugllabangs inlägg
1197 inlägg
Kass låt och Feldman tycks tro att han kan dansa som Michael Jackson när han i själva verket ser ut som någon påtänd snubbe som man kan möta i parken i någon mellanstor svensk stad. 
725 inlägg
för i svar på PerHs inlägg
725 inlägg
Ja det är helt förbryllande hur värdelöst det är. 
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Detta kan väll inte vara seriöst, han måste ha tagit något! ^^
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden