Visa första inlägg
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Inte längre. Detta var ett antal år sedan. Jag var med i en kulturförening som arrangerade ett musikevent som gick årligen. Det var mest lokala metalband från Haninge och Huddinge som spelade, däribland Skitarg. 
12243 inlägg
för i svar på Naqnuls inlägg
12243 inlägg
Jaha men då förstår jag :) 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
vila i frid freddie.
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Har på senaste tiden lyssnat på några tyngre plattor från 2001. 

Blackwater Park - Opeth:
Har växt på mig sen jag köpte den. Ska ta och lyssna på deras övriga diskografi mer. Tips på skivor uppskattas.

Mutter - Rammstein
Undrar om detta inte är deras klart bästa album. Möjligtvis att Sehnsucht utmanar. Någon som lyssnat på deras nya låt "RAMM4"?

God Hates Us all - Slayer:
Albumet blir bara sämre för varje gång jag lyssnar på det. Det här här är musiken man lyssnar på när man är en arg tolvåring. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
slayer har ju gjort så mkt sällan jag lyssnar på ett helt album, kör hellre än mix av låtar från olika album... från god hates us all minns jag mest disciple som en hysad låt
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Disciple, Bloodline och möjligtvis Deviance är undantagen från den skivan. Resten är allt från medelmåttigt till uselt. 

Rent generellt så gillar jag Slayer. Åtminstone milstolparna Reign in Blood och South of Heaven. I övrigt så är de väl ett urval låtar från deras album som man lyssnar på som du nämnde. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
wayoutwest gör det igen:

morrissey. massive attack. pj harvey. jason isbell. grace jones (!)

vore ju önskvärt om man slapp ta sig till göteborg får att se ovanstående.
2249 inlägg
för
2249 inlägg
jag har slutat upptäcka ny musik! gubbvarning! lyssanr bara på samma gamla samma gamla!
11107 inlägg
för
11107 inlägg
jag lutar mig tryggt tillbaka och säger DET VAR BÄTTRE FÖRR!
11107 inlägg
för
11107 inlägg
gunther är tillbaka med låten INGA BYXOR

wtf lets do like donald duck!
520 inlägg
för
520 inlägg
Nu blir det min spellista med alltifrån Elvis Presley till Alice in chains!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Låter riktigt härligt! 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
springsteen  vägrar gå av scenen!!!!!!!!!!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Han är väl helt okey!
11107 inlägg
för
11107 inlägg
vilken låt med aqua tycker ni är bäst?
812 inlägg
för i svar på bonks inlägg
812 inlägg
Jag har alltid varit lite svag för Doctor Jones :)
11107 inlägg
för i svar på Streetnickes inlägg
11107 inlägg
bra val, men själv är jag inne på antingen roses are red eller candyman, väldigt svårt val!

roses are red har ju en bra text:

Roses are red and
Violets are blue
Honey is sweet,
but not as sweet as you

och en bra refräng: Dum di da di da
Dum di da di da
Dum di da di da

men det har även candyman:

I wish that I were a Bubble Gum,
chewing on me, baby, all day long
I will be begging for sweet delight,
until you say I'm yours tonight

812 inlägg
för i svar på bonks inlägg
812 inlägg
Happy Boys & Girls är också bra.
"Happy boys and happy girls, we'll be
We are the happy boys and girls
Happy boys and happy girls, we'll be
So happy, yeah! so, so happy, yeah!"
Tydligt budskap liksom.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
verkligen! den har jag inte ens hört ska lyssna på den nu
725 inlägg
för i svar på Dannes inlägg
725 inlägg
Danne, hur känner du kring "The Glowing Man"? Själv känner jag att det var en mycket svårare och mer abstrakt platta än vad jag väntade mig(vilket säger en hel del), vissa låtar är löjligt massiva i sina hav av ljud bestående av eskalerande grooves och en psykedelisk bakgrundskör av religiösa proportioner, dom verkligen köttar ens sinnen tills man är nära bristningsgränsen. Skulle säga att jag gillar atmosfären på denna mer än på "To Be Kind", påminner lite mer om "The Seer" i känslan tycker jag, mer drönande mardröms-crescendon med ockulta undertoner snarare än de punchiga rytmiska rockeposen som byggs på TBK. Tycker dock nog fortfarande att TBK har bäst låtar, denna och The Seer ser jag som ganska jämna just nu. Men precis som deras tidigare två plattor lär "The Glowing man" växa.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden