Visa första inlägg
11107 inlägg
för
11107 inlägg
varför då
2249 inlägg
för
2249 inlägg
därför
11107 inlägg
för
11107 inlägg
ok vill du inte diskutera slipper du. då stänger vi diskussionen för den här gången, tack för er medverkan och may the force be with you eller snarare - may the patience be with you.
2249 inlägg
för
2249 inlägg
detsamma till dig
1678 inlägg
för i svar på bonks inlägg
1678 inlägg
Jag tycker inte Sagan om Ringen eller Hobbit-filmerna alls är jämförbara. För hur man än ser på det så är de i mycket större grad inte trilogier utan två riktigt långa filmer och framför allt så har det samma produktionsteam för alla filmerna. Så är det inte i detta fallet. Och då kan man ju undra varför, men det är inte den väg Disney valt att gå. Personligen så känns första Sagan om Ringen mer som ett lyckoskott som fungerade oväntat bra att göra så, men det fungerade inte så bra för Hobbit. Inte heller för Matrix. Filmerna flyter ihop och blir upprepande. Jag föredrar nog Disneys val att sätta olika prägel på filmerna.
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Sen fattar jag inte riktigt varför folk vill ha en film om Boba Fett, är inte det mest intressanta med honom att han är mystisk? Istället vill folk som vanligt alltid veta mer och ha massa backstories, vad alla gjorde som barn och allt det där.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
folk tycker det är häftigt med en prisjägare men det var ju innan den ultimata prisjägaren dök upp på tv...

12243 inlägg
för
12243 inlägg
Han är en riktig kung! :D
11107 inlägg
för
11107 inlägg
tänk om boba fett tar av sig masken så är han dog the bountyhunter under!!!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
haha! Tänk om det vore så! :P
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Vad tycker ni om att Colin Trevorrow regisserar sista filmen? Själv tycker jag det är ett ganska osäkert kort.
186 inlägg
för
186 inlägg
Nej, det gillar jag verkligen inte. Känns som att det kan bli högst medelmåttigt. Mycket CGI och sånt. Men man kan ju bli överraskad. Rian Johnson skriver ju i alla fall manuset och det är väl ett gott tecken i alla fall.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Då är det väl i morgon som filmen får DVD/Blu-Ray premiär.
2549 inlägg
för i svar på barton finks inlägg
2549 inlägg
Ja, man litar ju mer på Johnson än Trevorrow. Tycker inte Safety Not Guaranteed eller Jurassic World var särskilt bra.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag är inte så begeistrad i Colin Trevorrows filmer.
186 inlägg
för
186 inlägg
Idag ska Star Wars: The Force Awakens äntligen inköpas på blu-ray!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag har precis beställt den :)
8 inlägg
för
8 inlägg
Filmen blev en flopp därför att.
Vad var syftet att gamla skådespelare ska tillbaks? Men de skulle inte tillbaks i uppdrag
att köra liknande race som i de gamla filmer. Här flyttar man fokuserat utanför den klassiska
handlingen. Det handlar inte om att förberedda sig för krig

Harrison Ford kom tillbaks men inte av samma status och blev en temporär freeloading som befriades från framtid manus. Det blev inget tillsammans som förr. Var det verkligen tänkt så?

Solo kunde lika gärna dött några år tidigare nånstans, varför ska han dyka upp 30 år senare
bara för att bli dödad, inte ens träffa Luke?

Kan man förvänta sig en bättre handling på filmen som spelas in?
Luke är ensam, dör han? Ska Lando dyka upp och bli dödad? Det tycks vars en trend att
radera ut gamla karaktärer

8 inlägg
för i svar på bonks inlägg
8 inlägg
!
jag har inte sagt nåt om att minska antal star wars-filmer.

jag säger följande:

efter 10 år kommer det en ny star wars film. en nystart. nya karaktärer introduceras. filmen är en enorm framgång. folk älskar dom nya karaktärerna. hur kommer det gå för dom? hur kommer dom utvecklas? vad kommer hända med rey och finn? och kylo ren? dog han solo? och luke skywalker, luke skywalker! vilken CLIFFHANGER!

man ställs då inför följande fråga:
 
1. ett år senare kommer uppföljaren! den tar vid precis där force awakens slutade!! 
2. ett år senare kommer en annan film, andra karaktärer, den utspelas före force awakens. rey är inte med. finn är inte med. kylo ren är inte med. leia, han solo, luke skywalker... ja det verkar som inte en enda jävel är med.
 
vem i helvete skulle välja alternativ 2 (rogue) före en direkt fortsättning på force awakens? och varför skulle det vara att föredra?


Nu är trenden att radera ut gamla karaktärer. Det är inte meningen att de ska prestera något stort.
Solo kommer tillbaks som en sämre förebild än den han var i gamla filmerna. Så lägger man en blöt filt
över allt att Luke har flytt och skuldbelägger sig för sin fars död.

Solo och Luke har alltså inte träffats efter det. Solo kommer tillbaks bara för att freelloada sig ur manuset.
Solo hade inte en häftig roll än katastrof inom familjen.

Men det är också en trend att karaktärer ska återkomma som förlorare utan nåt viktigt kall
som senaste Rocky och Rambo. Det är bara arnold schwarzenegger som korrigerat sitt misstag
från Terminator 3 som inte anser sig vara en förlegad karaktär.

Men i Star Wars ska man of stale gamla karaktärer. Varför ska Solo vara med överhuvudtaget?
Varför ha en son som är psykisk störd som allt baseras på? Enkelspårig mager handling
som inte bjöd på ett brett perspektiv.

Liten uppsättning av skådespelare. I de tidigare filmer såg man många fler personer
som snackade med varann. Filmen kostade väl mindre än hälften att göra.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Det har kommit ut ett alternativt slut till Force Awakens: Luke is all by himself :-D
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden