58 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
58 inlägg
Snokade runt på imdb och fann en mycket intressant rollista för den kommande filmen! Där står nämligen två nykomlingar till Star Wars-filmerna som blivit castade som ättlingar till Luke Skywalker och Han Solo. Dessa två är [color=#333333=#333333]Josh Holloway (Solo) och Blake Bashoff ([/color][color=#333333=#333333]Skywalker). Båda har tidigare varit med i tv-serien Lost. Även om denna rollista i stor sannolikhet är skapat av ett fan så är mina förhoppningar att det blir av! Josh Holloway har den rätta "Harrison Ford"-attityden och Bashoff har lite Mark Hamill över sig. Vad tycker ni? [/color]
475 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
475 inlägg
Riktigt bra val tycker jag, om målet är att få så två lika rollprestationer och karaktärer som möjligt som dem två gamla Solo/Skywalker-karaktärerna. Om man däremot vill ta serien vidare och utveckla den framåt så förstår jag inte varför man skulle vilja göra två kopior på dem gamla figurerna. Det är klart att de måste se ut någorlunda som dem gamla eftersom de ska vara deras släktingar, bara det inte blir så att de försöker efterlikna dom karaktärsmässigt också. Hoppas inte att de kommande filmerna blir någon slags halv-remake på dem gamla... roligare med något nytt! Hade jag fått välja så tycker jag inte man ska följa dem gamla karaktärernas barn osv, utan gå vidare till någon annan del av SW-universumet och börja på en ny episk saga.
58 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
58 inlägg
De tre kommande filmerna (episod 7-9) är tänkt som uppföljare till framför allt episod 6. Att få reda på vad som hände med Han, Leia, Luke och de andra efter den filmen är ingen nobrainer! Då ar det bara naturligt att karaktärerna vid den ålder har skaffat egna familjer. Framför allt Leia och Han. Och för att föra Skywalker-stafetten vidare är det rätt tanke att följa Luke's son och hans resa.
Dessutom tycker jag att Holloway är en utmärkt skådis som har fått alldeles för lite jobb. Dök bara upp i en kort stund i senaste Mission Impossible-filmen. Bashoff kan mycket väl blir en ny talang att räkna med som ännu inte har blivit överexponerad i en Twilight-, Harry Potter-, eller Hunger Games-film.
Jag har fullt förtoende på att Kathleen Kennedy kommer göra ett utmärkt jobb! Hon har hängt med gossarna Lucas/Spielberg tillräckligt länge för att inte förstöra ett legacy. Och det vill knappast Disney heller!
Efter den tänkta trilogin har det snackats om att det kommer släppas Star Wars-filmer i snabbare takt (vartannat år) och då kommer sannorlikt din önskan L?deransikte an slå in! De filmerna kan handla om vad som helst i Star Wars-universumet. Mycket likt vad Disney redan gör med Marvel-filmerna.
 
475 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
475 inlägg
Det är bara det att för mig så är hela skywalker/vader/solo-sagan ett avslutat kapitel. Det blev ett så perfekt och fint avslut. Jag vill inte veta mer om hur det gick för dem utan där kan fantasin få fylla i luckorna. Hade mycket hellre sett att man sträcker sig åt något annat håll i det härliga universumet, vilket precis som du säger säkert kommer ske om många år när denna trilogi är över. SW är så fyllt av spännande planeter och folkslag och karaktärer att jag tycker det vore trist att cirkulera kring gamla redan använda karaktärer tagna ur en avslutad berättelse.
58 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
58 inlägg
Håller med dig om att det var en komplett saga de första sex delarna, Anakin's fall och försoning samt Palpatine's väg till makten. Vad som händer sen med de kära karaktärerna efter 6an är enbart en fin övergång till nya äventyr med nya karaktärer. Nya tillkännagivande om den aktuella filmen väntas i januari! Får hoppas att det avslöjas mer än vilken regissör som får detta stora ansvar.  
475 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
475 inlägg
Ja regissörsvalet känns sjukt viktigt nu. Ber till gudarna att det inte blir CGI-Snyder. Matthew Vaughn som jag har för mig att det ryktas om är långt ifrån sämsta valet man kan göra, både X-Men och Kick-ass var ju grymma. Hade jag fått välja hade jag nog dock satt Danny Boyle på uppgiften, med hans gamle parhäst Alex Garland som manusförfattare. Skulle kunna bli riktigt mäktigt!
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Wohohohohoho! J.J. Abrams alltså.. Nu hoppas vi att han lyckas leverera, folk kommer ha livsfarligt höga förväntningar. Själv försöker jag hålla mig sansad så gott det går. BRA jobbat Kathleen Kennedy! Och Steven Spielberg som uppenbarligen pushade på henne att välja Abrams!
http://www.slashfilm.com/j-j-abrams-to-direct-star-wars-episode-vii/
386 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
386 inlägg
Helt fantastiska nyheter! Har varit väldigt skeptisk till de nya filmerna på grund av mitt agg mot episod I-III (III var helt okej, mest på grund av Ian McDiarmid som verkade vara den ända skådisen som faktiskt skådespelade). Jämför Abrams regi i Star Trek, en film fylld med fantastiskt tempo, bra skådisar, och karaktärer med personligheter, mot Lucas regi i prequels, som mest gick utpå att skådisarna sa sina tomma repliker medan de vandrade i korridorer skapade i greenscreen eller satt i soffor. Nu när Lawrence Kasdan skriver manus till en av filmerna och Abrams står för regi så kanske det ändå kan bli bra. Kommer alltid att ha stor respekt för Lucas av uppenbara anledningar, men han tappade helt enkelt bollen med prequels, vilket kanske inte heller är så konstigt när man har vikten av Star Wars på sina axlar.
58 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
58 inlägg
Med Abrams som regissör kommer garanterat Michael Giacchino att stå för musiken. Vilka andra ur J.J. Abrams sällskap kan komma att arbeta med honom på Star Wars? Mina förhoppningar på Josh Holloway är ett steg närmare att bli av. 
229 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
229 inlägg
Jag tror det är ganska givet att John Williams kommer stå för musiken. :)
3462 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3462 inlägg
Frågan är om han orkar med tre filmer. Han är ändå 80 år och sista filmen kommer om 6 år.
11107 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
11107 inlägg
jag tycker daft punk ska göra musiken.
1678 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1678 inlägg
Bonk: Alltid lika givande inlägg.
För mig spelar inte så stor roll vem som gör det, för jag tycker man ska återskapa arvet efter det gamla Star Wars-soundet så mycket som möjligt så det verkligen känns som Star Wars. Man får gärna modernisera det lite och blanda in modernare element så det känns som en annan karaktär (risk också att man tröttnar på soundtracket annars när man ser alla framtida 9 filmer i sträck), men igenkänningsfaktorn måste finnas där.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Att någon bryr sig om ett SÅ stendött koncept!VAKNA UPP!Det är 2013 och ingen jävla konvention för muppar och nördar som klär ut sig!
 
58 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
58 inlägg
Då var det officiellt! Abrams gör Episod VII!
http://starwars.com/news/star-wars-is-being-kick-started-with-dynamite-jj-abrams-to-direct-star-wars-episode-vii.html
475 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
475 inlägg
Tycker inte riktigt Abrams var ett klockrent val, regimässigt har han inte imponerat så värst på mig. Jag har dock inte sett Star trek vilket egentligen skulle behövas för att kunna göra en rättvis bedömning.
Michael Giacchino gör grym musik till Lost tycker jag, The Constant är en underbar låt. Har inte hört så jättemycket med honom mer än Lost-musiken, men ska jag utgå från den så tycker jag det vore kul om det blev han som gjorde musiken, tror Giacchino och Star Wars kan bli en intressant blandning och kännas lite fräschare än om t.ex. John Williams skulle göra musiken. Tycker det är viktigt att de bryter lite ny mark i dem kommande filmerna istället för att bara försöka skapa filmerna efter gamla recept.
1289 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1289 inlägg
Jag tycker du ska se Star Trek!
Kanske inte ändrar din uppfattning radikalt, men det är definitivt hans bästa film.
475 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
475 inlägg
Ja det känns ju extra intressant att se den nu när han är i ropet. Eftersom ST har sina liknelser med SW (rymd osv) så känns det som den bästa måttstocken på hur pass väl han kommer kunna axla rollen som SW-regissör. Kan man kolla på ST-filmen utan att ha sett något av ST tidigare, varken av filmerna eller serierna? Eller är den bara för dem redan invigda?
3462 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3462 inlägg
Bara du kollar på. Jag hade heller inte sett nåt med Star Trek innan och var inga problem att hänga på.
1289 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1289 inlägg
Ja den kan du absolut se, den har en bra introduktion i själva filmen. Har själv inte sett så mycket Star Trek annars, två av de andra filmerna och ett par serieavsnitt. Så det är lugna farvatten.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden