Visa första inlägg
11107 inlägg
för
11107 inlägg
enda poängen med force awakens var ju dom nya karaktärerna, start på nåt nytt... finn, kylo ren och bruden... men nästa rulle är det en helt annan jävla rollista och utspelas i en annan tid (efter jedins återkomst?) vad är det för jävla trams? då dyker det upp en ny brutta istället i huvudrollen... och manuset då, ja jo, rebeller ska stjäla ritningarna till en ny dödsstjärna... alltså vad fan är detta? vem skriver den här smörjan?
fattar inte hur folk kan se fram emot detta. nu ska ni alltså vänta två år för att få reda på vad som följde efter force awakens. och efter rogue one 2 år för att få reda på vad som händer efter den osv... 
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Nu får du ta och bli lite positiv bonk :D
11107 inlägg
för
11107 inlägg
det är ju som att se om dom skulle köra sagan om ringen på bio och istället för två tornen året efter så slänger dom in the hobbit istället...
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Det är onekligen en unik situation. Men Rogue One kommer inte ha någon uppföljare. Utan är en fristående film så det är ingen "varannan-situation". Och du behöver ju förstås inte se Rogue One heller för den delen utan kan vänta in Episode VIII och ha den som "nästa" film.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
det är ett av dom märkligaste besluten i filmhistorien! här har man en unik chans att spinna vidare DIREKT på framgångssagan force awakens till en publik som utsvultet frågar sig vad som kommer hända med karaktärerna dom redan förälskat sig i och istället för att leverera den fortsättningen så väljer dom att skicka in en helt annan story och ett helt otippat kort.
man kan bara hoppas att rogue one floppar rejält så dom får sig en tankeställare! 
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Men hallå? Rouge One utspelar sig väl innan "A New Hope"?? Inte efter efter jedins återkomst.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
inte fan vet jag, det är inte poängen.
2249 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2249 inlägg
Jo det är poängen. Rogue One handlar om hur rebellerna får tag i ritningarna till Dödsstjärnan som de spränger i Episod 4. Så den utspelar sig mellan Episod 3 och 4. 

Samtidigt får uppföljaren till Force Awakens två år på sig istället för ett. Win-win. 
170 inlägg
för
170 inlägg
Avstäng bonk på heltid från detta forumet. Börjar bli trött på honom. Bara en massa klagomål för det mesta!!
11107 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
11107 inlägg
nej det är inte poängen. poängen är att gör man en film med så urbota korkat remake-manus som force awakens där den enda behållningen är lite nya karaktärer då gäller det att ösa på med dom i uppföljaren inte trolla in en jävla prequel i soppan.
låt oss säga att dardevil istället för att ösa på i daredevil 2 med kingpin, punisher, elektra osv istället backade bandet och började snacka om vad som hände innan daredevil säsong 1 vem fan vill se det.

och jimmyjh: sluta klaga!
1678 inlägg
för
1678 inlägg
bonk: Du kan resonera hur mycket du vill, men faktum är att jag inte hört en enda annan person klaga på upplägget. Lite gnällig är du faktiskt. Inte för att det är skäl att stänga av någon, men räkna inte med något stort stöd i kampen mot att minska antalet Star Wars-filmer.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Nackdelen med alla Star Wars filmer som kommer nu, kan jag känna är att ALLA vill verkligen blinka till publiken. "Titta här kommer den här karaktären tillbaka" eller "titta på detta lilla easterägget". Kan bli lite tröttsamt i längden känner jag. Hur skulle den här storyn kännas; "In a galaxy far far away...and in that galaxy very far far away from everything else."
11107 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
11107 inlägg
jag har inte sagt nåt om att minska antal star wars-filmer.

jag säger följande:

efter 10 år kommer det en ny star wars film. en nystart. nya karaktärer introduceras. filmen är en enorm framgång. folk älskar dom nya karaktärerna. hur kommer det gå för dom? hur kommer dom utvecklas? vad kommer hända med rey och finn? och kylo ren? dog han solo? och luke skywalker, luke skywalker! vilken CLIFFHANGER!

man ställs då inför följande fråga:
 
1. ett år senare kommer uppföljaren! den tar vid precis där force awakens slutade!! 
2. ett år senare kommer en annan film, andra karaktärer, den utspelas före force awakens. rey är inte med. finn är inte med. kylo ren är inte med. leia, han solo, luke skywalker... ja det verkar som inte en enda jävel är med.
 
vem i helvete skulle välja alternativ 2 (rogue) före en direkt fortsättning på force awakens? och varför skulle det vara att föredra?
1678 inlägg
för i svar på bonks inlägg
1678 inlägg
Fast det blir indirekt färre filmer då. Jag vet inte om du är medveten om Kathleen Kennedys uttalade mål om att producera en Star Wars-film om året ända tills folk slutar köpa biobiljetter? Ska man lyckas med det målet måste man varva fristående filmer med trilogifilmer, då ingen fixar att göra en helt ny film på så kort tid.

11107 inlägg
för
11107 inlägg
så det går att fixa tre sagan om ringen och tre hobbit men inte 6 star wars? förklara varför.
2575 inlägg
för i svar på bonks inlägg
2575 inlägg
Precis som magiul säger, man måste ju göra så mycket Star Wars man kan nu tills folk tröttnar på det.
11107 inlägg
för i svar på Phips inlägg
11107 inlägg
så att göra en direkt fortsättningen på force awakens leder till mindre star wars? eller vore det en genidrag att t ex köra fast and furious utan vin deisel?
2575 inlägg
för i svar på bonks inlägg
2575 inlägg
Man ska väl grena ut det så mycket som möjligt, exakt som Marvel filmerna. Det kommer en trilogi om Boba Fett, en om Jango Fett, en om Han Solo, en om Greedo, en om Jabba The Hutt, en om Leia och en om C3P0. Sen kommer det bli standalone filmer av vad som hände innan Star Wars Episode 1 men sen kommer det till slut bli en egen trilogi det också. Sen kommer uppföljaren på den som blir en egen trilogi. Trilogi är nyckelordet här.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
vet inte hur många varv jag orkar ta den här diskussionen... vi har fortfarande inte fastställt vad a) filmbolagen tjänar på att inte göra en direkt uppföljare och b) vad biobesökaren tjänar på att det inte kommer en direkt uppföljare.

jag har förstås svaren på båda ovanstående frågor, men det svaret får ni vänta på till 2018
2249 inlägg
för i svar på bonks inlägg
2249 inlägg
a) mer hype mer pengar
b) mer star wars
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden