Visa första inlägg
530 inlägg
för
530 inlägg
Såg Jurassic World: Fallen Kingdom igår.
530 inlägg
för
530 inlägg
Avslutade min filmkväll med de animerade filmerna Batman: Gotham by Gaslight och Superhjältarna (2004).
254 inlägg
för
254 inlägg
Captain America: Civil War
Likt BvS litar inte filmen på styrkan i titelns utlovade konflikt, utan kompenserar med svulstig, manipulativ, expositionstung, melodramatisk plot, vilket gör konflikten till en kvasikonflikt. Flygplatsscenen kul. Hatar hur de introducera min favvo, Spider-Man. Fuck Bucky. 2/5.
530 inlägg
för
530 inlägg
Nu har jag äntligen avslutat den (ö)kända Resident Evil-filmserien genom att ha sett Resident Evil: The Final Chapter.
254 inlägg
för
254 inlägg
Doctor Strange
Fisljummen LSD-tripp som misstar "psykadelisk" estetik för äkta vision i en film som verkligen skulle behöva lite. Usel lol-faktor. Olidligt tråkig story. Noll emotion. Ueeeää... 1/5.

Spider-Man: Homecoming
Mer MCU-skräp men den här gången är det Spindelmannen - blir personligt. Byter ut all patos mot vlogg och "woah, dude! awesome, dude!! Omg!" Bortsett från det sveket är den bra. Reagerar pavlovskt på dräkten. Go energi. Ramones. Keaton grym. Men: Sam Raimi, jag älskar dig. 3/5.
530 inlägg
för
530 inlägg
Såg igår eftermiddag på Mamma Mia: Here We Go Again. Min medlemsrecension finns på filmens MZ-sida.
2553 inlägg
för
2553 inlägg
Return of The Living Dead - Nej, inget för mig. Ganska töntig. Löjlig humor 1,5/5.

The Shawshank Redemption - Hade en femma på denna, såg om den. Den får en fyra. Har svinbra delar, grym musik. Men tyvärr är den alldeles för smörig och handlingen faller på plats av sig själv vilket känns löjligt lämpligt. 4/5

The Aviator - Såg om denna, inte riktigt lika bra som jag en gång tyckte. Saknar en sammanhängande story. Även om den har sina delar samt bra prestationer. Förutom kanske DiCaprio själv som är sig själv nästan. 3/5
530 inlägg
för
530 inlägg
Såg Mission: Impossible - Fallout. Jag gäspade faktiskt ett par gånger under filmen, så den första filmen och Ghost Protocol är fortfarande mina favoritfilmer i serien.
254 inlägg
för
254 inlägg
Black Panther
Viktig film™. Post-kolonial afrofuturism. Hoop Dreams. Green Screen-Afrika. Omständig, långsökt. Obegripligt dålig action. Bra score. Svart Tråk-Bond.
Wakanda kan fuck off. Andy Serkis är en ljusglimt i en annars mörk film... Ehhhh, asså NEJ, inte så!!!! 1/5.
806 inlägg
för i svar på Mr Cools inlägg
806 inlägg
oerhört sant. Kanske den viktigaste mest överskattade filmen i modern tid:)
254 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
254 inlägg
Ja, usch. 

Ant-Man & The Wasp
En kul, harmlös & rätt kreativ förbättring mot föregångaren. Det passar att Kate från Lost har vingar för hon är en ängel. Stark tredje akt med högt tempo & bra musik. Som vanligt haltar ploten & den förpestas av exposition, men hög likeability får en att fokusera på annat. 3/5.

Thor: Ragnarok
Thor-core. Spejsad, Flash Gordonsk synth-neon-anime romp. Hela is HELLA fine. Hulken är daddy. Jeff Goldblum är grand daddy. Immigrant song. Waititi-skojig. Var full första titten, lite för positiv den gången. Fortfarande go, men lider av vissa MCU-syndrom ändå. Spretig. 3/5.
2593 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
2593 inlägg
Lite som Wonder Woman då.
2553 inlägg
för
2553 inlägg
Har haft ett ganska dåligt filmhalvår nu. MYCKET SKIT. Men nu blev det ändå en 4/5 på Sidney Lumets "The Verdict". Så skönt att se någonting riktigt bra. Filmen hade en av de bättre slutscenerna jag sett faktiskt.
1180 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
1180 inlägg
Hyrde du den via iTunes?
2553 inlägg
för i svar på Butters Stotchs inlägg
2553 inlägg
Nepp.
806 inlägg
för
806 inlägg
Såg Tårtgeneralen nyligen. En fattigmans - Scorsese - klassiskt -klippt - kalkon, rakt av,. Allt ifrån produktions-design , foto, kostym etc  etc...
känns trött och väldigt mycket debutant. Lånat och hämtat på samtliga plan. 
 En film som inte står på egna ben, än värre är valet av person bakom berättarrösten,
men inte värre än valet av berättarröst i sig...Blir en svag nostalgisk 2:a,
precis som filmen vilar tryggt i sin lagom-vagga. Fredrik och Filip har genom hela sin gemensamma  karriär betonat och stått upp för att utmana eliten och bejaka det udda och annorlunda.  Men allt i denna filmen känns självklart och och tryggt. Bara det genom-trygga valet  av skådespelare i bärande roller står ut i sig. Det finns inte ett enda överraskande moment i denna film, scen för scen...oväntat svag och lätt att ruta in i ett bekvämt hörn av 
400 andra svenska filmer som utkommit tidigare. 
1063 inlägg
för
1063 inlägg
Det blir nya Halloween filmen ikväll på bio. Jag är ruggigt taggad så ska bli intressant å se hur pass bra dem har lyckats.
452 inlägg
för
452 inlägg
Har nyligen sett Road to Perdition & The Princess Bride, båda för första gången.
Delade ut 3,5 till båda, dock av helt olika anledningar. Kommer garanterat se om båda men någonting säger mig redan nu att den senare nämnda kommer sitta kvar hårdast i mitt minne.
6 inlägg
för
6 inlägg
Såg The Endless nyligen och ger den 4 av 5. Bra annorlunda mystik (den är klassad som skräck men inte särskilt "läskig"). 

-- T
Netflixguiden.se
286 inlägg
för
286 inlägg
Jag såg Georges Clooneys Suburbicon ikväll. Det är på många sätt en mer ambitiös film än hans tidigare verk, med stora influenser av Coen-bröderna. Men tyvärr så får han inte alls ihop den historien han vill berätta, varken regi eller manusmässigt. Själva ploten och den tematiska biten med rasmotsättningarna i USA går i min mening inte alls ihop och det blir därför bara rörigt och osammanhängande. Skådespeleriet är dock genomgående rätt bra, så de är vad som håller denna skuta från att sjunka fullständigt. Jag har sett Clooneys tidigare verk och jag uppskattar dom mycket mer, och där har han en mycket lägre ambitionsnivå. Han tar enkla scenarion och gör draman av dom, tex The ides of march. 
Den får mellan en stabil och en ganska svag 2a.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden