Visa första inlägg
464 inlägg
för
464 inlägg
Har nyligen sett Road to Perdition & The Princess Bride, båda för första gången.
Delade ut 3,5 till båda, dock av helt olika anledningar. Kommer garanterat se om båda men någonting säger mig redan nu att den senare nämnda kommer sitta kvar hårdast i mitt minne.
6 inlägg
för
6 inlägg
Såg The Endless nyligen och ger den 4 av 5. Bra annorlunda mystik (den är klassad som skräck men inte särskilt "läskig"). 

-- T
Netflixguiden.se
318 inlägg
för
318 inlägg
Jag såg Georges Clooneys Suburbicon ikväll. Det är på många sätt en mer ambitiös film än hans tidigare verk, med stora influenser av Coen-bröderna. Men tyvärr så får han inte alls ihop den historien han vill berätta, varken regi eller manusmässigt. Själva ploten och den tematiska biten med rasmotsättningarna i USA går i min mening inte alls ihop och det blir därför bara rörigt och osammanhängande. Skådespeleriet är dock genomgående rätt bra, så de är vad som håller denna skuta från att sjunka fullständigt. Jag har sett Clooneys tidigare verk och jag uppskattar dom mycket mer, och där har han en mycket lägre ambitionsnivå. Han tar enkla scenarion och gör draman av dom, tex The ides of march. 
Den får mellan en stabil och en ganska svag 2a.
318 inlägg
för
318 inlägg
Sideways sågs idag. De här är en svår film att bedöma då de finns en hel del saker som stämmer alldeles utmärkt, men samtidigt som det finns något grundläggande i filmen som inte alls funkar för mig. De är själva tonen. De känns som en komedi i atmosfär (musik & foto) och skådespeleri, men manuset är i princip humorbefriat. Det finns någon scen som är rolig, men inte mer än det. Det blir någon slags romantisk pinsamhetskomedi utan humor och för mig funkar det inte alls. Det här var faktiskt en film jag hade svårt att se klart, tog två sittningar innan jag lyckades. Kan tyvärr inte ge den något annat än en väldigt stark 1a. Hade en del förhoppningar på den här filmen, men fan.. Sånt ska man inte ha. 
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Fick bli Apostle igår och jävlar vilken käftsmäll det var. Blev positivt överraskad hur bra filmen var. Betyget landar på en fyra.
464 inlägg
för
464 inlägg
Sett båda Deadpool i snabb följd nu, har undvikit dem. Men JÄVLAR. Är trean hälften så bra som de två första snackar vi ju om en legendariskt bra triologi. Båda kammar hem 4/5.
106 inlägg
för
106 inlägg
Köpt filmen "Blood Diamond" med Leonardo Dicaprio. Ska kolla på den idag.
318 inlägg
för
318 inlägg
Igår slog jag igång Metropolis. Men jag klarade faktiskt inte av att se klart den... Överspel och gammalt berättargrepp kan jag svälja, men den extrema musiken som alltid ligger på decibelnivå typ 100 blir bara för mycket för mig. Det skapar en enorm distans och tillslut blir jag så jävulskt less att jag stängde av alltihop. Vilket är jäkligt synd då filmen i sig verkar ha enorma kvaliteter. De är samma som med Magnolia, en i grunden riktigt bra film där stora delar förstörs av ett alldeles för hetsigt soundtrack. Jag ska försöka ge Metropolis en chans till senare, se om jag kan låtsas som att musiken inte är där, eller i värsta fall stänga av ljudet... 
896 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
896 inlägg
Har för mig att det finns en remastrad version av Metropolis. Där sountracket ter sig annorlunda, om jag minns rätt. 
318 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
318 inlägg
Nämen! Ska försöka söka upp den, då kanske ja klarar mig igenom filmen. Tack för tipset!
318 inlägg
för
318 inlägg
Avengers Infinity War. Var betydligt bättre än vad jag trodde. Bra tempo och ett gäng med riktigt bra actionscener. Som i de flesta Marvel-filmerna så klaffar inte riktigt skiftet mellan alvarlig action och barnslig komik. Komiken borde tas till en svartare nivå, eller dramat till en barnsligare nivå för att undvika att det skär sig. Men allt som allt en stor överraskning och landar ändå på en stabil 3a. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
såg precis the standoff at sparrow creek. tycker nog den var sevärd ändå! kolla in den. klockar in på under 1 och en halv timme. bara en sån sak.

såg close med noomi rapace. ska du se den så ha fingrarna på snabbspolningsknappen. ett tips!
1565 inlägg
för
1565 inlägg
Dunkar igång A Prayer Before Dawn och se vad den går för! Fängelsefilm i Thailand med thai boxning på schemat... Kan va nått...
11107 inlägg
för
11107 inlägg
själv kollar jag på serien JACK RYAN som känns riktigt lovande efter 1,5 avsnitt. får lite homeland-vibbar.
1565 inlägg
för
1565 inlägg
Nu är det dags och kolla in senaste "Predator" och se vad den går för! 
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg Captain Marvel igår. Den är visserligen inte en av mina favoritfilmer i Marvel Cinematic Universe, men den är bättre än de flesta MCU-filmer som släppts på senare år.
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Har precis börjat på säsong 5 av Justified.
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg äntligen Aquaman (2018). Jämför jag denna superhjältefilm med Captain Marvel så tycker jag mer om Aquaman, även om bägge fått en fyra av mig.
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg Venom (2018). Har samma åsikt som Moviezines recensent: 2/5.
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg Avengers: Endgame (2019). Efter att ha sett alla de 22 filmerna i Infinity Saga tycker jag att denna är den bästa Avengersfilmen av de fyra. Jag hade förstås velat att handlingen gjorts annorlunda och avslutats på ett annat sätt, men jag är nöjd ändå.

Jag håller med Moviezines två olika recensioner om filmen, men ger den högsta betyg.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden