Visa första inlägg
284 inlägg
för
284 inlägg
Sideways sågs idag. De här är en svår film att bedöma då de finns en hel del saker som stämmer alldeles utmärkt, men samtidigt som det finns något grundläggande i filmen som inte alls funkar för mig. De är själva tonen. De känns som en komedi i atmosfär (musik & foto) och skådespeleri, men manuset är i princip humorbefriat. Det finns någon scen som är rolig, men inte mer än det. Det blir någon slags romantisk pinsamhetskomedi utan humor och för mig funkar det inte alls. Det här var faktiskt en film jag hade svårt att se klart, tog två sittningar innan jag lyckades. Kan tyvärr inte ge den något annat än en väldigt stark 1a. Hade en del förhoppningar på den här filmen, men fan.. Sånt ska man inte ha. 
1055 inlägg
för
1055 inlägg
Fick bli Apostle igår och jävlar vilken käftsmäll det var. Blev positivt överraskad hur bra filmen var. Betyget landar på en fyra.
452 inlägg
för
452 inlägg
Sett båda Deadpool i snabb följd nu, har undvikit dem. Men JÄVLAR. Är trean hälften så bra som de två första snackar vi ju om en legendariskt bra triologi. Båda kammar hem 4/5.
88 inlägg
för
88 inlägg
Köpt filmen "Blood Diamond" med Leonardo Dicaprio. Ska kolla på den idag.
284 inlägg
för
284 inlägg
Igår slog jag igång Metropolis. Men jag klarade faktiskt inte av att se klart den... Överspel och gammalt berättargrepp kan jag svälja, men den extrema musiken som alltid ligger på decibelnivå typ 100 blir bara för mycket för mig. Det skapar en enorm distans och tillslut blir jag så jävulskt less att jag stängde av alltihop. Vilket är jäkligt synd då filmen i sig verkar ha enorma kvaliteter. De är samma som med Magnolia, en i grunden riktigt bra film där stora delar förstörs av ett alldeles för hetsigt soundtrack. Jag ska försöka ge Metropolis en chans till senare, se om jag kan låtsas som att musiken inte är där, eller i värsta fall stänga av ljudet... 
806 inlägg
för i svar på Jackes inlägg
806 inlägg
Har för mig att det finns en remastrad version av Metropolis. Där sountracket ter sig annorlunda, om jag minns rätt. 
284 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
284 inlägg
Nämen! Ska försöka söka upp den, då kanske ja klarar mig igenom filmen. Tack för tipset!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden