Visa första inlägg
699 inlägg
för
699 inlägg
Testade att slökolla på Triple X - Rise of Xander Cage.... det gick fanemej inte och då kan jag slökolla på det mesta....

Börjat kolla på Billions, ingen film men har länge legat på skämslistan. 3 avsnitt in är jag helt klart fast!

Sicario: Day of the Soldade - Inte riktigt lika bra som Sicario men helt klart en bra actionfilm. Den lider lite av mittefilmssyndromet, ingen egen början eller slut.
342 inlägg
för
342 inlägg
Guardians of the Galaxy
Frisk, färgsprakande rymdopera-fläkt. Välbehövd energiinjektion. Konsekvent kaxigt komiskt kosmisk klang. Inte så lol som vid biobesöket (överraskningsmomentet var viktigt), men kul. Persongalleri & soundtrack av guld. Rätt plotdriven, dessvärre trist plot. Drax ÄR goat. 3/5.

Avengers: Age of Ultron
Första akten är ren serietidningscinema, sen spårar det ur. Ojämn humor, repetitiv robotslakt-action, halvdana karaktärsfördjupningar, för lång. Ultron har potential som skurk, men här: pseudointellektuell motivering vars humor och rörliga läppar tar bort all hotfullhet. 2/5.

Guardians of the Galaxy Vol. 2
Roligare, konstigare, mer formulaiskt off-pist och en visuell godisfestival. Lovecraft-esqua interdimensionella tentakelmonster som skjuter regnbågsenergi, guld-aliens & Kurt Russell. Bra emotionell kärna. Deep Cut Soundtrack. Några segare partier, men överlag ett party. UNDERSKATTAD! 4/5.
342 inlägg
för
342 inlägg
Ant-Man
Småskalig Marvelrulle som producerades med logiken: "Vi tar väl en till, va? Ant-Man, kanske?" Vill vara en komisk heist-film, men båda aspekterna faller platt då den varken är rolig eller spännande. Plågsamt förutsägbar. Dum!! Fruktansvärt tråkig. Paul Rudd är normalsnygg. 1/5.
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg Jurassic World: Fallen Kingdom igår.
570 inlägg
för
570 inlägg
Avslutade min filmkväll med de animerade filmerna Batman: Gotham by Gaslight och Superhjältarna (2004).
342 inlägg
för
342 inlägg
Captain America: Civil War
Likt BvS litar inte filmen på styrkan i titelns utlovade konflikt, utan kompenserar med svulstig, manipulativ, expositionstung, melodramatisk plot, vilket gör konflikten till en kvasikonflikt. Flygplatsscenen kul. Hatar hur de introducera min favvo, Spider-Man. Fuck Bucky. 2/5.
570 inlägg
för
570 inlägg
Nu har jag äntligen avslutat den (ö)kända Resident Evil-filmserien genom att ha sett Resident Evil: The Final Chapter.
342 inlägg
för
342 inlägg
Doctor Strange
Fisljummen LSD-tripp som misstar "psykadelisk" estetik för äkta vision i en film som verkligen skulle behöva lite. Usel lol-faktor. Olidligt tråkig story. Noll emotion. Ueeeää... 1/5.

Spider-Man: Homecoming
Mer MCU-skräp men den här gången är det Spindelmannen - blir personligt. Byter ut all patos mot vlogg och "woah, dude! awesome, dude!! Omg!" Bortsett från det sveket är den bra. Reagerar pavlovskt på dräkten. Go energi. Ramones. Keaton grym. Men: Sam Raimi, jag älskar dig. 3/5.
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg igår eftermiddag på Mamma Mia: Here We Go Again. Min medlemsrecension finns på filmens MZ-sida.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Return of The Living Dead - Nej, inget för mig. Ganska töntig. Löjlig humor 1,5/5.

The Shawshank Redemption - Hade en femma på denna, såg om den. Den får en fyra. Har svinbra delar, grym musik. Men tyvärr är den alldeles för smörig och handlingen faller på plats av sig själv vilket känns löjligt lämpligt. 4/5

The Aviator - Såg om denna, inte riktigt lika bra som jag en gång tyckte. Saknar en sammanhängande story. Även om den har sina delar samt bra prestationer. Förutom kanske DiCaprio själv som är sig själv nästan. 3/5
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg Mission: Impossible - Fallout. Jag gäspade faktiskt ett par gånger under filmen, så den första filmen och Ghost Protocol är fortfarande mina favoritfilmer i serien.
342 inlägg
för
342 inlägg
Black Panther
Viktig film™. Post-kolonial afrofuturism. Hoop Dreams. Green Screen-Afrika. Omständig, långsökt. Obegripligt dålig action. Bra score. Svart Tråk-Bond.
Wakanda kan fuck off. Andy Serkis är en ljusglimt i en annars mörk film... Ehhhh, asså NEJ, inte så!!!! 1/5.
896 inlägg
för i svar på it was ya boy (long time ago) s inlägg
896 inlägg
oerhört sant. Kanske den viktigaste mest överskattade filmen i modern tid:)
342 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
342 inlägg
Ja, usch. 

Ant-Man & The Wasp
En kul, harmlös & rätt kreativ förbättring mot föregångaren. Det passar att Kate från Lost har vingar för hon är en ängel. Stark tredje akt med högt tempo & bra musik. Som vanligt haltar ploten & den förpestas av exposition, men hög likeability får en att fokusera på annat. 3/5.

Thor: Ragnarok
Thor-core. Spejsad, Flash Gordonsk synth-neon-anime romp. Hela is HELLA fine. Hulken är daddy. Jeff Goldblum är grand daddy. Immigrant song. Waititi-skojig. Var full första titten, lite för positiv den gången. Fortfarande go, men lider av vissa MCU-syndrom ändå. Spretig. 3/5.
2575 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
2575 inlägg
Lite som Wonder Woman då.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Har haft ett ganska dåligt filmhalvår nu. MYCKET SKIT. Men nu blev det ändå en 4/5 på Sidney Lumets "The Verdict". Så skönt att se någonting riktigt bra. Filmen hade en av de bättre slutscenerna jag sett faktiskt.
1168 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
1168 inlägg
Hyrde du den via iTunes?
2549 inlägg
för i svar på Joes inlägg
2549 inlägg
Nepp.
896 inlägg
för
896 inlägg
Såg Tårtgeneralen nyligen. En fattigmans - Scorsese - klassiskt -klippt - kalkon, rakt av,. Allt ifrån produktions-design , foto, kostym etc  etc...
känns trött och väldigt mycket debutant. Lånat och hämtat på samtliga plan. 
 En film som inte står på egna ben, än värre är valet av person bakom berättarrösten,
men inte värre än valet av berättarröst i sig...Blir en svag nostalgisk 2:a,
precis som filmen vilar tryggt i sin lagom-vagga. Fredrik och Filip har genom hela sin gemensamma  karriär betonat och stått upp för att utmana eliten och bejaka det udda och annorlunda.  Men allt i denna filmen känns självklart och och tryggt. Bara det genom-trygga valet  av skådespelare i bärande roller står ut i sig. Det finns inte ett enda överraskande moment i denna film, scen för scen...oväntat svag och lätt att ruta in i ett bekvämt hörn av 
400 andra svenska filmer som utkommit tidigare. 
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Det blir nya Halloween filmen ikväll på bio. Jag är ruggigt taggad så ska bli intressant å se hur pass bra dem har lyckats.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden