Visa första inlägg
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg nyligen Skönheten och Odjuret, den nya versionen med Emma Watson. Jag älskar filmen!
699 inlägg
för
699 inlägg
Har avverkat en hel del senaste tiden....

The Mist, TV-serien: Börjar väldigt trevande och får inte alls till det som gör filmen så obehaglig. Är rätt B faktiskt emellanåt men efter 6-7 avsnitt börjar det rätt till sig ordentligt så ser fram emot säsong 2.

Ghost in the Shell - De har en fantastisk förlaga men ger inget nytt så under filmen satt jag mest och var sugen på att se originalet igen. En sak jag märkte mer i spelfilmen än i animén är hur lik Matrix är GitS. 3/5

Pirates 5 - Jag gillar Pirates-filmerna, äventyr är vad jag läser och har som guilty pleasure att kolla på så en klar 3/5 för mig. Bardem var lite bortkastad som badguy på nått sätt...

Narcos säsong 3 - Grymt bra på alla sätt och vis men det är nått med just Escobar som gör att det inte blir riktigt lika intressant som säsong 1-2. Ser fram emot säsong 4 dock!

Ragnarök - Bland det bättre som gjorts i Skandinavien men försöket att göra filmen både vuxen och för barn misslyckas och drar ner betyget. 3/5
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Ikväll blev det "Cliffhanger" som jag återsåg för säkert 20:e gången sen den kom. Stabil Sly action med en grym John Lithgow som elaking. 6/10

Sen checkade jag in kanske årets bästa film, enligt mig, "Shot Caller" en grym och hård kriminalfilm med Nikolaj Coster - Waldau. För mig en överraskningsfilm, har inte hört särskilt mycket om den, men shit vad lysande den är. Av samma regissör som gjorde den grymma "Felony". Men denna är till och med bättre. 10/10. Rekommenderas!!
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg under helgen Pride and Prejudice and Zombies och The Huntsman: Winter's War.

Jag tycker att Pride and Prejudice and Zombies är en underhållande film och får en fyra av mig. Jag har inte läst boken (som är en parodi på Jane Austens originalverk) som denna film är löst baserad på men detta är inget problem. Men när man har sett Stolthet och Fördom - bl.a. filmversionen från 2005 (med Keira Knightley som enligt mig är den bästa Elizabeth Bennet) och TV-serien från 1995 - är det väldigt svårt att inte jämföra zombiefilmen med dem. Självklart ska man inte göra det eftersom Pride and Prejudice and Zombies är en komedi-skräckfilm, men jag hade nog velat se en annan skådespelerska spela Elizabeth Bennet. Det är inget fel på Lily James, men jag har svårt att inte tänka på Keira Knightleys actionscener i Pirates of the Caribbeans filmserie. Dessutom tycker jag att parodifilmen är för kort och actionscenerna kan kännas röriga. Eftersom syskonen Bennet (i filmen och inte i boken) lärt sig kinesisk kampsport i Qingdynastins Kina, borde man inte ha anlitat någon kampsportskoreograf som kan filmatisera actionscenerna bättre, Yuen Woo-ping t.ex.? Annars har boken en föregångare och snart ska en uppföljare släppas. Sannolikheten är ganska liten att denna film får en fortsättning, men jag vill gärna se mer från detta alternativa universum.

Och så The Huntsman: Winter's War; Filmen började svagt och hade sina frågetecken, men slutade ändå som en okej äventyrsfilm som egentligen inte behövde filmatiseras. En trea får den. Emily Blunt och Charlize Theron spelar bra som skurkar, Chris Hemsworth levererar som vanligt men Jessica Chastain var sisådär. Men mitt största problem är nog handlingen ändå. Handlingen fick anpassas efter det faktum att Kristen Stewart sparkats från uppföljaren p.g.a. skandalen. Tydligen blev Stewart till slut tillfrågad om hon ändå ville ställa upp med en kaméroll i filmen men valde att tacka nej. Med tanke på att uppföljaren inte blev så framgångsrik kan man i efterhand tycka att Stewart gjorde ett rätt val, men jag är säker på att om man inte slarvat med handlingen så kunde man ha fått en bra uppföljare. Jag tror knappast att The Huntsman blir en trilogi, och varför ska den vara det? Han hade inte ens en stor roll i den ursprungliga sagan om Snövit, så varför ska man fokusera på honom även om han hade en mycket större roll i Snow White and the Huntsman (som faktiskt var en bättre film enligt mig jämfört med denna soppa)?
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Ikväll blir det Jake Gyllenhaal tema med Life, Brothers och Brokeback Mountain.
175 inlägg
för
175 inlägg
Ikväll blev det dokumentären Newtown om sandy hook...
20 inlägg
för
20 inlägg
I kväll blir det Free State of Jones. Ganska höga förhoppningar på den.
36 inlägg
för
36 inlägg
Kollar ikväll på fortsättningen av "Fear The Walking Dead" säsong 3, Den bästa säsong hittills förövrigt! någon annan som följer denna?
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Det blir Mother! imorgon på bio.
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Det är oktober så under hela månaden ser jag mängder med skräckfilmer. I kväll blir det "Last Shift" (2014).
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Mother! är den bästa filmen jag har sett på väldigt länge. Det är just en sån film som gör det värt att genomlida alla skitfilmer man ser. Femman ligger helt klart där men det blir en omtitt när jag köper den för att se om femman är värd att lägga ut. Men jävlar vilken magisk upplevelse!
6 inlägg
för i svar på Filmputtes inlägg
6 inlägg
Kan bara hålla med. Vill också se om den för att kunna nåla dit fem av femman. Årets film än så länge.
1521 inlägg
för i svar på leodellos inlägg
1521 inlägg
Absolut!
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg Spider-Man: Homecoming och jag tycker att filmen är för lång och för tråkig. Så den får tyvärr bara en tvåa från mig. Ja, jag håller med om att Spider-Man 3 var ett katastrof (och det är bl.a. Venoms fel), men filmen kunde i alla fall stå på sina egna ben. Spider-Man 3 (enligt mig) var i alla fall bättre än Marc Webbs egen The Amazing Spider-Man filmserie som inte tillförde någonting och som egentligen inte borde ha gjorts.

Tydligen är det numera en trend att tolka om serietidningarnas fiktiva karaktärer och ge dem helt nya bakgrund och etnicitet: T.ex. är karaktären Elizabeth 'Liz' Allan (spelad av Laura Harrier) en afroamerikanska som dessutom är dotter till Spidde-skurken Vulture. Eller Ned som i serietidningarna inte alls visste om Spiddes hemlighet och som själv blev en superskurk i framtiden, men är nu en nörd/gamer samt är Spiddes bundsförvant i denna film.

I vissa fall är det bra med nytolkningar och ändringar men nu känns det bara överflödigt och onödigt, för det blir svårt att inte tänka på originalupplagorna.

Filmens enda höjdpunkter är när de andra MCU-skådisarna återvänder i ett par scener. Även om jag är glad att få se Happy Hogan (Jon Favreau) få en större roll i filmen är det egentligen Tony Stark, Cap och Pepper Potts som är filmens riktiga hjältar. Michael Keaton? Han lyckas övertyga mig som en sympatisk skurk men Vulture kändes inte riktigt "där". Men det är kul att Vulture har ersatt Green Goblin som "Spidde-skurk som har en son/dotter i någon relation med Spidde och som dessutom kan Spiddes hemliga identitet".
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg Ip Man 3. Den får en fyra eftersom den inte kan mäta sig med den första filmen.
1125 inlägg
för
1125 inlägg
Ikväll tänkte jag titta på Leon igen, det var länge sen nu :)
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Ikväll blir det Patriot’s Day, första gången jag ser den så hoppas på en bra film.
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Kvällens filmer blev Wind River och Wonder Woman. Det kan man kalla för en underhållande kväll.
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Idag blir det säsong 2 av Stranger Things för hela slanten!
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Min bror har rekommenderat Festen (1998) till mig ett bra tag nu. Såg den idag och satan vilken emotionell pungspark. Man ser mycket skit för det är sällan man känner så här. Thomas Vinterberg hits home once again, likadant som han gjorde med Jakten, även om jag nog gillar denna snäppet mer, just för att den sätter sådana "hinder" för sig själv i och med Dogme 95 reglerna, men till slut spelar det ingen roll för oavsett om den inte har snyggt foto eller fantastisk musik så är berättelsen så pass bra att 5:an sitter. 5/5
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden