Visa första inlägg
318 inlägg
för
318 inlägg
Sett väldigt mycket bra film senaste tiden. American Beauty såg jag för snart en vecka sedan och den var verkligen helt jävla fantastisk. Så rik i sitt berättande, så rolig och så fantastiskt vacker. Såg Hunger i tisdags och den var helt fantastisk. Det tog ett tag för mig att komma in i den men när de väl var gjort så var jag hooked. Brutal, och jobbig att se med skitigt foto men samtidigt finns de något vackert i den. Steve McQueen är verkligen en av mina favorit regissörer, gillar alla tre filmer han gjort. 

Igår sågs två filmer, Gökboet och Vertigo. Gökboet är ju verkligen en helt fantastisk film på alla plan. Rolig som få, rörande, hjärtevärmande och upprörande. Skådespeleriet håller ju en så hög klass av samtliga att det nästan är fånigt. En av de absolut största mästerverken någonsin. Vertigo var riktigt bra faktiskt, inte lika bra som många andra verkar tycka men bra. Fantastisk foto, skådespeleri och en fin nerv. Den här känns som att en omtitt skulle kunna förhöja min upplevelse, så de får bli någon gång framöver. 

Ikväll blir det nog Eyes Wide Shut, som verkar vara en film som man antingen älskar eller hatar. Ska bli spännande.
896 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
896 inlägg
Mycket bra film du tagit dig an de senaste. Vertigo är en film som växer mer och mer för varje gång man ser den. 
Och växer kanske än mer ju mer man fördjupar sig i filmmediet. Hitchcock bildberättande är som alltid mästerligt, älskar också 
fotot men kanske framförallt hans användande av färg i Vertigo. Och då låta färgerna symbolisera olika saker och känslotillstånd
samt färga av sig på staden och karaktärerna. De levandegör verkligen de filmiska och de drömska, och gör Vertigo till en om
inte unik filmupplevelse, så till en mycket speciell sådan. Fångade mig såpass starkt senast jag såg den
att det kändes som att jag befann mig i samma mentala limbo-tillstånd som James Stewarts karaktär i tredje akten.

Ska du se Eyes wide  shut idag så har du ytterligare en fantastisk film framför dig. Atmosfärisk av de grövsta slaget och
innehåller också alla de egenskaper som jag skrev om Vertigo. Eyes wide shut är en film som kräver mycket av sin publik dock
och kan krävas mer än en titt. För att verkligen ta till sig den.          
3306 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
3306 inlägg
Avundsjuk att du har "Eyes wide shut" framför dig... Underbar.
896 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
896 inlägg
Kände precis samma sak när jag läste det. Såg om det för en vecka sen förvisso, men frågan är om den inte blir bättre 
och bättre för varje gång man ser den. Så länge intervallerna är tillräckligt långa emellan. Även om jag rent objektivt
håller 2001, Clockwork Orange och The Shining lika högt. Så får jag nog säga att Eyes wide shut har seglat upp som
min favorit bland Kubricks filmer, på ett mer personligt plan.

Häll: Du får berätta vad du tyckte om den sen?   
3306 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
3306 inlägg
Ja, den har någon atmosfär som kommer väldigt nära inpå. 2001 och A clockwork är mer allmänna.
2549 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
2549 inlägg
Ben Kingsley is on fire!

3306 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
3306 inlägg
Haha, hänger inte med.
12243 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
12243 inlägg
haha inte jag heller! :P 
896 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
896 inlägg
Ifrån Sexy Beast va? Tycker man kunde fått till en bättre film med herrar som Ian Mcshane, Ray winstone och Ben Kingsley i rollerna.
Särskilt förstnämnda underanvänds nämnvärt. 
3306 inlägg
för
3306 inlägg
Just det. Glömt att jag skrivit om den här, tänkte det var svar på Eyes wide shut.
616 inlägg
för
616 inlägg
Såg precis nya Duck tales. Tyckte det var riktigt bra. Positivt överraskad. Ända negativa just nu är att jag tkr animationen är lite halvtråkig men det kanske bara är jag... anyways. riktigt kul. 
12243 inlägg
för i svar på Walthers inlägg
12243 inlägg
Vad blir det för rulle ikväll? :) 
12243 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
12243 inlägg
Jag är ett stort Kubrick fan, men jag har inte sett "Eyes Wide Shut"! Jag borde skämmas! :( :) 
3306 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
3306 inlägg
Faktiskt. Det är bara att se den! Underbar.
12243 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
12243 inlägg
Får kanske göra det ikväll, dock hade jag först tänkt att se "Insomnia" :) 
3306 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
3306 inlägg
Ah, trevligt. Nolans? Hur kommer det sig att du inte sett Eyes wide shut?
12243 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
12243 inlägg
Du jag vet faktiskt inte varför! jag har bara fått för mig att den inte är så bra tagit helt från luften. Men jag har bestämt mig för att se den imorgon eftermiddag, ikväll blir det nämligen den nya skräckisen "Death Note" på Netflix :)

Vad blir det för film för din fel ikväll? :)
3306 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
3306 inlägg
Inte bestämt, kanske ser "Twin peaks".
12243 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
12243 inlägg
Jaså! Blir det serier ikväll! :)
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Ikväll blir det "Chaplin" och "The Fisher King" :) 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden