Visa första inlägg
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Kvällens film The Light Between Oceans som är adapterad från en bok som jag aldrig orkade läsa klar, den var så fruktansvärd långsam och tråkig. Med det i bagaget så hade jag inga förväntningar på filmen, även om jag gillar Derek Cianfrances filmer. Därför blev jag positivt överraskad när jag insåg att filmen är en vacker, lågmäld och tragisk kärleksdrama med Michael Fassbender i toppform som soldaten Tom, han spelar honom så lågmäld och känslosam, det är en fröjd att se honom. Även Alicia Vikander är stabil även om jag har svårt för hennes snorande och bölande i andra halvan av filmen. Men hon gör Isabel med så mycket värme och glädje (i första halvan av filmen). Regissören Derek Cianfrance är filmens andra stora stjärna, han har verkligen förbättrat bokens historia och har gjort filmen så vacker och med säker hand. Betyget blir utan tvekan 8/10.
812 inlägg
för
812 inlägg
Såg precis The Discovery, ny Netflix-rulle, och en var spännande. En rätt annorlunda story som jag tyckte var intressant. Rooney Mara är alltid bra, och Jason Segel fortsätter att leverera. Alltid gillat hans komiska tajming, men med den fantastiska insatsen i The End of the Tour och nu även i denna så har han visat prov på bra dramatiskt skådespel också. Filmen lämnar mig med en del spännande tankeställningar och jag gillade den mycket. 7/10
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Ikväll blir det Kubo and the Two Strings, Coraline och Corpse Bride, men det blir efter hockeyn ikväll sen. Nu innan så kör vi en omtitt på Suicide Squad, får se om jag gillar den mer nu än jag gjorde på bio.
475 inlägg
för
475 inlägg
Nu i veckan blev det biobesök i form utav Kong: Skull Island. Bläää, blir mitt betyg ungefär. Mycket yta, inget djup och definitivt inte en enda karaktär som jag fann ens lite intressant. Kändes som att fokus enbart hade legat på att få till snygga slow mo-bilder. Det var i alla fall vacker natur, bra specialeffekter, och har ju sett sämre saker, så en 3/10 kan den väl få. Usel rulle helt enkelt!

1197 inlägg
för
1197 inlägg
Idag blev det Lovely Molly (2012) gjord av en av Blair Witch Project regissörerna. En skräck/thriller om en nygift tjej som flyttar in i sitt barndomshem och då börjar ganska snart hennes beteende bli märklig. Filmen är en resa i galenskap och som tittare vet man inte riktigt om huset är hemsökt eller om hon är galen. Virrig story, hyfsade skådisar och ett väldigt stort irritationsmoment, regissören har lite då och då petat in "found footage" sekvenser som bara gör att man blir ännu mer förvirrad, dessa sekvenser känns väldigt onödiga. Den får knappt godkänd 4/10
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Denna kväll har jag längtat efter en längre tid, jag ska äntligen få se den efterlängtade filmer "Get Out"! Den har fått riktigt bra kritik från MZ, RottenTomatoes, IMDb och av medlemmarna på Letterboxd. Jag återkommer ikväll om den var värd sitt höga betyg :)
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Tog och såg Logan för någon timme sen. Får lite Dark Knight Rises- vibbar då den är väldigt underhållande men bitvis korkad. Får bli en svag fyra.

En sak som jag undrar. Har filmen någon koppling till någon av de andra X-men filmerna? Har tidigare bara sett X-men 1 till 3 och bitvis av First Class så jag blir lite förvånad över att se en viss karaktär vid liv. 
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Jösses, såg The Exorcist II: The Heretic. Måste vara den största skillnaden på kvalité mellan en första film och en uppföljare. Första filmen är ett mästerverk och den här filmen, ja, det är en av de sämsta filmerna jag någonsin sett. De går helt ifrån första filmens stil och gör något helt annat, vilket skulle kunna funka men inte här. Finns ju ingenting som får en att varken rysa till eller bli rädd.

Någon som har sett denna? Och en ännu mer intressant fråga, någon som gillar denna??
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Såg om Donnie Darko, fyra år sedan sista. Oerhört stark film. För sömnlös för att skriva djupare tankar om den nu (får bli i framtiden), men vill verkligen rekommendera alla som likt som jag inte sett på längre att se om den och om man inte sett den alls behöver jag väl inte säga vad man ska göra?
2575 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
2575 inlägg
Kanske är dags för min del då, var oerhört länge sedan.
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Phip: Definitivt!

Tänkte fortsätta med Richard Kelly och se "The box". Synopsen låter nästa för intressant för att vara (intres)sant.
2575 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
2575 inlägg
Även den länge sedan jag såg. Inte för att göra dig opeppad men har för mig att det är en skitfilm av rang.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Igår kväll såg jag den fantastiska "Get Out". Riktigt härlig skräckfilm.
3296 inlägg
för i svar på Phips inlägg
3296 inlägg
Skulle kanske inte gå så långt, men medioker...
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Nu blir att beta av en film man länge velat se, nämligen Ferris Bueller's day off
12243 inlägg
för i svar på Naqnuls inlägg
12243 inlägg
Det låter riktigt spännande, återkom gärna med betygen ifall jag ska se den :D. Själv kollar jag på Shine.
1159 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
1159 inlägg
Nu har jag sett filmen och jag gillar den överlag, men med en titel som Ferris Bueller's day off så hade jag räknat med en mer märkvärdigare dag. Det blev 3 av 5. 

Den går att se helt klart.
3296 inlägg
för i svar på Naqnuls inlägg
3296 inlägg
Så egendomligt, satt precis och tänkte "jag kanske borde se om Ferris Bueller's day off" och så ser jag detta. Tycker om att dagen inte är på tok för märkvärdig, utan går enkelt att relatera till. Älskar allt som rör bilen i i den,,,
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Inga egentliga spoilers, men varning om du är känslig...
Då var "Ferris" omsedd. Verkligen en bedårande film som lyckas etablerar intrig, karaktärer och tematiken på ett oerhört självsäkert viss. Bilen som en symbol för Cameron och hans fars bristande relation kan (efter Citizen kane) vara det mest kreativa sättet att använda ett symboliskt föremål i film på, ever. Ett möjligt klagomål skulle vara att filmen faller ner i Forrest Gump, Ove, Pippi och Lisbeth Salander facket av narcissismskapade-karaktärer då Ferris är för ubermenchig i allt han tar sig för, men då filmen består av stiliserade karaktärer så faller det in i intrigen. Ferris och Cameron är ju två antitester och jag gillar verkligen idén om att Ferris är Camerons idealsjälv. Om jag skulle ändra på något är det enda att Mias karaktär hade behövt något som personifierade henne, hon blir för mycket bara den rara flickvännen, detta hade varit mer intressant än att följa Ferris syster. Men verkligen en film som gör mig på bra humör, John Hughes verka verkligen varit en gemytlig person. Filmen ger mig dock lite ångest, livet går ganska fort... Det känns som igår jag såg den sist, men det var närmare fyra år sedan, då var jag dessutom i den åldern som ungdomarna ska föreställa. Det är jag av såväl logiska som tragiska skäl inte nu...
2549 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
2549 inlägg
Tyckte inte att Ferris var lika bra som Hughes andra filmer. Antagligen för det du nämner att Ferris är ganska "ubermenchig". Det blir stundtals lite irriterande tycker jag.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden