Visa första inlägg
896 inlägg
för
896 inlägg
Blir till att se om Offret och Eraserhead såhär på morgonkvisten. Var så länge sedan jag såg någon av av dom,
Så kommer bara ihåg dem högst fragmentariskt. Ska bli intressant att se hur man tar in dem idag kontra mot då. 
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Igår såg jag:
Underworld: Awakening
The Shallows
The Intouchables
Jägarna 2
The Rover
3306 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
3306 inlägg
Två 5:or. Vad tyckte du om dom?
2575 inlägg
för
2575 inlägg
His Girl Friday, en ganska bra film. Det man tar med sig från filmen är den rappa huggande dialogen mellan den charmige Cary Grant och en mycket bra Rosalind Russell.
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Nu tänkte jag se Trollkarlen från Oz. Få se om denna klassiker håller än.
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Ikväll återser jag miniserien IT (1990) dels för att se om Tim Currys Pennywise är så skrämmande som jag minns honom och dels för att remaken kommer i år.
2575 inlägg
för i svar på PerHs inlägg
2575 inlägg
Är väl rätt usel förutom Curry och musiken?
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Visst håller The Wizard of Oz, man kan knappt inse hur många filmer och låtar som har inspirerats av denna film. The Wicked Witch of the East hamnar lätt på min topp tio lista över de bästa filmskurkarna.
2549 inlägg
för i svar på Naqnuls inlägg
2549 inlägg
Såg Orson Welles Mr Arkadin och den nya Ghost in The Shell. Ingen av dem var särskilt bra. Arkadin hade sina tillfällen och det är alltid kul att se Orson Welles både skådespela och regissera. Men berättelsen gick verkligen åt alla håll, hade svårt att engagera mig i berättelsen.

Ghost in The Shell var en axelryckning. Man kan ju inte låta bli att jämföra med originalfilmen. Det kändes här som att mycket hade skalats bort av de filosofiska bitarna. Här är det mest action och den var inte särskilt spännande. Meh.
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Blir Logan imorgon!
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Det var länge sedan jag gav en femma i betyg, känns som man bara sänker betyg hela tiden. Men nu när jag gjorde det så får jag väl skriva om den. Jag såg The Exorcist för första gången, trodde jag hade sett den innan som liten men det var tvåan jag tänkte på. Jag tyckte filmen var helt fantastisk. Filmen är helt otrolig på att sakta bygga upp mysteriet och hålla det kusligt hela tiden. Jag rös till flera gånger. Vad som gör den här så pass bra dock är att vi har karaktärer vi bryr oss om, man tycker så enormt synd om Ellyn Burstyns karaktär som spelar mamman och Linda Blair som spelar flickan, hon gör ju en prestation som är fullständigt awesome. Filmen är mycket äckligare och råare än jag förväntade mig. 5/5!
342 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
342 inlägg
Grattis! Hurra!
2549 inlägg
för i svar på it was ya boy (long time ago) s inlägg
2549 inlägg
Tack! Ger knappt ut några femmor alls, brukar mest höja filmer som man ser om och ser inte om så många filmer. Brukar ta mer än en titt för att förstå storheten i vissa filmer tycker jag. Men med The Exorcist räckte det med en titt.
342 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
342 inlägg
Ja, man får försöka njuta av fyrorna istället. Femmorna är som enhörningar nu för tiden. Har visserligen inte sett lika mycket film jag brukar det här året, men hittills har det inte blivit en enda femma sen i oktober förra året. Eller iofs. En höjning för Citizen Kane kanske får räknas ändå, eftersom det var en så dramatisk höjning. 
2549 inlägg
för i svar på it was ya boy (long time ago) s inlägg
2549 inlägg
Ja, Citizen Kane känns som en sådan film som man inte förstår storheten i efter en titt. Tror jag hade en 2/5 på den efter första titten och har nu en 5/5 på den.
342 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
342 inlägg
Framförallt går man ju in i den filmen med en massa bagage. "Kom igen nu då, Världens bästa film. Show me what you got". Jag gjorde samma höjning som du, från en tvåa till en femma. Rätt stört. 
2549 inlägg
för i svar på it was ya boy (long time ago) s inlägg
(inlägget har redigerats)
2549 inlägg
Ja, precis man har höga förhoppningar när man ska se den första gången.

Såg för övrigt David Leans A Passage to India som var bra men ganska ojämn. Den tog verkligen sin tid på sig och ibland känner jag att de anti-rasistiska budskapet är lite "in your face", karaktärerna känns ganska platta även om esemblen spelar väldigt bra, speciellt Judy Davis. Men en bra film överlag med OTROLIGA BILDER som bara David Lean kan åstadkomma!

 

12243 inlägg
för
12243 inlägg
Igår kväll såg jag Straight Outta Compton, fantastisk film som enligt mig bara blir bättre ju fler gånger man ser den!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Såg Happiness förra veckan, en helt ljuvlig film. Det känns som en sådan film som man först inte riktigt vet om man ska skratta eller om man ska gråta. Men till slut skrattar man. Oerhört roligt, trots allt. Det är också en sån där film där de verkligen lyser om skådespelarna och man blir ihågkommen hur mycket man saknar Philip Seymour Hoffman. Ensemblen gör att det känns lite likt en Altman eller Paul Thomas Anderson film. 4 stars.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden