Visa första inlägg
2549 inlägg
för i svar på Filmputtes inlägg
2549 inlägg
Inga dåliga filmer, förutom I,Robot kanske, här för mig att den är ganska dålig?
1521 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
1521 inlägg
Ja den var inte så bra. Tyckte om den när den kom men nu var den inte mycket att ha. Dum underhållning, får en tvåa i betyg.
2549 inlägg
för i svar på Filmputtes inlägg
2549 inlägg
Tänkte det. Den är ju baserad på en bok, så det är nog den man ska läsa istället tror jag.
1521 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
1521 inlägg
Jo det tror jag också.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Falling down... för första gången! Jag har medvetet undvikit filmen snart ett kvarts sekel då jag aldrig riktigt känt för den. Men ikväll så! Den var precis lika bra som alla andra säger att den är. Så sjukt skön känsla att se en film som lever upp till ens förväntningar. Full pott!
342 inlägg
för
342 inlägg
Såg om Avatar och hatade den. Fan vad dålig den är. Herregud. Helt sinnes. Vafan. 
318 inlägg
för
318 inlägg
Hahah var de så illa? Kommer ihåg att jag hade så sjukt låga förväntningar när jag såg filmen men tyckte nog att den ändå var helt okej. Vid en omtitt då kanske betyget skulle sänkas. 
1159 inlägg
för
1159 inlägg
En film med snygga animationer, men niltrist story och tvådimensionella karaktärer. 

Själv känner jag inte lika stort hat mot filmen. Men jag tar hellre vilken annan Cameron film som helst före Avatar.
1678 inlägg
för i svar på Naqnuls inlägg
1678 inlägg
Ha ha, jag ser om Avatar nästan varje år. Hade min hittills största bioupplevelse när Avatar kom. Den första film jag såg två gånger på bio, med och utan 3D. Sen dess har jag även sett Force Awakens två ggr. När vi tre grabbar åkte hem i bilen från Avatar kändes det som att man kom hem efter en veckas go semester utomlands. Det kändes tomt och trist att inte få vara på Pandora.

Jaja, nog om det. Ikväll åkte jag samma väg faktiskt, också nu trollbunden, men inte lika bubblande lycklig som då. Jag såg Silence och tyckte den var fantastiskt bra, men knappast något solskenspiller. Men får ändå 5/5 då så episka och fängslande filmer så sällan görs nu för tiden. 
342 inlägg
för
342 inlägg
Jag gillade den på bio, men sen dess har den för varje omtitt sjunkit och sjunkit tills vi tillslut alltså hamnat här, på 1/5-hatnivå. Att Cameron skall ägna resten av sitt liv åt Avatar-uppföljare är så jäkla trist.
342 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
342 inlägg
Varför har du inte skrivit något om att du delat ut en ny femma???? Vad är det här för nonchalans. 
3296 inlägg
för i svar på it was ya boy (long time ago) s inlägg
3296 inlägg
Det var skandalöst av mig. Alltid kul med en 5/5-upplevelse. Kanske den bästa stumfilm jag har sett. Annars är det ju tragiskt hur mycket färre 5:or det är nu jämfört med för några år sedan för min del. Men är ju inte så konstigt, man tömmer ju i princip filmvärlden på guldkorn efter ett tag.
342 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
342 inlägg
Kul. Har själv fortfarande svårt för stumfilm. Det är också tragiskt att man ser om filmer som tidigare var femmor och så upptäcker man att det är något helt annat. 
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Såg Kong: Dumb Island! Plocka bort Tom Hiddleston, Brie Larson, John Goodman, Corey Hawkins, Tian Jing och kanske någon mer. De tillför verkligen ingenting och någon ska väl vara huvudperson. Har aldrig sett mer platta karaktärer. De man vet om Tom Hiddlestons karaktär är typ att han kan spåra och att han är med i en specialstyrka.

Ganska snyggt visuellt. Dock vet jag inte om jag köper den cartoony versionen av Vietnamkriget som målas upp här.
152 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
152 inlägg
En fantastisk film, här snackar vi god smak!

Får också ta och hålla med om Kong tyvärr, som jag hoppades skulle vara en roligare film. 
3296 inlägg
för i svar på Snake s inlägg
3296 inlägg
Verkligen. På tal om japansk film såg jag precis "En annans ansikte", såg att du hade en 5:a på den, verkligen en omskakande film med tematik och estetik helt i min smak... Påminner en del om "Död man lever".
152 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
152 inlägg
Ja, där håller jag med dig. Jag såg faktiskt Död man lever för bara någon vecka sedan eller så. Vilket lustigt sammanträffande. Men Teshigahara är verkligen en av de riktigt mästerliga regissörerna och en sann bildkonstnär... jag har sett alldeles för lite av honom nu när jag tänker efter. Du har ju sett Kvinnan i sanden, men om du inte sett Pitfall kan jag rekommendera den. Den är inte lika utblommat briljant som de två andra, men ändå väl värd ens tid.
3296 inlägg
för i svar på Snake s inlägg
3296 inlägg
Det vill jag lova. Bara sett dom två nämnda filmerna av Teshigahara och är verkligen sugen på att se igenom hans filmografi. Får försöka lägga in hans filmer i mz:as databas, det verka bara finnas tre av hans filmer inlagda.
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Såg om Happiness precis... Todd Solondz måste, tillsammans med Michael Haneke, vara den mörkaste regissören. Nu tänkte jag se hans senaste film (Solondz alltså), ska bli spännande. 
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Ingen som sett senaste avsnittet av Arrow (episod 17 av säsong 5)? Ett av de absolut bästa avsnitten någonsin. Oliver är mer psykopat än någonsin, och avsnittet förändrar i stort sett hela bilden som serien tidigare visat av vem Oliver Queen egentligen är. Äntligen börjar de närma sig den mer realistiska känsla man som tittare haft egentligen hela tiden, att Oliver inte på något sätt är en normal människa, utan ett tämjt odjur. Jag tycker att säsong 5 varit i klass med säsong 1 och 2 vad gäller kvalitet faktiskt. Brutalare, råare och jag hoppas att de inte skruvar ner på det utan vrider upp det ytterligare några varv.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden