Visa första inlägg
101 inlägg
för
101 inlägg
Tog mig just igenom Scorsese's nya Silence. En film jag väntat på i flera år för att vara helt ärlig, jag hörde talats om projektet för några år sedan sen emellanåt har det dykt upp här och var att det sakta men säkert jobbat sig upp för att bli av. Så nu iaf har jag fått se detta jag längtat efter så länge.

Överlag så tycker jag filmen är bra, men inte mer än så. Regin, scenografin och ljudet är magiskt, det ger allt som man kan förvänta av Socrsese. Dock tycker jag att skådespelarna och manuset var ganska svagt. Det kändes inte som att Garfield hade sitt hjärta i det här projektet, åtminstone inte i starten. Jag hade hellre bytt rollerna och sett Driver som huvudrollsinnehavare. Neeson gör väl ett ok jobb som Ferriera men inte mer än så, han är ju dock bara med i drygt 30 min av filmen.

Jag hade också svårt till att relatera till huvudkaraktären eller de människorna som Kristendomen någonting att ha, detta tror jag dock är ett problem då jag, liksom många andra skandinaver är ganska försynta när det kommer till religion. Det är helst något vi inte vill ha med att göra. Så jag fann mig själv "rooting for the other guy", vilket kändes fel i många sammanhang då det, vad jag tror, inte var meningen med filmen. Klart att det skulle vara en kristen underton genom filmen men inte så stor. Mycket av de sista scenerna förstörde mycket av de hoppen jag fick för att de skulle sluta mer destruktivt, det jag hade hoppats på och velat se.  
 
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Efter att ha sett den fantastiska feel-good rullen "Hidden Figures" så blir det nu hela "Sagan om ringen" :)
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Hört mycket gott om den så nu blir det "Manchester by the Sea" :)
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag kan ju inte säga att jag blev helt tagen av filmen men den var inte dålig, den får en svag fyra av fem.
342 inlägg
för
342 inlägg
Såg Brazil och blev jäkligt besviken. Vet inte vad jag väntat mig egentligen men det här var mest en rörig, larvig sörja. Finns ett fåtal ljusglimtar, men det känns som att den är 4-5 timmar så det är too few and too far between. 
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag blev lite besviken på "Manchester by the Sea" trodde faktiskt att den skulle vara bättre, den var ju helt klart långt ifrån dålig men jag trodde att det skulle vara en given femma.
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Jag och frugan hade en givande filmkväll med filmerna Fantastic Beasts Were to Find Them och Miss Peregrine´s Home For Peculiar Children.
Bägge filmerna var sevärda men den förstnämnda var den bättre av de två.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Det håller jag verkligen med om, jag blev lite besviken på Tim Burtons "Miss Peregrine´s Home For Peculiar Children"
1197 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
1197 inlägg
Nu har jag inte läst böckerna så jag har inget att jämföra med, men frugan har läst böckerna och hon tyckte att de frångick boken för mycket. Jag hoppas verkligen att där kommer fler filmer, även om varken filmbolaget eller Burton har annonserat det.
12243 inlägg
för i svar på PerHs inlägg
12243 inlägg
Böckerna är tyvärr betydligt bättre än filmen. Jag vet att Burton kan göra bättre filmer än så.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Såg om Old Boy, höjer från en 3:a till en 4:a. En väldigt modig film som inte är rädd att ta ut svängarna. Sjuk och galen och det älskar jag. Musiken i filmen är också otroligt bra. Fick lust att se om alla andra hans filmer eftersom det var otroligt länge sedan jag såg dem. Tror jag skulle uppskatta alla mycket mer än innan.
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Blev The Purge och Micke & Veronica igår.
812 inlägg
för
812 inlägg
Allied drog jag av ikväll och den var riktigt bra tyckte jag. Spännande nagelbitare rakt igenom. Stabil insats av Brad Pitt, men framförallt av Marion Cotillard. Det är nåt magiskt med henne, jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Men vad hon än gör så blir jag fullkomligt förtrollad av hennes närvaro, hon är otrolig tycker jag, och så även i denna film!
139 inlägg
för
139 inlägg
Skulle gått på T2 Trainspotting ikväll, men så klart blev jag sjuk....trist.
Menmen, som vanligt när jag är sjuk blir det soff-läge och Sleepy Hollow!
1130 inlägg
för
1130 inlägg
Fräschar upp minnet inför Prison Break sequel 😎
242 inlägg
för i svar på Lazykixxs inlägg
242 inlägg
HAR TRAINSPOTTING 2 PREMIÄR NU???

OH MY GOD.
 MÅSTE SE!!!
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Silence! Efter halva filmen lämnade folk biografen i raseri! .....Fyra stjärnor!
40 inlägg
för
40 inlägg
Plågade mig genom Closer. Vad i jösse namn hände där...
På plussidan blev det en trevlig omtitt av Taxi Driver och The Fugitive vilket vägde upp.
318 inlägg
för
318 inlägg
Såg precis The Master. Fantastiska skådespelarprestationer och fint foto gör att jag lyckas hålla mig vaken. Historien maler på utan att någonsin plocka upp någon av alla trådar som den själv skapar. Konflikterna är minimala och konsekvenserna av deras handlingar formar aldrig historien. Den bara fortsätter mala på. Förstår verkligen inte vad filmen vill säga. Kan kanske lyfta vid en omtitt men just nu är den omtitten en bra bit bort. 2 kapsyler av 5 får den ändå.
3296 inlägg
för
3296 inlägg
"Batman möter mörkrets hämnare", jag får nog finna mig i att Batman inte är något för mig...
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden