Visa första inlägg
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Såg Fantastic Beasts and Where to Find Them, inte imponerad direkt, var lite som förväntat en stark 2/5.

Känner att jag verkligen tröttnat på blockbusters, är det den här låga nivån såna här filmer ska ligga på framöver nu? Harry Potter, Marvel, Hunger Games, Hobbit, Planet of The Apes, Godzilla, X-Men, alla Disney remakes, Jurassic World, Star Wars, Tarzan, Man of Steel, Star Trek, Spiderman....kom igen bättre kan ni.

Såg trailern till nya Star Wars och lär ju bli en förutsägbar och "safe" film som alla andra blockbusters nuförtiden.

Finns dock några fanbärare som Nolan, Doug Liman, George Miller, Guillermo Del Toro och Sam Mendes med Skyfall.
12243 inlägg
för i svar på Phips inlägg
12243 inlägg
Synd att du inte gillade den riktigt! Själv hade jag högre förväntningar på filmen och därför fick den bara 3/5
11107 inlägg
för
11107 inlägg
188 inlägg
för
188 inlägg
Offret (Tarkovsky) - 4/5
812 inlägg
för
812 inlägg
Efter en lång torka där jag inte sett någon film utan bara klämt in lite tv-serier då och då så såg jag Fantastic Beasts på bio idag! Jag tyckte den var riktigt bra. Härlig äventyrsfilm, bra skådespelare och den där härliga magiska känslan man ville ha. Jag var mycket nöjd! 4/5
12243 inlägg
för i svar på Streetnickes inlägg
12243 inlägg
Härligt att du gillade den, det är precis som du skriver en härlig äventyrsfilm med bra skådespelare! 
726 inlägg
för
726 inlägg
För att glädja Bonk, så fortsatte jag med ytterligare en Bergmanfilm igår. Den här gången blev det "Det sjunde inseglet".

Först och främst, så var den riktigt bra, men jag kände ändå en liten besvikelse efteråt. Det genomgående i Bergmans filmer har varit ett snyggt foto och fantastiska skådespelarinsatser. Men här föll det lite på det senare. Max von Sydow och Bengt Ekerot är lysande och jag hade gärna sett fler scener med dessa. Däremot så kändes det som väldigt mycket överspel hos birollerna, vilket gjorde att karaktärerna inte kändes äkta. Det var synd, då jag gillade filmen väldigt mycket i övrigt.

Musiken, som inte varit framträdande i de andra Bergmanfilmerna jag sett, får här en betydligt större roll och är perfekt komponerat av Erik Nordgren. Det är väldigt stämningsfullt rakt igenom och kompletterar fotot lysande.

Det räcker inte upp till det högsta betyget, men en stabil 4/5 (en något svagare 4 än Fanny och Alexander)

För att se något mindre deppigt så blev det även "Step Brothers". En riktigt dålig film med kass dumhumor, vilket nästan gör den bra. Ett par skratt drog den med sig, men inte mycket mer än så. 2/5

Ikväll blir det "Fantastiska vidunder och var man hittar dem" på bio.
1678 inlägg
för i svar på Phips inlägg
1678 inlägg
Absolut, visst är det det. Och ganska snart köper man det också. Till viss del ska sägas, för trekantsstoryn med Coop blir bara konstig när det är vuxna i rollerna. Men serien blir bättre och bättre. Ser fram emot nästa omgång.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
såg masterminds! bra film! en stark trea!
4 inlägg
för
4 inlägg
Hundhotellet! Mysig film
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Ikväll blir det en Tarantino rulle nämligen "Django"
175 inlägg
för
175 inlägg
Ikväll blir de lite Orange is the new black säsong 1. Börjar äntligen komma in i den nu, va så seg i början men nu växer den mer o mer :) kul!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Man glömmer hur bra"Django" är, kanske ser den för sällan :) 
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Nu blir det Southside with You
186 inlägg
för
186 inlägg
Så har man sett Arrival på bio.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Nu har jag också sett "Arrival" på bio, Fantastisk film!
12243 inlägg
för i svar på barton finks inlägg
12243 inlägg
Vad tyckte du om den evert?
186 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
186 inlägg
Riktigt bra var den, fotot och skådespelarna och regin och manuset var riktigt bra genomgående. Samtidigt var det nog inte en femma riktigt, så en fyra får det bli i betyg.
12243 inlägg
för i svar på barton finks inlägg
12243 inlägg
Ja du har verkligen rätt! Fotot, skådespelaren och regin var i toppklass! Jag gav den faktiskt en svag femma. Vad tycker du om Denis Villeneuve nästa projekt han ska nämligen göra en sci-fi film närmre bestämt "Bladerunner 2049"
186 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
186 inlägg
Han lyckades ju bra med genren här, så vi får hoppas att det kan bli något.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden