Visa första inlägg
10 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
10 inlägg
Jag känner mig oväntat nog inte så peppad, känner inte det där riktigt magiska i de trailers som visats. Men det har väl också med att göra att orginaltrion inte är med i dessa kommande filmer och att det är ovant! Jag litar på David Yates som regissör, han är stabil och kan universumet bra efter de avslutande 4 filmerna. Det kan bli bra och överraska mig! men känner inte av peppen riktigt..tyvärr. Gillar dock Eddie Redmayne, otroligt talangfull. Förutom den bedrövliga insatsen som skurk i jupiter ascending.. 

Har alltid gillat den första med då det är starten utav allting och sånt fastnar jag i alla fall för. Men den är lite långdragen och effekterna håller inte riktigt längre, i och med att man blivit äldre märker man att den är fokuserad till en yngre publik vilket är logiskt då den första boken är en ''barnbok''. Men det fungerar även väldigt bra då samspelet mellan Daniel, Rupert och Emma sitter som en smäck och är mycket underhållande att titta på. Casting teamet bakom dessa filmer bör ha en klapp på axeln då alla skådespelare satte sina karaktärer väldigt bra. Enligt mig :) 
12243 inlägg
för i svar på onmoviezzs inlägg
12243 inlägg
Jag tycker det är jävligt pampigt när dem spelar Harry Potters typiska melodi av John Williams. Jag förväntar mig dock inte att spinoffen kommer vara bättre än originalet men eftersom det är David Yates som är en välkänd Harry Potter regissör så tror jag att detta kan bli riktigt bra. Sen har ju J.K Rowling skrivit manus. 

Du får ta och sträckkolla alla Harry Potter filmerna och sedan titta på nya trailers så kanske du kommer in i en riktig HP mode!? :P Men det är lite som du säger att filmerna är tänkta för en yngre publik men jag tycker ändå att dem fortfarande håller samma fantastiska kvalité :) 

Jag har nog inte sett när han spelar skurk, tycker också att han är en fantastisk skådespelare. 
10 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
10 inlägg
Jag hoppas det blir bra som sagt! Finns otroligt mycket material att använda inom potter universumet så jag hoppas dom bjuder till med något riktigt speciellt! :)
12243 inlägg
för i svar på onmoviezzs inlägg
12243 inlägg
Vi får verkligen hoppas på att det blir något bra, men jag tycker det mesta pekar på att de kommer lyckas. De har ju trots allt en bra regissör, manusförfattare och skådespelare :)
10 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
10 inlägg
Absolut, håller med. Bara jag som får kämpa på med peppen ;)
242 inlägg
för
242 inlägg
Heartbeats var bra. 
10 inlägg
för
10 inlägg
Ska nog sätta på The nice guys med ryan gossling och russel crowe nu. Köpte den härom dagen och har hört bra saker om den!
12243 inlägg
för i svar på onmoviezzs inlägg
12243 inlägg
Vad tyckte du om filmen "The Nice Guys"? Själv tyckte jag att den var bra :) 
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Blev min andra titt på The Master igår kväll. Känner att jag måste se Paul Thomas Andersons filmer flera gånger, nu visste jag ju vad den handlade om så nu hade jag möjlighet att ta in så mycket som möjligt. Känner att jag förstår filmen bättre och höjer filmen från en 3.a till en stark stark 4.a. Det bästa med filmen är som redan har sagts så många gånger hur bra Philip Seymour Hoffman och Joaquin Phoenix verkligen är, helt magiska tillsammans, en skådespelar-film.

Deras karaktärer är så grymt intressanta tillsammans och jag skulle kunna titta på dem i flera timmar. Philip Seymour Hoffmans karaktär som känns som både som en skurk och en stöttepelare,  inget är svart eller vitt utan finns bara där att skåda.

Älskar också tidsperioden, kläderna, miljöerna och fotot förstås. Det blir aldrig sådär överdrivet som andra filmer som utspelar sig under den här tiden där allt under 40 talet handlar om andra världskriget och vi slipper också undan de glada och greasiga 50 talet, utan allt känns mer nertonat och realistiskt (?).
Kan bli så att jag ser den en gång till i veckan, för det är den värd!
242 inlägg
för
242 inlägg
King Cobra blir det ikväll. 
188 inlägg
för
188 inlägg
Bron över floden Kwai - Sannolikt den bästa krigsfilm jag sett. Regi, foto, skådespeleri - allt är mer eller mindre perfekt. 5/5
175 inlägg
för i svar på JonFs inlägg
175 inlägg
Håller med den är riktigt bra! :)
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Suttit och gottat mig med Mel Gibson filmen Blood Father som jag inhandlade häromdagen. Även om det är en ganska så ordinär actionthriller så gick det rysningar igenom mig när Mel Gibson bara fullständig äger filmen. Han är sådär skön galen och hänsynslös i filmen. Blir en svag 4/5.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
växler mellan följande filmer:

animal crackers.
jason bourne.
the game.
wizard mode.
12243 inlägg
för i svar på bonks inlägg
12243 inlägg
Såg du en kvart utav varje eller blev det en hela filmer? :P
11107 inlägg
för
11107 inlägg
animal crackers 25 minuter sett
the game 1 timme
wizard mode 50 minuter
jason bourne 0 minuter
11107 inlägg
för
11107 inlägg
jag har minnesluckor :(

jag har betygsatt bourne för 2 månader sen och gett den en trea men jag minns inte att jag sett den :(

12243 inlägg
för i svar på bonks inlägg
12243 inlägg
hehe! Samma problem hände mig fast jag hade betygsatt en massa filmer jag inte kände igen att jag sett :D
552 inlägg
för
552 inlägg
ikväll blir det banjofilm,
just before dawn (1981) jeff lieberman

12243 inlägg
för
12243 inlägg
Ikväll blir det antingen "A Beautiful Mind" eller "Prisoners" får se vilken det blir eller rättare sagt vilken min sambo vill se :P 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden