Visa första inlägg
12243 inlägg
för i svar på Saras inlägg
12243 inlägg
Nej det är fortfarande en väldigt bra film, men jag tycker att Tarantino kan göra bättre filmer som "Django" och "Inglorious Basterds". Men man kanske inte alltid kan förvänta sig toppenfilmer alltid. 

Jaså, var den lika brutalt rolig som klippen från SVT?
175 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
175 inlägg
Haha va roligt att du nämner just dom2 filmerna de är mina absoluta favoriter med Tarantino :) Nej sant o vissa fans älskade ju den så man kanske inte kan göra alla nöjda. Ja jag tycker det :) fanns mycket annat med i filmen också dock som inte varit med i serien tex. skräckfilms liknande scener, och allvaret/det tragiska.
175 inlägg
för
175 inlägg
Nu blir det Changeling med Angelina Jolie o Clint Eastwood som regissör! Första gången, har hört bra om denna så hoppas de stämmer.
12243 inlägg
för i svar på Saras inlägg
12243 inlägg
Det är också mina absoluta favoriter av honom, ja och "Pulp Fiction".

Det är sant, alla kan ju inte bli nöjda så är det alltid, men kul att du gillade den. Har själv bara sett scenen när Tobias diskar med högtryckstvätten hahaha så jäkla rolig. Jag väntar nog med att se filmen tills att den släpps på DVD och Blue-Ray. Nästa film jag ska se är, "Fantastic Beasts and Where to Find Them" :).

Jaså blir den Changerling nu, återkom gärna och berätta vad du tyckte! :) 
175 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
175 inlägg
:) Såg precis klart Changeling, helt klart en vacker film som utspelas i en speciell tid. Kul att se en film som har en stor budget, som utspelar sig på 20 talet och som faktiskt blev nånting speciellt. Jolie var duktig i sin roll och barnskådisarna imponerade. Fick en också att tänka på ett och annat :)
242 inlägg
för
242 inlägg
Vill se Xavier Dolans "Heartbeats".
12243 inlägg
för i svar på Saras inlägg
12243 inlägg
Kul att du gillade den! Ja, Jolie är verkligen en fantastisk skådespelare som visar upp det speciellt i filmer som "Changeling". Kul att en film för en gång  skull kretsar kring en stark kvinna :)
175 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
175 inlägg
Ja, håller med :) Mer starka kvinnor i filmer o i filmbranschen! 1 steg i taget :)
12243 inlägg
för i svar på Saras inlägg
12243 inlägg
Ja, ett litet steg i taget! Men vi har faktiskt många fantastiska skådespelare i Hollywood som Jennifer Lawrence en av mina favoriter. Vilken kvinnlig skådespelare håller du högst?  
175 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
175 inlägg
Jo sant :) Charlize Theron och Alicia Vikander älskar jag :)
12243 inlägg
för i svar på Saras inlägg
12243 inlägg
Ja! Vår alldeles egen Alicia Vikander glömde jag helt och hållet, fantastisk skådespelare och fin person. Hon har ju designat de nya bröstcancer banden för i år!

Charlize Theron har ju också vunnit en Oscar för den fantastiska prestationen i "Monster", en mycket skicklig skådespelare.

Sen har vi också Anne Hataway, Nicole Kidman och Natalie Portman för att nämna några 
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Såg fyra filmer i helgen. Mest skräck.

Train to Busan - såg fram emot denna och trodde den skulle vara den bästa filmen. Men den var inte mer än okej. Att man var på ett tåg trodde jag skulle vara en bra idé men det kändes bara som att man sprang mellan vagnarna hela tiden och all miljö var densamma. Inga sådana här klassiska zombiefilms moment där man försöker överleva och skaffa resurser utan man fokuserade mer på familjerelationen mellan pappan och dottern som inte var så engagerande. 2/5

Lights Out - Idén var väldigt smart, men filmen är ganska ologisk och jag förstår inte hur monstret kan kontrollera ljuset, visst den kan bara existera i mörkret men det betyder väl inte att den har elektriker skills. Annars så gör den vad man förväntar sig av en sådan här skräckfilm, en del fina jumpscares, underhöll även om den är lite dum. 2/5

Housebound - Vet inte hur jag hittade den, men helt klart en av helgens bästa filmer. Den påminner mycket om Shaun of The Dead ibland på sättet man blandar komedi och skräck. Första 20 minuterna var verkligen riktigt roliga men sedan gled det in på mer klassisk skräck och även om det spårade lite mot slutet så tycker jag det var en kul film. Stark 3/5 i betyg.

Swiss Army Man - Rolig och bisarr film, väldigt kreativ. Trodde dock att den skulle vara lite bättre efter allt positivt om den. Hade lite svårt för musiken som jag inte tyckte var så bra. Radcliff och Dano är dock riktigt bra i den båda två. Stark 3/5.
12243 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
12243 inlägg
En hel del filmer har du hunnit med under helgen. Tråkigt att du inte gillade "Swiss Army Man" så speciellt mycket, tyckte själv att den var toppen! :) 

Jag har hört en hel del positiv kritik om "Lights Out" men man blir lite kluven efter ditt betyg om man verkligen ska ha den på sin prio-lista!
2549 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
2549 inlägg
En stark 3/5 till Swiss Army Man är ju ett ganska generöst betyg. Jag tyckte inte filmen var dålig alls, utan gillade den en hel del. Dock så hade jag förväntat mig mer efter allt snack om den.

Lights Out är samma alla andra nya skräckisar typ, inget direkt nytt, men den underhåller. Producerad av James Wan så du lär ju gilla den. ;)
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Min 3000:e betygsatta film här på MZ blir The Babadook som tyvärr får en etta, smörja...
12243 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
12243 inlägg
Jag gillar verkligen skådespelaren Paul Dano han har varit riktigt toppen i hans senaste filmer och serie. Jag var riktigt peppad på att den skulle komma till Sverige, men där fick jag en törn eftersom filmen inte visades på biografer i Skåne!!! Helt sjukt att en film som "Swiss Army Man" inte visas av SF. 

Men efter många om och men så fick jag tillslut se den och jag blev inte besviken, den föll mig i smaken och jag gav den en femma. :)

Ja, jag brukar gilla det meste av Wan! Men han kan också göra skit så vi får se hur den är :) 
2549 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
2549 inlägg
Ja Paul Dano är riktigt vass och även här tycker jag han var riktigt bra. Jo, det var ju lite trist att den inte kom på bio eller kanske visades i några städer? Men sedan är det ju en indiefilm så det får man väl räkna med. Måste säga att Daniel Radcliffe är riktigt bra på att skaka av sig Harry Potter stämpeln som satt riktigt hårt på honom, man förknippade ju honom bara med Harry Potter men det börjar ju suddas ut nu. Han väljer ju verkligen rätt roller för det också, men sen så behöver väl inte han några pengar direkt så han kan väl välja roller hur han vill så sett.

Fattar varför folk gillar den, men hela det här mittenpartiet med montagen och musiken föll mig inte riktigt i smaken. Rolig film dock och annorlunda vilket är positivt.
12243 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
12243 inlägg
Ja visst är han! Bara synd att han inte haft en huvudroll i en någon större produktion någon gång (Huvudroll). 

Ja det var verkligen synd! Det är som du säger en indiefilm och då får vi räkna med det. Bara konstigt att de valde bort filmen, kritikerna har ju verkligen gillat den inte minst MZ som delar ut en femma till den! Radcliffe har ju den turen att han har ekonomi att välja de filmer som passar honom bra och som suddar ut Harry Potter stämpeln, vilket han gjort. Jag tänker inte längre på eller förknippar honom med Harry Potter detta tack vare att han varit selektiv i sitt filmval. 

Hans roll i "Swiss Army Man" som Manny gör han lysande! Måste vara en spännande roll att spela död under en hel film vilket han gjorde bra :P 

Det är kanske en film som funkar på vissa medans andra inte gillar den. Så är det ju i filmvärlden! Det är väl bra att vi alla tycker olika för fan va tråkigt det skulle vara annars! ^^
10 inlägg
för
10 inlägg
När tiden närmar sig för fantastic beasts and where to find them håller jag för tillfället på att plöja igenom Hp filmerna. På kvällens schema var det Harry Potter and the goblet of fire som som stod på tur! En utav de starkaste filmerna i serien och även en liten personlig favorit, näst bäst efter den sista. Prisoner of Azkaban krigar dock tätt inpå om andraplatsen..
12243 inlägg
för i svar på onmoviezzs inlägg
12243 inlägg
Det kanske jag också ska göra! Det var en bra idé. Du kanske är lika peppad som jag på spinoffen av Newt Scamanders äventyr i New York under 1920-talet :). 

Jag tycker den första och den sista i Harry Potter universumet är bäst :)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden