Visa första inlägg
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg Hacksaw Ridge igår. Den får en femma.
12243 inlägg
för i svar på Stormtroopers inlägg
12243 inlägg
Jaså! Jag vann biljetter till den filmen här på MZ, då kan jag förvänta mig en fantastisk film? 

En femma är ett väldigt generöst betyg, vad var det i filmen som du gillade? :)
2549 inlägg
för i svar på Stormtroopers inlägg
2549 inlägg
Oj oj en femma?! Inte dåligt...ska nog se den på lördag och se om den verkligen är så pass bra.
570 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
570 inlägg
(Har precis snabbläst Victoria Machmudovs recension och efterföljande medlemskommentarer...)

Ja... Det ska krävas mycket för att en film ska få en femma.

Det är givetvis en smaksak. Jag är varken en utbildad filmvetare eller en "riktig" filmentusiast/cineast, så jag ser på filmer med helt andra ögon. Personligen tycker jag Kalis att Hacksaw Ridge är en fantastisk film, så jag kan bara gratulera dig att du fått en jackpott till vinst.

Kalis och Moviemaster, jag vill gärna skriva mycket mer om varför jag tyckte om filmen, men då blir det ju bara spoilers för er. Jag brukar i allmänhet inte sätta ribbor alltför högt, spana in på varenda smådetalj, förvänta mig att regissörer ska måla fram scener genom avancerad ljussättning och kameravinkel eller betona vissa detaljer som många av er diskuterar om (och som jag har noll koll på). Om vi t.ex. talar om thrillern No Escape och actionrullen London Has Fallen gav jag dem också femmor medan de sågades av många.

Det finns säkert bättre krigsfilmer (jag har inte sett alla), men (anti)krigsfilmen Hacksaw Ridge gjorde mig inte besviken. Jag håller inte med MZ:s skribent att den försöker diskutera genus eller glorifiera krigsvåld. Jag upplevde att filmen betonade en mans religiösa övertygelse så pass mycket att han gjorde stordåd i Ingenmansland genom att rädda 75 sårade soldater undan fienden (ej spoiler!). Det räckte för mig för att sätta en femma. Och så fick vi pangpang och explosioner också (jag gillar action) - det förväntade jag mig att se i en krigsfilm.
552 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
552 inlägg
avdelningen obegripligheter: för många år sen såg jag en mycket bra pinky violencefilm, sex and fury med den underbara
reiko ike (och christina lindberg inte att förglömma) men konstigt nog blev det aldrig av att jag kollade in uppföljaren.
dags för bot och bättring!



story of a wild elder sister: widespread lynch law (1973) teruo ishii
152 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
152 inlägg
Förbered dig på att bli besviken.
12243 inlägg
för i svar på Stormtroopers inlägg
12243 inlägg
Ibland tycker jag inte alls att recensionerna stämmer överens med filmerna och så kanske är fallet med "Hacksaw Ridge". Det är klart att det ska mycket till innan man ger en film en femma, man kan inte bara ge en film mästerverk status bara sådär. 

Såklart är det en smaksak men man behöver inte vara filmvetare och analysera sönder en film för att man ska uppskatta dem. Jag kallar inte heller mig själv en "Riktig" filmvetare eller cineast, jag bara älskar film. 

Ja det var faktiskt väldigt nice att jag vann två biljetter, tänkte bjuda med brorsan eftersom det inte går att övertala min sambo att se en krigsfilm. Känns faktiskt riktigt bra att ha vunnit biljetter till en film som du tycker är ett mästerverk, kan omöjligt vara en dålig film då liksom  :)

När jag såg "The Revenant" så såg jag hur de arbetade med ljuset så att det skulle vara så naturligt som möjligt. Sen kanske jag tänker på hur de använder kameran i "The Shining". Finns alltså vissa filmer jag ser att de jobbar med ljus och kamera medans andra filmer kan jag inte se något alls. Men man behöver inte ha koll på sådant för att uppskatta en film. 

Ja det är klart att man förväntar sig action i en krigsfilm annars blir man besviken. Sen har väl filmens regissör Gibson varit med i coola krigsfilmer tidigare som "We Were Soldiers". 

552 inlägg
för i svar på Snake s inlägg
552 inlägg
haha
visst, den var ju inte i klass med sex and fury, men hey, hur många filmer är det?!
och ska en film spåra ur så ska den tamejfan göra det precis så här!!
11107 inlägg
för
11107 inlägg
såg klart the game och får höja från en trea till en svag fyra åtminstone.
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Såg The Devil Rides Out (1968) igår, inte riktigt på vad jag hade hoppats, blev en aning besviken. Tycker att det är för mycket babblande och exposition. Ganska platta karaktärer, gillar dock Charles Gray och den onda aura som han har kring sig i vilken film han än är med i, men så kanske det är om man en gång spelat Blofeld. Christopher Lee är lika bra som vanlig, dock kanske inte den intressantaste karaktären som han har spelat. Allt som allt en helt okej film. Två glada djävulsgetter av fem.

12243 inlägg
för
12243 inlägg
Igår blev det filmen "Now You See Me 2". Kan ju inte säga att det var en speciellt bra film de stod och trampa på samma ställe under en längre tid. De hade gärna fått minska ner filmen med 30 minuter. Sen tycker jag lite att trollkonsterna de gör är ganska b jag vet inte varför jag tycker det. Filmen får 2/5 



11107 inlägg
för
11107 inlägg
trollkonsterna kanske ÄR b
och du kanske tycker helt rätt
12243 inlägg
för
12243 inlägg
För min del blir det Miss "Peregrine´s Home for Peculiar Children" hoppas att den är bra :) 
36 inlägg
för
36 inlägg
Precis börjat kolla på The Secret Life Of Walter Mitty :)
12243 inlägg
för i svar på Andreas1424s inlägg
12243 inlägg
Faktiskt en ganska bra rulle "The Secret Life Walter Mitty"!

Själv har jag sett "Husdjurs hemliga liv" som också var helt okey :)
36 inlägg
för
36 inlägg
Ja faktiskt rätt underskattad! Har missat den blir nog att se den med :D
12243 inlägg
för i svar på Andreas1424s inlägg
12243 inlägg
Ja, den är verkligen underskattad. Ben Stiller är riktigt bra troligtvis hans bästa film. Kul att Stiller också har regisserat den.
36 inlägg
för
36 inlägg
Ser just nu på War Dogs.
12243 inlägg
för i svar på Andreas1424s inlägg
12243 inlägg
Hoppas att du gillar den :)
11107 inlägg
för
11107 inlägg
walter mitty är ren dynga. gick att se mer än 20 minuter sen stängde jag av.

nu har jag sett på heder och samvete, en massa muppar på forumet (ledd av vj som gett den fem av fem!) hyllar den, och det kan man förstås inte göra.
men sevärd är den mest tack vare en rätt skön rollista, en trea är den värd.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden