Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Lillemor":7m89qbzk]Min dröm är att vara med och tillverka [i:7m89qbzk]Scary Movie 257[/i:7m89qbzk].[/quote:7m89qbzk]

HAHA samma här!
53 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
53 inlägg
[quote="hempo22":25exoj38]eftersom jag gör mycket film så blir det ju lite blandade genre. mest har det varit komedi, men jag och gänget har börjat satsa lite mer på allvarligare genre nu. vårt senaste drama vann för bästa film och bästa manus och det dramat vi har på gång är ännu bättre. men vi ska även göra en film-noir i höst som projektarbete.[/quote:25exoj38]

Har du nått uppe på nätet så man kan se vad ni gjort.. Skulle vara väldigt kul:).. Vad var det för pris ni vann?...

Låter spännande det där.. Jag och några polare har också gjort en del filmer... Däribland en rätt skön zombiefilm med namnet "En Zombierulle" som fortfarande ej är färdig-klippt...
6342 inlägg
för
6342 inlägg
En thriller skulle inte vara fel, en film som får publiken att tänka om lite.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag har gjort en film på 2 min ... det blev en dokumentär men den var inte alls det jag helst skulle vilja göra.
Nä, jag skulle vilja göra en deckare eller rysare eller kanske drama ... har ju mina favoritregissörer som inspirerar mig
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag saknar nog all talang man behöver för filmskapande men ändå är det ju något av en dröm. Ingen aning om vad jag helst skulle vilja göra för film men något inom genrerna thriller, gärna med en fullkomligt oväntad och sjuk vändning i slutet, eller ett krigsdrama, helst andra världskriget. Kanske inte det mest orginella men det hade varit kul. Eller kanske en animerad film.
781 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
781 inlägg
Hmm,om jag nu skulle ressigera en film hade det varit kul att göra någonting
i stil med Guy Ritchies första verk eller Quentin Tarantino, en film med en gnutta våld,humor och en relativt "smart/klurig" (iaf intressant:P) story.

Eller så en drama/svart komedi som bara glänser av misär och melankoli:)

Jag har faktist börjat skriva på 2 manus, dock väldigt svårt att få det bra nu när man är nybörjare. Men jag försöker.
Det första jag börjat på är ungefär i stil med lock stock & 2 smoking barrels.
Det andra är lite mer av en dramakomedi i stil med Sideways.
Handling skall jag inte gå in på,inget av dom är ngt mästerverk,kanske inte ens bra på långa vägar:), men det är hursomhelst bra träning.
851 inlägg
för
851 inlägg
edit.
870 inlägg
för
870 inlägg
Jag skulle vilja gör en filmatisering på en Marvel hjälte.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="reed":2sa3j87z]Jag skulle vilja gör en filmatisering på en Marvel hjälte.[/quote:2sa3j87z]Då får du skynda dig, dom börjar ta slut ;P
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Ja, snart har de väl filmatiserat varenda serietidning som finns.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag skulle göra nåt skumt, i stil med Cube.
1026 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1026 inlägg
"Cube" äger, iaf den första.

Skulle göra nåt skruvat, sjukt kärleksdrama i stil med "Eternal Sunshine.."
Jag och två kompisar håller faktiskt på att fila på ett manus. Har haft idéen i ett par år men inte gjort något av den.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Nu på tisdag gör vi en kortfilm i skolan där jag får spela en player som är otrogen. Jag och min tjej blir påkommen av min fru (!!), utan att vi märker det. Sen så tänder hon eld på lägenheten så vi dör. Ser fram emot detta. Kommer bli riktigt roligt.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2cyfsk2m]Nu på tisdag gör vi en kortfilm i skolan där jag får spela en player som är otrogen. Jag och min tjej blir påkommen av min fru (!!), utan att vi märker det. Sen så tänder hon eld på lägenheten så vi dör. Ser fram emot detta. Kommer bli riktigt roligt.[/quote:2cyfsk2m]
hahaha
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Har vart med och gjort en film. Det var under ett skolprojekt i tvåan där alla NV- och TEelever på svenskan och engelskan skulle göra ett projekt med William Shakespeare.
Jag och två klasskompisar valde att göra en film av en av hans pjäser som heter Timon av Athen. Vi spelade alla roller så vi hade ett par stycken var...det sämsta var att vi hade en riktig skitkamera så bilden och ljudet är inte det bästa, annars blev det riktigt hyfsat...
2408 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2408 inlägg
Hahaha! Klockrent, FilmGalen! Jag och några polare gjorde en film i Gudfadern stil när vi gick i 9:an. Den blev hur skön som helst
6342 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
6342 inlägg
Nu har vi gjort filmen.

Budget: 5 kronor.

Det blev rätt så bra kan man säga. Problemet var att publiken inte fatta att det var slu när vi hade "brunnit" upp, så jag fick resa mig o säga: SLUUUT! så lade jag mer ner igen.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Skulle vilja göra den ultimata slasher filmen, Freddy vs Jason 2, fast med alla de skräckikoner som är nåt.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
skulle nog göra Jurrasic Park 5 ( som skulle bli undervatten , och mycket T-Rex action ) och Fast & Furios 4 ( med 5 level som man ska tävla )
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hur skulle det gå till ifall dom är under vattnet? Blir väll lite svårt med mycket T-Rex action i såfall?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden