Visa första inlägg
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Jag tror han menar att i de korta scener som utspelar sig ovanför vattnet ska det endast bestå av T-rex action, medan undervattensscenerna innehåller öh, undervattensaction.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":1g65nwmj]Jag tror han menar att i de korta scener som utspelar sig ovanför vattnet ska det endast bestå av T-rex action, medan undervattensscenerna innehåller öh, undervattensaction.[/quote:1g65nwmj]

japp , det menar jag
6342 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
6342 inlägg
Vi gjorde en film i skolan i måndags, om renässansen. Jag o Return Of The king här på forumet har hamnat i en o samma klass (nåt jag upptäckte nyligen) så det blev såklart toppen. Han gjorde all jobb, de enda jag gjorde var att spela Mona Lisa.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
skulle göra en bra och riktigt skrämmande film om Borat som blev vampyr och började döda alla . Hörde att det finns en Regissör-skola i STHLM , var ligger det och vad för man lära ??
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="alexander 10":3rjkdy2y]skulle göra en bra och riktigt skrämmande film om Borat som blev vampyr och började döda alla . Hörde att det finns en Regissör-skola i STHLM , var ligger det och vad för man lära ??[/quote:3rjkdy2y]

haha vilken idë, borat som vampyr, låter väldigt intressant faktiskt!

Lycka till med den!
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Hector":3slhynul][quote="alexander 10":3slhynul]skulle göra en bra och riktigt skrämmande film om Borat som blev vampyr och började döda alla . Hörde att det finns en Regissör-skola i STHLM , var ligger det och vad för man lära ??[/quote:3slhynul]

haha vilken idë, borat som vampyr, låter väldigt intressant faktiskt!

Lycka till med den![/quote:3slhynul]

Tackar !!
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2zw8o2mp]Vi gjorde en film i skolan i måndags, om renässansen. Jag o Return Of The king här på forumet har hamnat i en o samma klass (nåt jag upptäckte nyligen) så det blev såklart toppen. Han gjorde all jobb, de enda jag gjorde var att spela Mona Lisa. [/quote:2zw8o2mp]

Mona Lisa, eh? SKICKA BILD!!!
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
nu är projektarbetet igång för oss. vi kommer spela in under hela hösten och efterarbeta under våren. en film-noir på runt en halvtimme. lägger upp trailer när den klipps.

sedan ska jag lägga upp min och polarnas senaste komedi också: Älgjägarna. Två norrlänska älgjägare får med sig en skåning under jakten.
6342 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
6342 inlägg
[quote="Darth Kathy Grint":31vn1dmw][quote="FiLmGaLeN":31vn1dmw]Vi gjorde en film i skolan i måndags, om renässansen. Jag o Return Of The king här på forumet har hamnat i en o samma klass (nåt jag upptäckte nyligen) så det blev såklart toppen. Han gjorde all jobb, de enda jag gjorde var att spela Mona Lisa. [/quote:31vn1dmw]

Mona Lisa, eh? SKICKA BILD!!! [/quote:31vn1dmw]

Det får du be ROTK att göra, han som regisserade filmen, och det är han som har den.
1203 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1203 inlägg
[quote="FiLmGaLeN":3fjv6cff][quote="Darth Kathy Grint":3fjv6cff][quote="FiLmGaLeN":3fjv6cff]Vi gjorde en film i skolan i måndags, om renässansen. Jag o Return Of The king här på forumet har hamnat i en o samma klass (nåt jag upptäckte nyligen) så det blev såklart toppen. Han gjorde all jobb, de enda jag gjorde var att spela Mona Lisa. [/quote:3fjv6cff]

Mona Lisa, eh? SKICKA BILD!!! [/quote:3fjv6cff]

Det får du be ROTK att göra, han som regisserade filmen, och det är han som har den.[/quote:3fjv6cff]

Vad går ni för rolig skola där man får göra film?!
6342 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
6342 inlägg
Det är inte film hela tiden (teater också), men det är på Alegymnasium vi går. Riktigt nöjd med allt. <3

Har svårt för att välja inriktning, vet inte om jag ska välja film/TV eller endast teater. Hm...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Skulle vilja göra en:

Robotfilm
Rymdfilm
Undergroundfilm
470 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
470 inlägg
[quote="alexander 10":2jnqy1k9]Hörde att det finns en Regissör-skola i STHLM , var ligger det och vad för man lära ??[/quote:2jnqy1k9]

Man kan utbilda sig till regissör på Dramatiska Institutet i Stockholm. Men det är inte det lättaste att komma in. Tror att de släpper in runt 3-5 personer per år. Och då ska man kunna visa vad man gjort innan. Alltså ha arbetsprov.

Jag läste media på gymnasiet med inriktning på film, och nu läser jag filmvetenskap på Högskolan i Skövde. Ska under sista terminen jobba heltid med att göra en film som blir mitt examensarbete. Den ska bli så bra att jag skulle kunna sälja den. Det är i alla fall vad utbildningen går ut på. Har tänkt läsa vidare till regissör sen, men det är som sagt hård konkurrens om de få platser som finns. Så det är ingen lätt väg att gå. Men man måste försöka.
851 inlägg
för
851 inlägg
edit.
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
[quote="spath junior93":gzwquxx2]Jag och några fler har gjort en slags musikvideo i skolan, här är den:
http://www.youtube.com/watch?v=ZiLEBMAcPpE

Jag är han med röd tröja i början, och han som snurrar i slutet.[/quote:gzwquxx2]

inte så pjåkig. foto och kvaliten är kanske inte det bästa, men bilderna funkar bra ihop med musiken och texten. fortsätt skapa!
851 inlägg
för
851 inlägg
edit.
989 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
989 inlägg
[quote="spath junior93":1b3smdi2]Ja, vi ska börja med en ny på tisdag, men tyvärr är vi tvugna att använda komeran från en mobil[/quote:1b3smdi2]

ojoj, inte bra, kan man inte låna från skolan eller har er kommun värre budget än oloströms(tror nog inte det:S) ?
851 inlägg
för
851 inlägg
edit.
470 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
470 inlägg
Nu är min hemsida i skolan hopplöst ouppdaterad... Men jag kom på att jag faktiskt har en trailer utlagd på nätet. Bara tryck på trailer på den här sidan.

[url:aa8jummf]http://www.iki.his.se/~a04hende/Projekt/Rorligabilder/rorligabilder.html#[/url:aa8jummf]
53 inlägg
för
53 inlägg
Intressant trailer. Tjusigt.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden