Stort intresse för ”Lilo & Stitch” – kan överträffa ”Minecraft”-filmen i sommar

Disneys nya live-action film toppar förköpslistorna och är på väg att bli sommarens stora familjefilmssuccé.

Publicerad:

Intresset för Disneys kommande ”Lilo & Stitch” är enormt. Enligt Deadline som hänvisar till Fandango, har filmen sålt flest förköpsbiljetter under första försäljningsdagen bland alla familjefilmer hittills i år i USA. Därmed har den gått om titlar som ”Minecraft”-filmen, ”Snövit”, ”Dog Man” och ”Paddington i Peru”.

”Lilo & Stitch” har även tagit andraplatsen som den Disney live-action film med bäst förköp någonsin på Fandango, endast slagen av 2019 års succé ”Lejonkungen”.

Prognoserna pekar på att filmen kommer att dra in 120 miljoner dollar under den amerikanska Memorial Day-helgen (23-26 maj). Detta placerar den före Paramounts ”Mission: Impossible – Final Reckoning” som ser ut att nå 80 miljoner dollar.

– Lilo och Stitch har fångat familjers hjärtan i åratal. Nu kan publiken återuppleva magin i deras historia med en ny och hjärtevärmande tolkning, säger Jerramy Hainline från Fandango till Deadline.

I en undersökning bland över 5000 biljettköpare rankades ”Lilo & Stitch” som en av sommarens tio mest efterlängtade filmer.

”Lilo & Stitch” har premiär på bio den 21 maj i Sverige.

Läs också: Den nya mysiga trailern till ”Lilo & Stitch” är både rolig och charmig

Läs också: Premiärdatumet spikat för live-action-versionen av “Lilo & Stitch”

Läs mera