Film

Skribent

Carl Adam Anderberg

22 september 2016 | 16:00

"Rogue One - A Star Wars Story" lär inte matcha "Star Wars: The Force Awakens" framgång

Detta enligt Disneys VD Bob Iger, som dessutom har fått se en första version av filmen.
Det har aldrig varit någon tvekan om att Disney är sugna på att exploatera "Star Wars"-universumet för allt vad det är värt (men det behöver inte nödvändigtvis betyda att filmerna kommer att bli dåliga för det). Under en aktieägarträff berättade Disneys VD, Bob Iger, i onsdags om hur företagets planer ser ut för åren efter 2020, och också vad han tycker om den första versionen av "Rogue One - A Star Wars Story".

- Den har ett väldigt intressant nytt perspektiv på "Star Wars"-berättande. "Star Wars" har hittills bara berättats som en saga, men det här är snarare en ögonblicksbild. Vi älskar det vi har sett hittills. 

Men även om Iger älskar vad han sett så vill han inte hymla med att Disney inte förväntar sig samma typ av succé som "Star Wars: The Force Awakens" fick:

- Vi har aldrig känt att filmen kommer att nå samma kommersiellt framgångsrika nivåer som "Star Wars: The Force Awakens" nådde. Men baserat på intresset för filmens trailers och posters så är intresset lika högt för "Rogue One" som det var för "The Force Awakens".

Angående framtiden för galaxen långt, långt borta berättade Bob Iger att han alldeles nyligen träffat Kathleen Kennedy och att de tillsammans planerat för filmer i "Star Wars"-universumet bortom år 2021.
| 22 september 2016 16:00 |