”Marvel har gjort ett misstag” – X-Men-stjärnan saknas i ”Avengers: Doomsday”

Famke Janssen kommer inte tillbaka i vinterns stora Avengers-film.

Publicerad:

Skådespelerskan Famke Janssen spelade Jean Grey i ”X-Men” år 2000 och har fått upprepa rollen i några filmer till. Men i vinterns stora Marvel-mashup ”Avengers: Doomsday” finns inget utrymme för henne. Trots att kollegor som Ian McKellen, Patrick Stewart och Hugh Jackman kommer tillbaka.

I en intervju med Nerdtropolis avslöjar Janssen att hon inte medverkar:

– Jag är så dålig på att hålla hemligheter. Jag brukar säga till alla att jag är världens sämsta skådespelare. Ni kan se det direkt på mitt ansikte, säger hon och tillägger:

– Jag tycker att de har gjort ett misstag. Men vem är jag? Det är bara lilla jag som tycker det.

Den holländska skådespelerskan skulle dock inte tveka om Marvel ringde och tycker att hon har mer att visa:

– Oh yes, jag är redo. Jag skulle gärna visa er mer Phoenix, mer Dark Phoenix, säger hon.

Nu ryktas det ju om att Sadie Sink ska spela Jean Grey i MCU framöver. Hon dyker upp redan i sommar i ”Spider-Man: Brand New Day”, så det verkar som att Famke Janssen har gjort sitt i superhjältarnas värld.

Läs också: Vem är den hemliga skurken vi (inte) får se i ”Spider-Man: Brand New Day”?

Läs också: En av de sämsta ”X-Men”-filmerna fyller 20 år – är den bättre idag?