Spel

Skribent

Jerry Fogselius

13 juli 2018 | 16:00

11 förändringar som skett i "No Man's Sky" sedan lanseringen

Såhär har Hello Games förbättrat spelet under de senaste två åren.
Enorm hajp och osanna förhandslöften från utvecklaren, gjorde att många spelare blev besvikna när "No Man's Sky" till slut släpptes för snart två år sedan och inte alls levde upp till de högt satta förväntningarna. Hello Games ambitiösa rymdäventyr var inte direkt dåligt, men det var inte heller vad studion hade utlovat att spelet skulle bli.
 
Sedan lanseringen har dock Hello Games jobbat vidare med sitt spel och såhär två år senare, är "No Man's Sky" mer likt det rymdäventyr som utlovades från första början. I en ny video går utvecklaren igenom elva av de största förändringarna som skett i spelet sedan det släpptes, där två av de mest välkomnade nyheterna är möjligtheten att snabbresa till olika platser med hjälp av portaler, samt den ökade variationen i hur planeterna ser ut.
 
Variationsrikedomen är även större när det gäller sättet du utforskar planeterna på efter att du har landat, eftersom du nu kan välja mellan tre olika farkoster att glida runt med. För att inte tala om de fyra olika svårighetsgraderna Normal, Survival, Perma-Death och Creative, som allihop tillåter dig att spela "No Man's Sky" på det sätt du själv tycker är mest underhållande.
 
Ta en titt på videon här nedanför och berätta gärna vad du tycker om förändringarna i spelet. Är "No Man's Sky" något du skulle kunna tänka dig att börja lira nu när det har blivit mer innehållsrikt?
 
| 13 juli 2018 16:00 |