Visa första inlägg
318 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
318 inlägg
Såg några avsnitt av den första säsongen när den kom ut men fastnade inte riktigt. Jag tyckte att det efter ett tag blev så väldans dystert och mörkt utan de minsta ljus i sikte. Men de kanske är värt att ge det en chans till? 
896 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
896 inlägg
Det tycker jag absolut att den är. Men den kan ha en liten irriterande ton stundtals...Har hört flera recensenter på Tv som kallat serien för 
ytters aktuell, men när man tänker på det så har väl den serien aldrig varit mindre aktualiserad än nu. Då så mycket kommit upp till ytan. 
Om jag hade en dotter i tonåren, hade jag varnat henne för denna seriens nästintill sjuka framfart mot endimensionella män...
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Någon som vet något om hurvida Designated Survivor kommer fortsätta eller inte?
1197 inlägg
för i svar på Filmputtes inlägg
1197 inlägg
Den är tyvärr nedlagd av tv-bolaget ABC Studios men där finns en chans att Netflix räddar den, så den får en tredje säsong. Så vi får bara hålla tummarna för det.
699 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
699 inlägg
Den blir inte mycket gladare men fortfarande väldigt bra så tycker absolut du ska ge den en chans till. 
318 inlägg
för
318 inlägg
Har haft en ofantligt dålig period av både serier och film.. Men nu har jag sett klart The Counterpart och den var riktigt bra. Välgjord, välspelad och och en del originella grepp på både story och stil. Även fast det är en del action i den så är den ganska lågmäld och puttrar på och delar ut pusselbitarna en i taget utan att det känns allt för krystat. Ibland överförtydligar och simplifierar dom dock tematiken, vilket är onödigt. Man fattar kontentan ändå. 

Men helt klart en sevärd guldklimp!
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Shameless har blivit lika cringe som moviezine är dött. Tragiskt!
896 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
896 inlägg
Gav upp Shameless under förra säsongen. Serien lider av att ingen av karaktärerna hade behövt såpass många säsonger som det blivit, för att berätta sin story. Allt för mycket känns krystat och smått fånigt. Bikaraktärerna har aldrig varit mer ointressanta. 
725 inlägg
för
725 inlägg
Finns inget mer förödande än bra serier som med tiden blir skit, Dexter är väl det exempel som ligger mig närmast hjärtat. Började som en helt briljant thriller-komedi och slutade i total kalkon. Har funderat på att kolla igenom Shameless, brukar försöka se alla serier efter att dom är helt färdigställda, dels för att det besparar mig den olidliga väntan mellan säsonger och dels för att jag på förhand vill veta om det håller hela vägen igenom. Med denna princip så lutar det ju tyvärr åt att jag då skippar "Shameless", synd då den ändå var rätt lockande. William H. Macy liksom. 
896 inlägg
för i svar på Wugllabangs inlägg
896 inlägg
Det är så otroligt sällan dramaserier klarar av att hålla samma standard eller än mindre höja sig ytterligare ett snäpp över 5 säsonger. Shameless, Dexter, Ray Donovan, Californication är bara några exempel på när kvalitén dalar efter 4-5:e säsongen. 
725 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
725 inlägg
Jo det är segt. Vad är dina tankar kring Westworld om jag får fråga, är det något du rekommenderar? Har varit sugen på den ett tag nu. 
896 inlägg
för i svar på Wugllabangs inlägg
896 inlägg
Tog mig månader att se klart säsong 1, efter försök på försök. Kan givetvis förstå om många gillar det. 
I och med satsningen, HBO som står bakom, involverade skådisar och själva grundpremissen. Men personligen blir jag 
bara trött ända in i märgen när jag försöker mig på att ta mig igenom eländet. Harris, Wright och Hopkins spelar så 
generiska roller för dom. Så oerhört väntade och därmed mindre intressanta. Och då menar jag inte generisk som i vilka roller dom har, utan sättet de skådespelar på. Känns också som att serien är smått hög på sin egen
tematik och tänker att alla som ser på det, per automatik bör vara det. Jag är inget "FAN" och kommer personligen inte se vidare på 
Westworld. Känner mig alldeles för ointresserad och har alldeles för tråkigt när jag ser på det. 
896 inlägg
för
896 inlägg
Tycker överlag att det varit ett "ok" år för serier men inte mer. Med det sagt så har också ribban för serier höjts de senaste åren. 
I och med att mer pengar kommit in och fler större regissörer försökt sig på mediet. Det är onekligen skillnad mot när The Wire, Sopranos och
Lost regerade, för innan dem produktionerna var det väl endast Twin Peaks(i stort sett) som hade tagit sig självt på lika stort allvar som film.
Så är inte längre fallet. Skulle jag rekommendera en serie ifrån i år så skulle det bli Successeion på HBO, som känns oväntad och kom upp ifrån 
ingenstans.  
 
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Framförallt har en serie förlorat det när det inte finns något av det karaktärerna var i början kvar. Förut balanserade karaktärerna mellan själviskhet och att göra rätt, att bry sig om sig själv och bry sig om sin familj förutom Frank; nu beter sig alla plötsligt Frank, fast utan charm. Sedan har den blivit så politiskt korrekt samtidigt som den vill vara kontroversiell. Nä fy tusan, jag tar nog och sjunker med skeppet dock.

Det är svårt med serier som blir dåliga, är det värt att se det som är bra eller är det bara slöseri med tid? Vet faktiskt inte vad jag skulle säga om "Shameless".
896 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
896 inlägg
Med tanke på att detta är sista säsongen av Shameless där Emmy Rossum är med, lär du inte behöva sjunka med skeppet särskilt länge. 
Då hon i grova drag är seriens viktigaste karaktär. Har svårt att se att den serien klarar sig under en längre tid utan Emmy ombord på skutan. 
3296 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
3296 inlägg
Oj! Det har missat. Nu tycker jag hon blivit lika blek som dem andra karaktärerna, men hon är ju verkligen det ursprungliga navet.
6 inlägg
för
6 inlägg
Kan tipsa om Bodyguard på Netflix. En av årets bättre serier! 

-- T
Netflixguiden.se
406 inlägg
för i svar på Wugllabangs inlägg
406 inlägg
Jag personligen tycker att Shameless höll bra klass även förra säsongen. Dock inte gett mig i kast med nya så där kan jag inte yttra mig. Det är väl en smakfråga, jag håller den som en av de bättre jag sett. Så jävla sjuk är den. Ge den en chans.
10 inlägg
för
10 inlägg
Efter sett Star wars Rebels säsong 4, färdigt  sista säsongen av The Wire, better caul saul säsong 3 och hela Batman the animated series på 1 månad. Då har man börjat hoppa in i Deadwood värld. Tagit lite mer tid att komma in i den tvserien. På avsnitt 10 S1 
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Även Cameron Monaghan har lämnat Shameless, han var med de sista scenerna innan säsongen gjorde uppehåll innan jul. Är nog dags att klappa igen tycker jag.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden