Visa första inlägg
143 inlägg
för
143 inlägg
Såg precis klart första säsongen av On the Block på Netflix.
Rekommenderas starkt, väldigt skön och lite nytänkande för genren!
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Har börjat på Hannibal, tänkte ta mig igenom alla säsongerna nu under påskhelgen. Sett klart första säsongen som var fantastisk.
318 inlägg
för
318 inlägg
Sitter och tittar på Twin Peaks just nu och 15 avsnitt in i säsong två så är jag ruskigt imponerad. Tvärtemot vad dom flesta verkar tycka så föredrar jag nästan säsong 2 framför den första. Visst den är lite ojämnare och har sina underliga scener men dess toppar är betydligt högre och jag uppskattar att dom drog upp det absurda och surrealistiska ett snäpp. Har ju några avsnitt kvar så de kan fortfarande hända saker men just nu har faktiskt säsong 2 hjälpt serien upp på en fin 4a. 
3306 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
3306 inlägg
Kan dessvärre säga att du har det dåliga av säsong 2 framför dig.
896 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
896 inlägg
Förutom de två sista avsnitten, där Lynch går in och räddar upp det hela på ett mycket skapligt sätt. Så otroligt jävla fascinerande
hur mycket Twin peaks:fire walk with me har blivit tack vare Twin Peaks the Return.  
342 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
342 inlägg
Fire Walk With Me var alltid ett mästerverk.
896 inlägg
för i svar på it was ya boy (long time ago) s inlägg
896 inlägg
Jag kan nästan hålla med dig om det men när den kom ut(om du har åldern inne) så var den allt annat än lätt att
ta till sig... Den har växt(mästerverk ifrån början eller inte) 
342 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
342 inlägg
Nej, jag har inte åldern inne. Var 1 år 1992 ; ) 
Har ändå lite svårt att se vad som skulle vara såå alienerande med filmen, även för dåtidens vana TP-publik liksom. Men det lär väl ha att göra med förväntningarna att få svar på cliffhangern i slutet av säsong 2, och sen får man bara en prequel som inte svarar på någonting egentligen. Kan jag tänka mig. Och att Cooper spelar en sådan minimal roll.
318 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
318 inlägg
Jo de blev en fruktansvärd nedgång fram till och de sista avsnittet som var magiskt! Egentligen tappade den i fokus i andra halvan men tyckte ändå att den rätt länge var underhållande att titta på tills de mest blev flamsigt.

Next up blir denna omdiskuterade Fire Walk With Me. Sen blir det The Return där åsikterna går ännu mer isär. Ska bli spännande värre! 
3306 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
3306 inlägg
Spännande, tro det kommer falla dig i smaken.
318 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
318 inlägg
Du hade rätt! För fyyyyyyfan vad bra Fire Walk With me var. Jisses! Hade hoppats att få en förvirrande och mörk 2h långfilm i samma anda som seriens sista avsnitt och det var exakt vad jag fick. Förstod inte allt men de stör mig inte alls, snarare tvärtom. Sen att jag har The return framför mig gör ju också det hela betydligt bättre. Fruktansvärt peppad på den nu. Blir att trycka något avsnitt ikväll.
318 inlägg
för
318 inlägg
Är drygt 5 avsnitt in i Twin peaks the return. Ja älskade verkligen de första 2-3 avsnitten, dock så har det nu börja dyka upp lite störningsmoment, men dom kanske löser upp sig

Visa spoiler

896 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
896 inlägg
vänta in avsnitt 8 och se till att du har en bra bild och TV, sen vill man höra vad du tycker om Twin Peaks the Return. 
318 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
318 inlägg
Holy mother of god va sjukt avsnitt! Skrämde ju skiten ur mig i flera partier... Helvete va bra!
3306 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
3306 inlägg
Dougie är ju underbar! Att folk inte reagerar som sig bör är ju väldigt återkommande i surrealism.
318 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
318 inlägg
Jo han är underbar de håller ja me dig om, de var just reaktionerna som jag initialt störde mig på. Men de har smält in på mig och är inte längre något problem.
10 avsnitt in så kan ja inte säga något annat än att detta är fan riktigt jävla bra.
342 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
342 inlägg
Vilket jävla tempo du håller! 
The Return är det bästa som hänt mänskligheten sedan... ehm... hmm... sen 1927
318 inlägg
för i svar på it was ya boy (long time ago) s inlägg
318 inlägg
Jo det blev så. Planen var att ta det ganska lugnt, typ ett avsnitt per dag men självdisciplinen höll inte, haha. 

Ja kan nästan vara beredd att hålla med dig där
 "nobody ever did anything for the third week of Megajuly because everyone was so worn out after all the awesomeness"
Den faktiskta känslan efter några avsnitt The Return.
175 inlägg
för
175 inlägg
Vill rekommendera alla att se The Handmaid's Tale och Killing Eve. Speciellt handmaid's tale, så sjukt bra!!
896 inlägg
för
896 inlägg
Handmaid`s Tale. Växer till sig avsnitt för avsnitt. Framförallt på grund av sin extremt vassa huvudrollsinnehavare och för sin snygga
produktion. Ett stort minus för de lite väl konstruerade, robotiserade och och inte allt för nyanserande birollerna på den "onda sidan".   
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden