Visa första inlägg
1203 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1203 inlägg
snygga action scener och bra skådespelare men den blev lite långtråkig!
svag sådan!
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
välldigt välgord film. men action scenerna var alldeles för långa, hela filmen var egentlien rätt seg.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Bad.Egg":fkdi7d85]välldigt välgord film. men action scenerna var alldeles för långa, hela filmen var egentlien rätt seg. [/quote:fkdi7d85]

Kan bara hålla med...
Den här skulle behöva klippas ned ca 30 min, precis som många av Peter Jacksons andra filmer
3198 inlägg
för
3198 inlägg
visst är den lite lång, men det är en skön film. älskar scenerna i NY. Det är Skull Island som borde klippas lite. Vore kul om jackson gjorde ett rent kostymrulledrama.
684 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
684 inlägg
[quote="Bad.Egg":25ce2sbv]välldigt välgord film. men action scenerna var alldeles för långa, hela filmen var egentlien rätt seg. [/quote:25ce2sbv]

Det är sant, känns som att PJ bara öser på med långa actionscener som man bara blir ganska trött på även om det är grymt snyggt...men t.ex. när Kong slåss mot 2 st T-Rex så kunde den kortats ner med halva tiden av vad den är till slut sitter jag bara där och väntar på att någon ska dö.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote:2l60cpey]
Det är sant, känns som att PJ bara öser på med långa actionscener som man bara blir ganska trött på även om det är grymt snyggt...men t.ex. när Kong slåss mot 2 st T-Rex så kunde den kortats ner med halva tiden av vad den är till slut sitter jag bara där och väntar på att någon ska dö.[/quote:2l60cpey]

hade precis samma upplevelse. och t.ex när dom slåss mot insekterna. det blev bara för mycket. nån slår ihjäl en sen kommer 10 st till. inte så genom tänkt
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag såg orginalet från 1933 idag. Den var bara 100 minuter och i och med att Peter Jacksons version var 187 minuter har jag full förståelse för de som tycker hans version är seg(jag gör det).

Jackson har klämt in nästan 90 minuter extra film jämfört med orginalet och denna trend att dagens blockbuster-filmer ska vara jättelånga är jobbigt. Finns inte direkt någon möjligthet att trycka på pausknappen när man ser en film på bio så man får snällt sitta kvar om man skulle behöva gå på toaletten. För ju längre film desto högre risk för ovanstående.

Off-topic: Sedan att filmer släpps på dvd i flera olika förlängda versioner bara för att filmbolagen vill locka av oss konsumenter ännu mer pengar är bara för mycket. Synd att vi är så dumma att vi går på det.
4680 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4680 inlägg
[quote="Fjunsten":11d4j7ty]Sedan att filmer släpps på dvd i flera olika förlängda versioner bara för att filmbolagen vill locka av oss konsumenter ännu mer pengar är bara för mycket.[/quote:11d4j7ty]

Vad då? Vilka filmer syftar du på då? Finns det någon film som släppts i flera olika förlängda versioner? Det finns ju bioversion och director's cut och även vanlig förlängd version (LOTR) men en film som har släppts i flera olika förlängda versioner? Eller har jag missat nåt...?
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Ja, just dom du nämnde Richie. Tre versioner av en o samma film? Det räcker gott o väl med en. Lotr har ju kommit i 4 olika versioner tror jag.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Jaha, nej förlåt, jag uttryckte mig lite dåligt. LOTR finns ju bara i två olika versioner: bioversion och förlängd version. Jag pratar alltså olika versioner av filmen inte olika dvd-utgåvor. Vad jag menade var att jag inte känner till någon film som släppts i flera [i:1bko0ls3]olika förlängda versioner.[/i:1bko0ls3] Men jag kan ju ha missuppfattat Fjunstens inlägg.
6342 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
6342 inlägg
Olika versioner och olika dvd utgåvor, det är väl bara fodralet som skiljer sig antar jag eller?

Jag tror att Fjunsten menar båda olika versioner och utgåvor, vilket jag också tycker är heeeelt onödiga.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Väldigt bra film som jag såg på bio. Aldrig varit ett King Kong fan men filmen var riktigt bra.
Slutet vägde upp filmen rejält.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Det har kommit en Extended version även av denna filmen. Fattar inte varför man gör så . Kan man inte bara visa allt med en gång? I så fall varför Spielbergs filmer har aldirg haft Extended version som jag är verkligen sugen på att se. T.ex. Indiana jones filmerna, Jurassic Park, E,T, War of the worlds, Saving private Ryan eller Schindler´s list?

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt. ... =&id=58184
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag fick hem den idag. Den är riktigt snygg faktiskt. Hur som helst så är det synd att denna filmen har blivit så underskattad på detta forumet. Den fyller alla krav på att vara en fantastisk äventyrsfilm.
196 inlägg
för
196 inlägg
Detta är inte min favvo film direkt men var tvungen att kolla trailern då de håller på bygger king kong ride i en park i orlando där man varit. Är det en spin off till jurassic park. lite konstigt annars om det inte är det för människorna fanns ej på dinosauriernas tid och de i jurassic park var ju konstgjorde så är det så att en stor apa kommit in i jurassic parks värld typ!
726 inlägg
för i svar på 6065s inlägg
726 inlägg
King Kong filmatiserades första gången 1933. Jurassic Park kom ganska exakt 50 år senare. Så nej, King Kong är inte en spinoff på Jurassic Park...
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden