Visa första inlägg
983 inlägg
för
983 inlägg
Jag har kikat runt lite och gillar verkligen designen och några nya funktioner, såsom listor och kalendern. Det går dock ganska långsamt för mig och håller med om att "Visa fler"-fliken är lite jobbig, både när det gäller liveflödet och skådespelare/regissörers filmer. Man får ingen riktig översikt. Detsamma gäller betygen, men det jobbar ni på vad jag har förstått. Tyvärr är mitt gamla användarnamn, John, upptaget. Men då det bara är mitt mellannamn så får jag väl köra på mitt riktiga istället ;)
1125 inlägg
för
1125 inlägg
Åh blir galen, men antar att det fixar till sig senare.
Men har försökt att fixa lite med att lägga till serier och uppdatera vissa skådespelade som inte har bild osv, men det går inte att spara på vissa :/
3541 inlägg
för i svar på JVFs inlägg
3541 inlägg
Det är lugnt Viktor, vi vet att du är John. Man känner igen din eminenta De Niro-bild :) Skulle du få för dig att byta profilbild också så skulle det dock bli svårt för vissa att veta att du är du. Jag vet ju i alla fall, det är såklart viktigast ;)
983 inlägg
för
983 inlägg
Hehe det är bra Marcus! Bob överger jag inte i första taget, så det ska nog vara lugnt ;)
501 inlägg
för i svar på Joanna Phoklins inlägg
501 inlägg
Påpekade det igår. 
Alex skrev; då att funktionen är helt ny, är den inte helt testad ordentligt och att det fanns en del buggar som behövdes åtgärdas.
1125 inlägg
för i svar på stjärnskotts inlägg
1125 inlägg
Ah okej, då får jag vänta med det så länge :)
699 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
699 inlägg
Håller med Marcus där, hade varit en rolig funktion!
1020 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1020 inlägg
Mycket av det Martin Ljus/Ljusubs har sagt är sånt som jag själv höll med om men inte hade hunnit säga. Speciellt att borde kunna ändra rangordningen på listor, så som det är nu hamnar dom ju bara i den ordningen man lägger in dom tyvärr. Det hade också varit kul om man kunde lägga in en liten info om listan och inte bara namnet med, samt att man kan kommentera folks listor som Marcus så. Jag hittade dock att man kunde byta namn på listan vilket var bra.

Det med den stora visningsbilden (inte profilbilden) på sin profil var också något jag upptäckte. Man ser hela bilden i förminskat format när det dyker upp  någon användare som gör något under "Användare"-fliken, men om man är inne på sidan är toppen avskalad och borta så man bara ser cirka 70-80% av bilden med toppen borträknat. Var tvungen att skala om den själv så jag kunde få hur jag ville ha min.
 
Upptäckte igår också att när man skulle lägga till eller redigera info om skådespelare/regissörer så var vissa alternativ på engelska, t.ex. under yrke är alternativen: "Director, Actor, Writer" och på kön är alternativen: "Male, Female", vilket borde fixas till svenska.

Förut fanns ju även en tråd som dom flesta som kunde ladda upp postade i när dom hade lagt in filmer från folks önskemål. Hur kommer det att fungera nu? Kommer det fortfarande bli så? Det hade nästan varit ännu bättre tycker jag att det kommer upp en notis, iallafall för den som önskade, att filmen nu har blivit godkänd. Alternativt att alla ser vad som lagts in på senaste tiden?

Fanns några ytterligare saker jag skrev upp igår men som tyvärr försvann då det inte gick i att posta i den här tråden. Kommer tillbaka om jag minns dom senare.

Edit: Fixa till "edit"-rutan, i nuläget är den alldeles för smal och borde göras bredare. 


 
Tycker det var bättre förut när bilderna skalades ner automatiskt så dom inte täcker hela sidan om man inte väljer upplösning själv om det är ganska hög upplösning på dom.

Funktions-notisen är en nice grej men verkar inte fungera optimalt då den visar samma sak flera gånger i nuläget för mig


När man kollar igenom filmerna som en viss person varit med och gjort så så borde "tidigast" också vara med i listan så man kan se dom uppifrån istället för nerifrån och inte behöver scrolla allra längst ner, speciellt när "senaste" finns med i listan känns det som den också borde ligga med. 



Hade sett bättre ut om bilderna hade varit lite mindre med så att det blir fem på en rad i stället för fyra. Om man kör en "topp 10" lista så ser det lite konstigt ut att ha 4-4-2. 5-5 hade varit bättre ett bättre alternativ tycker jag.
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Lite besviken på den nya sidan faktiskt. Jag gillade förra väldigt mycket och jag tycker egentligen inte att det fanns någon anledning till att ändra såhär mycket, hade varit bra om ni bara "lagat" det som inte funkade och lagt till funktioner. Men visst man vänjer sig säkert vid vissa funktioner så jag ska inte klaga för mycket.
Det jag inte uppskattar är att man inte kan se andras betyg (!), mina egna och vad man har peppat. Sen tycker jag att det här med "följa" känns onödigt plottrigt och det känns som man blir tvångsmatad med nyheter som man egentligen bara vill klicka bort. Det här med att upptäcka tycker jag inte heller funkar så bra då det kommer upp ca 10 filmer och jag har sett 8 av dem, borde det inte synkas med vilka man redan har betygsatt? Blir ju snarare att jag får återupptäcka filmerna. Avengers och The Dark Knight Rises är ju inga man har missat direkt, hade varit roligare om man faktiskt fick upptäcka den där udda filmen från 1968.
Tyvärr så har sidan blivit alldeles för Netflixad med stora bilder och rubriker där man hela tiden får klicka sig vidare. Gillade att man hade en större överblick tidigare.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Just nu fungerar det inte att skriva i vissa forumtrådar för mig, skrev nyss i TV-spelstråden men fick upp felmeddelande om att något gått fel?
3462 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
3462 inlägg
Putte Jonsson
Just nu fungerar det inte att skriva i vissa forumtrådar för mig, skrev nyss i TV-spelstråden men fick upp felmeddelande om att något gått fel?

Inte sett att någon annan haft det problemet, så testa igen.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Will do :)
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Nej, speltråden vill inte fungera för mig :) Testade att skriva där igen och fick upp "Ops, någonting gick tyvärr fel"
Testade dock TV-serietråden och där gick det finemang att skriva och skicka.
3541 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
3541 inlägg
Det var någon tråd som krånglade igår också, tror det var den här vi skriver i nu faktiskt. Men det ordnade till sig till slut.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ja, jag skrev inlägget i Elder Scrolls-tråden istället och där funkade det :) Är nog bara något tillfälligt krångel so no worries.
1565 inlägg
för
1565 inlägg
Brukar det dröja länge innan det man betygsatt och kommenterat kommer på ens sida? För jag betygsatte filmen U-Turn idag och kommenterade och då borde det stå att jag betygsatt 2811 filmer och inte 2810 filmer till exempel! Hur länge dröjer det innan man får statistiken? 
1565 inlägg
för
1565 inlägg
Ps. Likadant med det man kommenterat och skrivit på forumet! 
3462 inlägg
för i svar på Dimmans inlägg
3462 inlägg
Dimitri Latorre
Ps. Likadant med det man kommenterat och skrivit på forumet! 

Ingen aning faktiskt, men borde synas på en gång. Så det får vi kolla på.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Jag avföljde några filmer för ett tag sen och antalet har inte gått ner än heller. Alltså på min sida där det står "Följer" samt antal inom parantes. Det verkar finnas en fördröjning där. Alltså att räkneverket på grejer som "Betygsatt", "Gillat", "Följer", "Skrivit" osv inte uppdateras på en gång.
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Samma sak hände mig också, jag betygsatte några filmer idag och min totala betyg antal ändrades inte, innan jag betygsatte var det 3,377 och efter var där samma total summa. 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden