1289 inlägg
för
1289 inlägg
Nu är den nya iterationen av sajten live, något vi alla har väntat spänt på!
Förhoppningsvis är den en förbättring på alla sätt, däremot är säkert inte allt guld och gröna ängar.
I den här tråden tänkte jag vi skulle diskutera den nya sajten specifikt (till skillnad mot moviezine-tråden som diskuterar moviezine brett) - vad som är bra, vad som är dåligt. Vad som är nytt och vi inte förstår, vad vi vill se förbättras. Osv., osv.
Tänk på att nu när sajten är ny, att vissa reaktioner och synpunkter kanske är en konsekvens att man inte har lärt sig allt nytt riktigt. Själv återkommer jag med feedback när jag känner mig lite mer hemma.
1113 inlägg
för
1113 inlägg
Okej finns mycket bra med nya sidan men jag antar att detta blir tråden där ändringar man önskar kommer tas upp. Jag börjar med att önska att det blir mindre ikoner eller vad man ska kalla det på användare sidan samt att fler läses upp så man slipper klicka på vis fler.
1113 inlägg
för
1113 inlägg
Japp det här med betygsatta filmer måste också ändras tar en evighet att kolla på sinna egna eller andras   
501 inlägg
för
501 inlägg
Du menar att det istället för 3 ikoner/rad bör vara 5-6, som är mindre i storlek? Något jag kan hålla med om. Även det där med att titta på sina egna betyg.
1113 inlägg
för
1113 inlägg
Precis vad jag menade. Testade att göra en lista och jag skulle önska man kunde göra det direkt från skådespelare. 
501 inlägg
för
501 inlägg
Något som nämndes i MZ-tråden var att kunna ta bort betyg helt från en film, vilket man kunde göra i förra versionen.
699 inlägg
för
699 inlägg
Har bara börjat kolla igenom sidan men ett första intryck är en applåd för er! Designen är riktigt snygg, modern och unik för denna sortens site!
474 inlägg
för
474 inlägg
Hur kommer det sig att allting man gjort under tiden på Moviezine "hände för två dagar sedan"? Står att alla kommentar skrevs för två dagar sedan, att jag valde min favoritregissör för två dagar sedan, osv... Konstigt.
19 inlägg
för
19 inlägg
Funderar lite på filmer som man peppat, de har hamnat i "följer" tillsammans med användare och annat som man följer. Blir lite rörigt att leta efter någon film där som det ser ut nu. Ber om ursäkt ifall jag har missat något.
6 inlägg
för i svar på Daniel Wengelins inlägg
6 inlägg
Det är nog så med alla, kanske fixar sig i nästa uppdatering.

Tycker att ni borde ändra tillbaka så att man kan se vilka filmer man har betygsatt i ordning.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Ett litet önskemål från min sida är möjligheten att kunna lägga en kommentar på listor. Det har redan hänt ett par gånger att jag varit inne på någons lista och känt att jag skulle vilja kommentera/diskutera listan.
Ett litet förslag bara :)
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Tycker det ser riktigt bra ut :) Blir mitt första inlägg här på sajten sedan den byttes ut, första dagen jag kikar in, är sen som vanligt :)
Kommer så klart att ta lite tid att vänja sig, att hitta etc. men sånt löser sig ju, i det stora hela gillar sajten och har ännu så länge inte stött på någe problem.
Många av min TV-serierecensioner har släppts nu också så nu kan ni alla gå in och läsa dem och skälla på eller hålla med mig ;)
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Nu vaknade Puttepop till liv, vad härligt! God morgon på dig :) Har läst många av dina recensioner redan, riktigt härlig läsning som vanligt.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Hehe ja till liv och liv, jag är halvdöd efter en "grillning", blev mer dryck än mat :) Så ja, allt är med andra ord som vanligt hehe. Håller på att surfar runt här inne nu för fulla muggar så man vänjer sig lite, gillar då sajten hittills :) Kul att recensionerna uppskattas, jag ska väl skriva fler framöver så klart! Ja och godmorgon på dig själv!
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Ja men då är allt som det ska då :) Jag gillar också sajten, även om det är lite ovant och förvirrat i början. Sedan kommer det väl ske en del förändringar eftersom också. Jag hoppas verkligen att du skriver flera, alltid kul att läsa dina som sagt :)
1289 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1289 inlägg

  • Det verkar inte gå att ändra inbördes ordning på listorna? Jag skapade en lista, men vill ändra ordningen. För övrigt var det väldigt jobbigt att jag var tvungen att klicka mig in på varje film för att sedan lägga in de i listan. Det borde finnas en sida, där man skapar en lista och sedan lägger in filmerna man vill ha där, à la imdb.

  • Söker verkar ju funka ganska bra just nu, men är lite besviken över avsaknad av avancerad sök, eller en helt ny sektion "film", där man sorterar filmer efter kriterier helt enkelt. Men det kanske kommer.

  • Det hade varit kul om man själv kunnat positionera toppbilden, så den visar vad man vill. Antar att det även gäller för profilbilden, för det kunde man inte innnan. Annars gillar jag nya profilsidan mycket. 

  • Enkelt sätt att redigera från menyn, de man följer eller gillar och allt sånt. Tänkte jag skulle ta bort massa grejer jag helt plötsligt gillar, men var då tvungen att gå in på enskild film, sen in på profilen igång och göra om. Ain't nobody got time for that!

  • Upptäck fungerar inte alls, och om den använder ungefär samma algoritm som förra gången, kommer den inte fungera ändå. Hade varit intressant att höra om ni ändrat algoritmen där. Under nyheter står det: "Här blandas kritikerrosade titlar med vad som är populärt hos dina vänner", vilket inte känns som en vinnande algoritm när det gäller att ge rekommendationer.

  • Tråkigt att pm-funktion ännu inte finns.

  • Hade gärna sett er topp 250 någonstans framträdande, ungefär som ni hade det innan. Fast utan serier eller kortfilmer i den!

  • Bra att det går att redigera sina kommentarer och foruminlägg nu. Speciellt förstainlägget, vilket öppnar upp för betydligt bättre trådar! 

  • Går det att nåla fast trådar, "sticky"?


Test-edit: Skulle testa om det stod att man hade redigerat sitt inlägg, vilket det gjorde. Perfekt! Då kan man inte hålla på och ninja-redigera och låtsas som ingenting. Tycker för övrigt ni borde fixa till textboxen när man redigerar. Nu blir det ju som en lång smal kolumn när man skriver.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ja kanon att det går att redigera sina kommentarer :) Märkte dock nu då jag skrev en kommentar under en nyhet att den inte styckeindelade. Inte hela världen, men ibland då jag drar igång någon längre novell där bland kommentarerna kan det ju bli lite värre ;) Kanske bara var tillfälligt också detta iof. Återkommer ifall det inte funkar längre fram.

Här inne verkar det dock funka :)

Ska väl försöka ta och testa göra någon lista jag också, verkar trevligt!
1125 inlägg
för
1125 inlägg
Klickade runt ytterligare och jag gillar den nya funktionen att man kan välja "Titta på Netflix nu".
Så många filmer som jag vill se som finns där men som jag alltid missar när jag bläddrar runt på Netflix, så detta gillas starkt.

1289 inlägg
för
1289 inlägg
Är konstigt med användarnamnet och vanliga namnet. Det borde ju rimligtvis vara användarnamnet som ska visas när man skriver här i forumet, eller gör saker på sajten rent generellt. Så som det är nu, visas mitt namn, inte användarnamn.
2 inlägg
för
2 inlägg
Jag saknar underkatagorier till Nyheterna som på den gamla sajten så kunde jag gå till www.moviezine.se/nyheter/teevee för att se tv-relaterade nyheter vilket jag inte verkar kunna göra längre?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden