Visa första inlägg
1159 inlägg
för i svar på Matss inlägg
1159 inlägg
Det funkade, nu ska jag bara försöka komma på vilken andra film jag betygsatt som inte syns i betygssidan...

I vilket fall som helst, tack. :)
94 inlägg
för
94 inlägg
Antar att det är rätt tråd för min fråga/synpunkt.

Saknar en "funktion" som fanns tidigare. När man är i sin skapade listor och kollar på filmerna i den, "miniatyrer/bild länk till filmen". Tidigare när man förde muspekaren över så kunde man se mer info. Speciellt bra var att man såg om den fanns på netflix direkt istället för att behöva gå in på filmens egna sida.

Något jag uppskattade och undrar varför det försvunnit?
3462 inlägg
för i svar på Sheldors inlägg
3462 inlägg
Det är inte så att funktionerna togs bort, mer att de inte las in igen. Förklaringen till det är att när man gör en ny sajt (med helt nytt programmeringsspråk) får man skriva ny kod och då gör man en lista på funktioner man vill ha på nya sajten. Sedan handlar det också om att en del saker kan vara trixiga att genomföra och då prioriterar man. Vad måste vi ha in och vad kan vi göra bättre och vad kan vi nog vara utan, så länge i alla fall.

Men inget är ristat i sten. Jag för frågan vidare så får vi se hur genomförbart det är.

Uppskattar önskemålet, gärna mer sånt.
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Ni har verkligen börjat infiltreras av spam....
3462 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
3462 inlägg
Japp, men de ryker så fort vi får syn på dem.
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Verkligen anskrämligt att ni radera kommentarer.
2549 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
2549 inlägg
Vad har dem raderat nu?
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Skrev med Vinterblod som är moderator i Artikeln "Glee-stjärnan Mark Salling är död" och reagerade på att hon skrev "en pedofil mindre!" och skrev "ett något empatistört inlägg". Vilket drog i gång en lång diskussion där Vinterblod blev arg, hon bad mig att inte svara på hennes inlägg vilket jag gjorde, då det var fullständigt horribelt; varav hon använder sin möjlighet till att radera inlägg till att radera allt vi skrivit. Sista inlägget jag skrev hade jag sparat, så la ut det igen så det finns att läsa ett litet tag i alla fall tills Vinterblod radera det.
1125 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
(inlägget har redigerats)
1125 inlägg
Att det är så himla viktigt för dig.

Jag är inte arg, aldrig varit.
Däremot tycker jag att du ska låta mig vara och sluta skriva till mig, finns det ingenting viktigare i ditt liv?

För min del står det inga speciella moderator-knappar utan trodde att precis som i forumet att man kunde radera sitt inlägg, och att även alla som inte är moderatorer kunde radera sina inlägg. Så nej, det handlar inte om att jag har utnyttjat någon makt, utan sådana fall ett simpelt missförstånd eftersom att det står ”Ta bort, flagga och svara” precis som på forumet.

Så kan du seriöst ge dig? Vad vinner du på att hålla på att tjafsa med mig hela tiden? En dunk i ryggen av dom andra på Mz?!
Sluta hitta på saker som att jag skulle vara arg för att få mig att verka dålig och dum.
3296 inlägg
för i svar på Joanna Phoklins inlägg
3296 inlägg
Kan inte gå i god för vad din känsla var, men i textform formulerade du dig onekligen aggressivt.
Jo, det finns viktigare saker i mitt liv.

Du får gärna radera dina inlägg, men hur kommer det sig att även mina inlägg är raderade? försvinner dom alltså per automatik om den som skrivit första inlägget radera? Det vore förvisso väl, då MZ som sida i så fall inte ägnar sig åt censur. Samtidigt låter det idiotiskt att det är möjligt att radera någon annans inlägg såvida man haft en diskussion med dom. I så fall borde ni ändrar detta. Jag vill inte få saker jag skriver raderade, det är bedrövligt.

Mitt intresse nu är att få klarhet i hur det fungerar, kan vem som helst radera andras inlägg om den skrev ursprungsinlägget eller är det moderatorer och om det är det sistnämnda är det frågan om censur eller privilegier för moderatorer och då är det av intresse för alla som inte bara vill skriva mjäkiga inlägg att veta vad det är som gäller. Hade vår diskussion fått vara kvar så hade medlemmarna själva kunnat ta ställning till om du var dålig eller dum. Nu får dom istället gissa sig till vad det handlar om.
3296 inlägg
för i svar på Alexander Kardelos inlägg
3296 inlägg
Kan Alexander bekräfta vad det är som gäller?
1125 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
1125 inlägg
Spelar ingen roll vilken hemsida du går in på.
Exempelvis facebook: Skriver du ett inlägg och sedan raderar det så raderas hela tråden, inkl. Dom som har kommenterat.

Youtube: Skriver du en kommenterar på en video men sedan väljer att radera den så raderas även dom andra som har svarat.

Så är det på dom flesta sidor vad jag vet.

Och jag står för att jag tycker pedofiler är vidriga, och jag står för att jag inte tycker att pedofiler har kvar något värde när dom runkar till småbarn. Låt mig.

Och om du tycker han har värde kvar så tyck det, skiter i vilket. Förstår inte varför det är så ofantligt viktigt för dig att starta diskussion och att du bara måste ha rätt...

Jag tog bort MITT inlägg för att du vägrade att sluta kommentera på MIN kommentar trots att jag bad dig sluta skriva.
3296 inlägg
för i svar på Joanna Phoklins inlägg
3296 inlägg
Hmm, okej. Är mest på twitter och där är det inte så. Dåligt system.

Jag låter dig tycka att pedofiler saknar värde. Vad jag argumenterade för var att eftersom dom ändå har rättigheter, då vi inte är tillåtna att döda eller ens fysiskt skada dom, så borde vi även mena att dom har ett värde för annars hade dom inte kunnat ha rättigheter. Att argumentera emot någon är inte det samma som att inte låta den tycka något. Inte sant?

Det handlar inte om att jag måste ha rätt, det handlar om att jag har rätt.

Jag tror du bryr dig om frågan precis som jag gör, annars hade du inte gett den så mycket tid.

Det är väldigt infantilt att skriva ett långt inlägg där du förvanskar det jag skriver och kommer med personangrepp och sedan radera konversationen. I verkliga livet går det att jämföra med någon som skriker och sedan när man försöker säger något säger den "du håller käft och respektera detta!" och sedan när man ändå talar "jag håller för öronen och hör inget! Du pratar i onödan!".

Får för övrigt börja ha som vana att spara allt jag skriver i dialoger i fortsättning.
2549 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
2549 inlägg
"Får för övrigt börja ha som vana att spara allt jag skriver i dialoger i fortsättning."


1125 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
1125 inlägg
Whatever makes you happy.
3296 inlägg
för i svar på Joanna Phoklins inlägg
3296 inlägg
Det handlar inte om vad som gör mig glad, utan vad som är rätt.
3462 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
3462 inlägg
Så här ligger det till: Precis som det funkar i sociala medier försvinner inlägg om originalinlägget raderas. Varför är det så kan man undra, men det är efter den principen man kör efter. För när man ex gör ett inlägg på FB, Twitter, Instagram eller vad det än må vara förlorar kommentarerna sin innebörd om man inte vet vad diskussionen handlar om. De kommentarerna skapar mer frågetecken än de ger svar. Gissningsvis är det den anledningen som ligger till grund att det fungerar så i sociala medier. Och därför används denna princip även här.

Ett ganska enkelt sätt att försäkra sig om att inte få sina inlägg raderade är att svara på en egen rad, med förutsättning att man inte bryter mot de regler som gäller på MZ. Det har alltid funnits en hög ribba för diskussionerna på MZ och så är det fortfarande. Man ska inte behöva oroa sig för ens inlägg ska försvinna på grund att man är kritisk eller ifrågasättande. Tvärtom, det är ju sånt som uppskattas, ja inom rimliga proportioner såklart. Är man dessutom konkret med sina synpunkter är det ännu bättre.

Det är ingen som kan räkna med att en kommentar man gör någonstans är kvar för evigt. Det är inte så att den som skrev inlägget förpliktar sig att inte radera sitt inlägg när folk kommenterar. Oavsett var man kommenterar får man vara beredd på att personen som skrev inlägget kan radera det inlägget framöver.

Självklart gäller detsamma om Alex (som är chefredaktören här) bestämmer sig för att radera en artikel som han inte tycker lever upp till MZ-standard eller av 10 andra skäl. Raderas artikeln försvinner kommentarerna. Det finns inga garantier för någonting. Men jag vill ändå påpeka att det bedrivs verkligen inte någon censur på MZ. Alla är välkomna att säga sitt hjärtas mening om ditt och datt.

3296 inlägg
för i svar på Matss inlägg
3296 inlägg
Tack för svar. Visst har detta ändrats sedan ni gjorde om sidan 2014?
3462 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
3462 inlägg
Eftersom jag själv inte har knackat koden törs jag inte svära på det. Men spontant så bör det vara oförändrat. Är ju möjligt att du inte har varit inblandad i någon radering av inlägg, dvs att du har skrivit något som någon senare har raderat. Tror inte det har hänt mig heller här, men i sociala medier händer det hela tiden. Ibland kan man leta förgäves efter trådar jag tidigare har varit aktiv i, men senare när man kollar har de gått upp i rök. But shit happens.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden