Visa första inlägg
3 inlägg
för
3 inlägg
Jag förstår att man måste ha reklam för att finansiera en sajt, men ibland går det för långt.
Moviezine måste ta och sluta med de där reklamvideorna som inte syns från början och sen ploppar upp och kastar om hela sidan så att man måste scrolla för att kunna läsa och sen det värsta av allt: efter en slumpvis tid så försvinner videon och kastar om hela sidan en gång till!
Mindre dåligt vore ju att ha kvar videon efteråt så att man kan klicka på reklamen om man nu har den böjelsen;-)
De flesta andra sajter jag sett kastar "bara" om sidan en gång och låter videon vara kvar efteråt.
1753 inlägg
för i svar på heffs inlägg
1753 inlägg
Håller med om att det är störande. Jag ska se om vi kan hitta en snabb lösning.
1559 inlägg
för
1559 inlägg
Hej! Filmen Like Crazy kan ni plocka bort då den redan förekommer med sin svenska titel. Eftersom ingen har betygsatt Like Crazy ännu men däremot den dubbletten så kan ni ta bort Like Crazy. Går det att ordna?
1559 inlägg
för
1559 inlägg
Filmen är från 2016. 
3462 inlägg
för i svar på Dimmans inlägg
3462 inlägg
Fixat! La till den engelska titeln på filmsidan som blev kvar, så den hittas den vägen också.
164 inlägg
för
164 inlägg
Nu har det gått mer än ett år sedan jag frågade efter de gamla topplistorna för filmer som försvann i samband med att sidan gjordes om.. Jag personligen var en frekvent användare utav listorna, detta enligt er som jobbar med Moviezine var något som skulle ses över, så hur går det? Verkar ju ta oändligt med tid för att få till en förändring!!
1753 inlägg
för i svar på Hoyas inlägg
1753 inlägg
Ja, tyvärr. Vi har en lång önskelista på funktioner och ingen utvecklare på plats för tillfället.
12 inlägg
för
12 inlägg
Moviezine, jag gillar verkligen er. Det är dock en som jag stör mig på och det är era rubriksättningar och val av bilder. Om man kollar på en HBO-serie och inte ser ett avsnitt exakt samma dag som det släpps, så finns det en risk att bli minispoilad bara av gå in på era sidor. Varför bara inte ha rubriker som "Eftersnack: del 2" eller nåt sånt och en bild som ej är från samma avsnitt? Är kanske jag som är överkänslig, men detta ser jag iaf inte på andra sidor lika ofta. 
3462 inlägg
för i svar på Nofurys inlägg
3462 inlägg
Det där är en jättesvår fråga, för vad är en spoiler? Vem man än frågar får man olika svar. Det jag kan säga att det används inga andra bilder än de som är officiella framtagna av produktionsbolaget och som i sin tur används för deras egen marknadsföring, ex det man se i trailers, spottar och liknande. Tycker man att det är spoilers då lever man farligt.

När det kommer till rubriker så gäller det att hitta en balans, en eftersnacksartikel ska upplysa om vad man får när man klickar på den, utan att avslöja några specifika detaljer. Ex så kan jag ta min egen nyhet om akademiens beslut att utesluta två av sina medlemmar, där jag ville tala om vem vad varför, det sistnämnda i ingressen. Ju mindre info man ger desto större chans att det hamnar i klickokratins ramar.

Nu snackar jag i generella termer, då det är svårt att bemöta något du inte anger som skräckexempel.
12 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
12 inlägg
Sorry för väldigt sent svar, men ett bra exempel är när ni gav en superspoiler på GOT när ni hade en bild på en av Daenarys drakar från sista säsongen. Sen är det bara rubriksättningarna som är onödiga. Varför måste ni skriva "Eftersnack: "Sharp Objects" slutar i en makaber twist""? Då fattar man att något kommer hända i slutet, vilket jag tyckte nu va irriterande för då fattade man att nånting mer skulle ske.

Jag är inte ensam bland mina vänner att tycka att ni med era rubriksättningar gör att man blir "rädd" för att gå in på denna annars väldigt trevliga hemsida. 
3462 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3462 inlägg
Tack för det, tar med mig dina åsikter.

Edit: Eftersom ovanstående svar är en vanlig kommentar att fälla, men så skiter man i det. Men så är inte fallet här, det kan jag poängtera.

Jag ser absolut förbättringspotential med dina angivna rubrikexempel, även om alla inte upplever dem som spoilers.  Men självfallet ska ingen uppleva en rubrik som spoiler, det är målsättningen.
20 inlägg
för
20 inlägg
Jag såg att jag hade vunnit Pacific Rim Uprising, men har inte tilldelats någon film. Undrar således vad det kan tänkas bero på? 
3462 inlägg
för i svar på Simonmedss inlägg
3462 inlägg
Maila info@moviezine.se så kollar Alex (som är på resande fot just nu) eller nån annan upp vad som har hänt.
342 inlägg
för
342 inlägg
Går det inte att söka/sortera era recensioner utifrån betygssteg? Varför kämpar ni så hårt med att göra sajten användar-ovänlig? Är ni självkritiska till att ha totaldödat ett tidigare levande och välmående forum? 
725 inlägg
för
725 inlägg
Det här med att det inte går att kommentera skådespelare/regissörer längre är också intressant. 
342 inlägg
för
342 inlägg
Ni värdesätter ju inte min integritet Moviezine-jävlar, ni frågar flera gånger om dagen om jag kan godkänna ditten och datten trots att jag redan svarat att jag int godkänner. Faaaaaan. 
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Upptäckte att alla forumtrådar har startats av Användare saknas. Med en dåres hopp ville jag tala om detta för de som sköter Moviezines sida. 

Vet dock inte vad som skulle vara värst. Om problemet ignorerades eller om det faktiskt åtgärdades.
3462 inlägg
för i svar på Naqnuls inlägg
3462 inlägg
Har kollat in ett tiotal trådar nu och ingen har startats av Användare saknas (som innebär att en användare har raderat sitt konto). Så inga konstigheter oavsett vilket av de båda nämnda det gäller.
1159 inlägg
för i svar på Matss inlägg
1159 inlägg
Låter skumt eftersom vilken forumtråd jag än går in på så ser jag antingen "Användare saknas" eller "Användare borttagen". Och jag vet att det inte stämmer. För jag har själv skapat denna tråd. 

https://www.moviezine.se/forums/allmant/topics/betygsatta-originalet-eller-basta-versionen?page=1   
Men vid vänstra hörnet står det "Användare saknas"

Den här tråden startades av dig, eller hur? Samma sak där. 

https://www.moviezine.se/forums/tv-serier/topics/leaving-neverland

Är det bara jag som ser detta? Kan det eventuellt ha att göra med en bugg som Moderatorer och Admins inte kan se? Någon användare får gärna bekräfta att jag inte ser i syne.

3462 inlägg
för i svar på Naqnuls inlägg
3462 inlägg
Båda trådarna ser helt korrekta ut. Den ena skapades av mig och den andra av dig. Kolla i andra webbläsare om det ser likadant ut där.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden