Visa första inlägg
1105 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
1105 inlägg
Whatever makes you happy.
2892 inlägg
för i svar på vinterblods inlägg
2892 inlägg
Det handlar inte om vad som gör mig glad, utan vad som är rätt.
3381 inlägg
3381 inlägg
Så här ligger det till: Precis som det funkar i sociala medier försvinner inlägg om originalinlägget raderas. Varför är det så kan man undra, men det är efter den principen man kör efter. För när man ex gör ett inlägg på FB, Twitter, Instagram eller vad det än må vara förlorar kommentarerna sin innebörd om man inte vet vad diskussionen handlar om. De kommentarerna skapar mer frågetecken än de ger svar. Gissningsvis är det den anledningen som ligger till grund att det fungerar så i sociala medier. Och därför används denna princip även här.

Ett ganska enkelt sätt att försäkra sig om att inte få sina inlägg raderade är att svara på en egen rad, med förutsättning att man inte bryter mot de regler som gäller på MZ. Det har alltid funnits en hög ribba för diskussionerna på MZ och så är det fortfarande. Man ska inte behöva oroa sig för ens inlägg ska försvinna på grund att man är kritisk eller ifrågasättande. Tvärtom, det är ju sånt som uppskattas, ja inom rimliga proportioner såklart. Är man dessutom konkret med sina synpunkter är det ännu bättre.

Det är ingen som kan räkna med att en kommentar man gör någonstans är kvar för evigt. Det är inte så att den som skrev inlägget förpliktar sig att inte radera sitt inlägg när folk kommenterar. Oavsett var man kommenterar får man vara beredd på att personen som skrev inlägget kan radera det inlägget framöver.

Självklart gäller detsamma om Alex (som är chefredaktören här) bestämmer sig för att radera en artikel som han inte tycker lever upp till MZ-standard eller av 10 andra skäl. Raderas artikeln försvinner kommentarerna. Det finns inga garantier för någonting. Men jag vill ändå påpeka att det bedrivs verkligen inte någon censur på MZ. Alla är välkomna att säga sitt hjärtas mening om ditt och datt.

2892 inlägg
för i svar på Matss inlägg
2892 inlägg
Tack för svar. Visst har detta ändrats sedan ni gjorde om sidan 2014?
3381 inlägg
3381 inlägg
Eftersom jag själv inte har knackat koden törs jag inte svära på det. Men spontant så bör det vara oförändrat. Är ju möjligt att du inte har varit inblandad i någon radering av inlägg, dvs att du har skrivit något som någon senare har raderat. Tror inte det har hänt mig heller här, men i sociala medier händer det hela tiden. Ibland kan man leta förgäves efter trådar jag tidigare har varit aktiv i, men senare när man kollar har de gått upp i rök. But shit happens.
3 inlägg
för
3 inlägg
Jag förstår att man måste ha reklam för att finansiera en sajt, men ibland går det för långt.
Moviezine måste ta och sluta med de där reklamvideorna som inte syns från början och sen ploppar upp och kastar om hela sidan så att man måste scrolla för att kunna läsa och sen det värsta av allt: efter en slumpvis tid så försvinner videon och kastar om hela sidan en gång till!
Mindre dåligt vore ju att ha kvar videon efteråt så att man kan klicka på reklamen om man nu har den böjelsen;-)
De flesta andra sajter jag sett kastar "bara" om sidan en gång och låter videon vara kvar efteråt.
1719 inlägg
för i svar på heffs inlägg
1719 inlägg
Håller med om att det är störande. Jag ska se om vi kan hitta en snabb lösning.
1375 inlägg
för
1375 inlägg
Hej! Filmen Like Crazy kan ni plocka bort då den redan förekommer med sin svenska titel. Eftersom ingen har betygsatt Like Crazy ännu men däremot den dubbletten så kan ni ta bort Like Crazy. Går det att ordna?
1375 inlägg
för
1375 inlägg
Filmen är från 2016. 
3381 inlägg
för i svar på Dimmans inlägg
3381 inlägg
Fixat! La till den engelska titeln på filmsidan som blev kvar, så den hittas den vägen också.
164 inlägg
för
164 inlägg
Nu har det gått mer än ett år sedan jag frågade efter de gamla topplistorna för filmer som försvann i samband med att sidan gjordes om.. Jag personligen var en frekvent användare utav listorna, detta enligt er som jobbar med Moviezine var något som skulle ses över, så hur går det? Verkar ju ta oändligt med tid för att få till en förändring!!
1719 inlägg
för i svar på Hoyas inlägg
1719 inlägg
Ja, tyvärr. Vi har en lång önskelista på funktioner och ingen utvecklare på plats för tillfället.
10 inlägg
för
10 inlägg
Moviezine, jag gillar verkligen er. Det är dock en som jag stör mig på och det är era rubriksättningar och val av bilder. Om man kollar på en HBO-serie och inte ser ett avsnitt exakt samma dag som det släpps, så finns det en risk att bli minispoilad bara av gå in på era sidor. Varför bara inte ha rubriker som "Eftersnack: del 2" eller nåt sånt och en bild som ej är från samma avsnitt? Är kanske jag som är överkänslig, men detta ser jag iaf inte på andra sidor lika ofta. 
3381 inlägg
för i svar på Nofurys inlägg
3381 inlägg
Det där är en jättesvår fråga, för vad är en spoiler? Vem man än frågar får man olika svar. Det jag kan säga att det används inga andra bilder än de som är officiella framtagna av produktionsbolaget och som i sin tur används för deras egen marknadsföring, ex det man se i trailers, spottar och liknande. Tycker man att det är spoilers då lever man farligt.

När det kommer till rubriker så gäller det att hitta en balans, en eftersnacksartikel ska upplysa om vad man får när man klickar på den, utan att avslöja några specifika detaljer. Ex så kan jag ta min egen nyhet om akademiens beslut att utesluta två av sina medlemmar, där jag ville tala om vem vad varför, det sistnämnda i ingressen. Ju mindre info man ger desto större chans att det hamnar i klickokratins ramar.

Nu snackar jag i generella termer, då det är svårt att bemöta något du inte anger som skräckexempel.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden