Visa första inlägg
102 inlägg
för
102 inlägg
Jag tror helt klart Birdman tar hem flest statyetter. Däremot tror och hoppas jag fortfarande att Boyhood knycker Best Picture :)
464 inlägg
för
464 inlägg
Tycker Boyhood förtjänar att ro hem något pris för allt jobb dom lagt ner på den men best picture tror och tycker jag inte den ska ha. Tror Birdman får den.
Själv försöker jag fortfarande hämta andan efter att inte min favorit Nightcrawler inte blev nominerad till best picture ": ("
2575 inlägg
för i svar på JTs inlägg
2575 inlägg
John Thomas Sjödin
Tycker Boyhood förtjänar att ro hem något pris för allt jobb dom lagt ner på den men best picture tror och tycker jag inte den ska ha. Tror Birdman får den.
Själv försöker jag fortfarande hämta andan efter att inte min favorit Nightcrawler inte blev nominerad till best picture ": ("

Så Boyhood ska få pris bara för att det tog längre tid att göra den?
478 inlägg
för
478 inlägg
Har alla plötsligt förträngt The Grand Budapest Hotel? Den var väl storfavoriten för inte så länge sedan, även här på MZ?
475 inlägg
för
475 inlägg
Jag tror stenhårt på The imitation game, tror den kommer komma smygandes som en lurpassande tiger och sno åt sig bästa film då alla minst anar det. Tkr den var årets hands down bästa film och hoppas att den kommer att bli rikligt belönad inatt heheheh. Men men, jag har ju fel vartenda år så... Men någon gång måste det ju vara min tur att ha rätt, och kanske blir det iår!!!
464 inlägg
för i svar på Phips inlägg
464 inlägg
Den borde få pris eftersom dom bevisligen lagt ner väldigt mycket arbete på den? Att regissera en film som sträcker sig över 12 år är nog inte så lätt. 
Sånt ska prisas enligt mig.
983 inlägg
för i svar på 91s inlägg
983 inlägg
The Grand Budapest Hotel har aldrig varit någon favorit i Best Picture-racet, möjligtvis en outsider till en början, men har inte riktigt blivit någon seriös utmanare efter de senaste galorna. Däremot tror jag att den har bra chans att vinna för sitt manus och möjligtvis även för sitt score. Två tuffa kategorier dock.
983 inlägg
för i svar på Vad blir det för film?s inlägg
983 inlägg
Riktigt härlig genomgång! Det är som sagt många kategorier som står och väger, men jag håller nog med dig i de flesta fallen. Tror och hoppas som dig att Whiplash kniper ljudmix och klippning. Lutar nog också mot att The Grand Budapest Hotel och The Imitation Game ror hem manuskategorierna. I den tyngsta kategorin tror jag nog ändå att Birdman har ett litet övertag. Att den saknar nominering för klippning är visserligen märkligt, men precis som du skriver tror jag att man har "bakat in" det i foto och regi - och därför är avsaknaden av nomineringen kanske inte så utslagsgivande som man kan tro. Sen säger min magkänsla att Interstellar får se sig besegrad av Dawn of the Planet of the Apes när det gäller visuella effekter, hoppas dock inte det. Redmayne vs. Keaton blir jag inte klok på... Hoppas iaf på sistnämnda!
102 inlägg
för
102 inlägg
Budapest är inte bortglömd, om än omsprungen av framför allt Boyhood, men även Birdman. Budapest hamnar dock på en finfin tredjeplats i mina ögon. På plats 4-8 är det dock jämnt skägg mellan Interstellar, Gone Girl, Whiplash, Wild & Respire. Jag är, till skillnad från många andra vad det verkar, helnöjd med filmåret 2014 :)
2575 inlägg
för i svar på JTs inlägg
2575 inlägg
John Thomas Sjödin
Den borde få pris eftersom dom bevisligen lagt ner väldigt mycket arbete på den? Att regissera en film som sträcker sig över 12 år är nog inte så lätt. 
Sånt ska prisas enligt mig.

Nu är jag inte så insatt exakt hur de gjorde Boyhood. Men vad gör den så svår att göra över 12 år? Förutom uthålligheten? Köper inte riktigt ditt argument, hur lång tid det tar att göra något borde ju inte spela någon roll. Att göra en film över 6 månader lär ju vara ganska intensivt och hårt, så då borde de filmerna också få pris? Bara för att det är standard att göra saker på ett sätt så betyder ju inte det att det är enkelt.
464 inlägg
för i svar på Phips inlägg
464 inlägg
Haha jag är inte heller så insatt men kan tänka mig att det är svårare att knyta ihop en historia som är inspelad under 12 år ,där skådespelarna och regissören utvecklas och förändras väldigt mycket, än under några månader. 
Kräver absolut inte att du ska köpa mitt argument, det är bara min uppfattning att någon som har gjort en bra film samt lyckats knyta ihop hela produktionen under långt tid förtjänar att var aktuell för ett pris.
Jag är väldigt färsk på det här med film (du har troligen betydligt bättre koll än mig) och kanske inte vet vad dom kollar efter eller vad som krävs för att vinna en Oscar men jag tycker det är imponerande med produktionen av Boyhood. skål
Inga inlägg
för
Inga inlägg
Ser ut att bli Birdman som tar hem statyn. Men hård kan väntar. Intressant att se hur oddsen ändrats sedan 2-3 månader tillbaka 

Källa: bettingexpert.se
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Vilket uselt studiosnack... handlar bara om smink och klänningar.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
den hör studion fick mig att nästan sakna filip och fredrik.... hemskt på alla plan från början till slut. ett gäng amatörer som hellre snackar smink, juice och svett och sitter på instagram än att snacka om film. svårt kanske om man typ inte sett nån av filmerna, men kom igen liksom! vems källare är det där förresten?
102 inlägg
för
102 inlägg
Jag börjar bli rätt trött.
871 inlägg
för
871 inlägg
Birdman känns ju om möjligt ännu mer överskattad än vad den gjorde innan. Det är absolut ingen dålig film, men kan spontant komma på ett tiotal som var bättre förra året. Blev dock glad att Redmayne tog hem statyetten, som var min personliga favorit. PTH var däremot tråkigare än jag hade väntat mig. Dels hade han inte mycket tid på scen, och dels var han väldigt stel med påtvingade skämt som inte slog Ellen Degeneres framtåg förra året (gruppfotot och pizzabudet). Till sist var det som nämnts många gånger ett svårt tippningsår. Hade 16 rätt av 24 och hade i princip fel på alla där jag velade mellan två nominerade. Största skrällen blev väl Grand Budapest Hotel till bästa musik där jag var övertygad om att det stod mellan Interstellar och Theory of Everything.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
jag hade 19/24 där den stora skrällen för mig var "Big hero 6", där jag hoppades på draktränaren2 (och alla andra verkade det som av de som brukar ha många rätt).

Musik hade jag också fel på, men det var 50/50 mellan Grand Budapest Hotel och The Theory of everything.

Bommade klippningen för andra gången i mitt liv, jag trodde "Boyhood" skulle få det även om jag hela tiden hoppades på "Whiplash", så den bommen tar jag så gärna, haha. Även regin tippade jag Linklater så Inarritu var också en skräll.

Sen hoppades jag på "Nightcrawler" eller PTA på manus men tippade på Wes och blev rejält förvånad när Birdman annonserades.

Bästa var Redmaynes tal, sämsta var SVT-studion. Vad ända in i Hälsingland var det där?
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Dra inte in Hälsingland i den där smörjan, vi är oskyldiga ;)

Själv somnade jag och det var nog lika bra, såg dock bitvis och detta var bland det mest fruktansvärda jag sett...och hört....och upplevt.
1289 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1289 inlägg
Jag såg bara försnacket samt lite av röda mattan (svt), och visserligen hoppade jag in en stund efter start - men pratade de film överhuvudtaget?? Hörde de pratade om smink, glamour, klänningar och kollade instagrambilder på folk som satt och kollade på dem.

Ja just det, sen pratade de skägg lite snabbt i förbifarten, men drog snabbt slutsatsen att det bara var en hipstergrej - gjorde mig irriterad, grrr.

Amen alltså var de här katastrof, eller blev det bättre sen? Snackade de film någon gång? Antar att de gjorde det under själva galan?? 
17 inlägg
för
17 inlägg
Jag såg försnacket, somnade och vaknade till dem tyngsta priserna, så jag känner mig helnöjd :) men vilket j*vla uselt studiosnack!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden