Blir Warcraft (2016) en succé?

23 Röster
21 Röster
Rösta
(52%)
Nej!
Rösta
(48%)
Ja!
Visa första inlägg
2249 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
2249 inlägg
Fast vi kan nog förvänta oss att den sammanslagningen misslyckas. Det följer Warcraft-lore, och kommer sluta med bildandet av Horde och Alliance. 
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Tänk om de kunde sluta göra film av tv-spel...Det har aldrig blivit bra, det är aldrig bra och det kommer aldrig att bli bra.

"Jooo då, en vacker dag kommer det en tv-spelsfilm som är bra" Som är värd de andra hundra usla försöken? Well I think not. Det är precis som det låter, icke värt det.

Det största problemet med tv-spelsbaserade filmer är att i tv-spel är DU hjälten, ja eller whatever, DU har huvudrollen, DU skriver manuset osv., detta kan aldrig filmen leverera. Då du väl ser filmen ifråga blir du istället mest som en åskådare som ser på då en annan spelar spelet...och det blir aldrig någonsin din tur. Fail redan där. Sedan hjälper det ju inte att dessa filmer oftast är otroligt uselt skrivna, agerade och regisserade. Man förlitar sig helt på skitnödiga effekter och på produkten i sig, dvs tv-spelets titel.

Nä fy fan. Dynga. Åker ned i samma sophink som superhjältar, sagor och brädspelsfilmer ;)

Frågan i tråden lyder dock ifall detta blir en succé? Självklart hoppas jag inte det, jag vill skiten dör ut. Men ja...nä, succé som i SUCCÉ tror jag inte, något mellanting max. Alltså, inte en tvättäkta flopp och inte en tvättäkta succé. Förhoppningsvis tillräcklig "flopp" för att industrin inte ska suga ur mer pengar från andra projekt till fler uppföljare av detta trams.

För övrigt HATAR jag World of Warcraft, innerligt :) Nu är jag iof inte för MMO-spel överhuvudtaget, återigen så tillhör väl jag inte målgruppen. Vill jag träffa folk går jag på krogen. Spelar jag tv-spel gör jag det själv, då är jag i MIN värld, min egna lilla värld, håll er borta. Ring inte ens. Ah! Förutom möjligtvis Mario Kart, jag ställer alltid upp på en match, väldigt ringrostig nu dock. Lustiga är att jag äger senaste Mario Kart men har aldrig, inte en sekund, spelat online. Säger nog ganska mycket om mig som tv-spelsinvidid.
10 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
10 inlägg
Patrik Jonsson
Tänk om de kunde sluta göra film av tv-spel...Det har aldrig blivit bra, det är aldrig bra och det kommer aldrig att bli bra.

"Jooo då, en vacker dag kommer det en tv-spelsfilm som är bra" Som är värd de andra hundra usla försöken? Well I think not. Det är precis som det låter, icke värt det.

Det största problemet med tv-spelsbaserade filmer är att i tv-spel är DU hjälten, ja eller whatever, DU har huvudrollen, DU skriver manuset osv., detta kan aldrig filmen leverera. Då du väl ser filmen ifråga blir du istället mest som en åskådare som ser på då en annan spelar spelet...och det blir aldrig någonsin din tur. Fail redan där. Sedan hjälper det ju inte att dessa filmer oftast är otroligt uselt skrivna, agerade och regisserade. Man förlitar sig helt på skitnödiga effekter och på produkten i sig, dvs tv-spelets titel.

Nä fy fan. Dynga. Åker ned i samma sophink som superhjältar, sagor och brädspelsfilmer ;)

Frågan i tråden lyder dock ifall detta blir en succé? Självklart hoppas jag inte det, jag vill skiten dör ut. Men ja...nä, succé som i SUCCÉ tror jag inte, något mellanting max. Alltså, inte en tvättäkta flopp och inte en tvättäkta succé. Förhoppningsvis tillräcklig "flopp" för att industrin inte ska suga ur mer pengar från andra projekt till fler uppföljare av detta trams.

För övrigt HATAR jag World of Warcraft, innerligt :) Nu är jag iof inte för MMO-spel överhuvudtaget, återigen så tillhör väl jag inte målgruppen. Vill jag träffa folk går jag på krogen. Spelar jag tv-spel gör jag det själv, då är jag i MIN värld, min egna lilla värld, håll er borta. Ring inte ens. Ah! Förutom möjligtvis Mario Kart, jag ställer alltid upp på en match, väldigt ringrostig nu dock. Lustiga är att jag äger senaste Mario Kart men har aldrig, inte en sekund, spelat online. Säger nog ganska mycket om mig som tv-spelsinvidid.

WoW har inget med detta att göra utan filmatiseringen tar plast i strategi spelen där man följer just dessa karaktärer vilket betyder att du är betraktaren just som på film.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Kollade på trailern igen och stannade upp den några gånger för att studera. Tycker som vid första intrycket. Mycket av CGI:n ser ut att vara av högsta klass, särskilt närbilderna på orcernas ansikten ser riktigt bra ut. Men ibland är det tvärtom, jag förstår inte denna variation i kvalitet. Vid 1:16 är orcens kropp stilla som på ett fotografi medans hans läppar rör sig stelt och konstlat, det ser ganska B ut.

Får hoppas att det har finputsats mer till premiären.
386 inlägg
för
386 inlägg
Ser mer ut som World of Warcraft än klassiska Warcraft. Synd. Älskar RTS spelen men avskyr WoW och allt det gjort med serien. Ser alldeles för färglatt och sci-fi ut. Bilden nedan är hur jag föredrar Warcraft. Råare, blodigare och skitigare.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
CGI:n ser lite bättre ut i nyaste trailern tycker jag. De verkar ha putsat till den.

https://www.youtube.com/watch?v=_-Ss3r-F_O0
3541 inlägg
för i svar på V~s inlägg
3541 inlägg
Ja, det såg bra mycket bättre ut. Kul! De jobbar nog på högvarv med CGI:n hela tiden skulle jag tro.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
4 papp, ungefär. Cirka 4 papp vill jag ha för att sätta mig att se den ;)

Fast det är väl egentligen ingenting emot vad jag skulle kräva för att sätta mig ned å spela skiten.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Fantastisk CGI, det ser riktigt bra ut i den senaste trailern!
11107 inlägg
för
11107 inlägg
ser bra ut, tror många mellan 5-6 år gamla kommer uppskatta den filmen.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Jag är inte särskilt peppad heller, har ingen relation till Warcraft, men tycker att det ser bättre ut nu än i tidigare trailers i alla fall.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag har spelat spelet när jag var yngre så jag ser faktiskt fram emot filmen :)
2575 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
2575 inlägg
Världens bästa spel ju!
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Spelade Warcraft 3 när jag var yngre, följt av WoW under några år som nästan var för bra, det tog upp mycket tid. Har hyfsad koll på karaktärerna och berättelserna känner jag. Men försöker hålla nere förväntningarna på filmen så långt det går, vill inte riskera att bli för besviken.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
ser bra ut, manuset verkar bra också orkerna slåss mot människorna men alla orker är inte onda utan vissa vill inget annat än leva i fred med människorna och tvärt om. dessutom blir det kärlek mellan en kvinnlig ork och en människa.
170 inlägg
för i svar på bonks inlägg
170 inlägg
Hon är inte orc, hon är halvorc.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
aha, bara halvork! tänkte väl!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
rätt ska vara rätt ^^
11107 inlägg
för
11107 inlägg
nu är det precis jämt här mellan flipp eller flopp!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Nu är det 21 stycken som tror att det blir en flopp!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden