Blir Warcraft (2016) en succé?

23 Röster
21 Röster
Rösta
(52%)
Nej!
Rösta
(48%)
Ja!
1316 inlägg
för
1316 inlägg
Okej allihopa, nu är det mindre än ett år kvar tills Warcraft (2016) har premiär och inte alls långt kvar till den första trailern! Tror ni det kommer bli storslaget eller kanske en given flopp? Dela era tankar här.
1316 inlägg
för
1316 inlägg
Det har snackats mycket om att Tekniken och specialeffekterna i filmen är i absolut framkant i stil med Dawn of the Planet of the Apes.
2565 inlägg
för
2565 inlägg
Jag har höga förväntningar. Att döma av vad som sagts på frågepaneler osv. om filmen tycker jag att det låter riktigt bra. Lever den upp till förväntningarna hoppas jag på ett flertal uppföljare också, det finns mycket story att gräva i kring Warcraft.
1316 inlägg
för i svar på V~s inlägg
1316 inlägg
Det planeras ju bli en trilogi. Men vi får se i framtiden...  only time can tell
2 inlägg
för
2 inlägg
Har väldigt höga förväntningar. Tror detta kan bli hur bra som helst.
2565 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2565 inlägg
Första trailern ute. https://www.youtube.com/watch?v=2Rxoz13Bthc

Jag är kluven. Den ser dels fantastisk ut och dels väldigt undermålig.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
skitspel skitfilm skittrailer.
520 inlägg
för
520 inlägg
Måste hålla med bonk här, ser fördrövligt ut.
1264 inlägg
för i svar på FredrikOlssons inlägg
1264 inlägg
Specialeffekter i stil med Planet of the Apes..
Detta ser kasst ut.
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Är ett stort stolt fan av spelen, men detta ser sunkigt ut.
2249 inlägg
för i svar på Phips inlägg
2249 inlägg
Låter som världens största motsägelse i mina öron. Hur kan man digga spelen men inte digga trailern? Trailern är exakt det man kan förvänta sig, och hoppas på, av en spelfilm baserad på Warcraft. 

Tycker det ser kul ut. Jag gillar INTE World of Warcraft men vill minnas att jag gillade TFT back in the day. 
2575 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
2575 inlägg
Du måste skämta, ett spel och en film är ju två helt separata saker. I ett spel så styr man en karaktär och gör uppdrag osv osv, medan en film är ju enbart en berättelse. Nu är ju detta bara en trailer så man ska ju egentligen inte döma filmen ännu. Men allt i trailern känns som man har sett innan, fullt med klyschor och bara fullt med cgi action, jag inget stort fan av denna cgi, men det är nästan en annan diskussion. Hade hellre velat ha en mörkare tappning, egentligen så skulle ju Sagan om Ringen kunna vara Warcraft filmen.

2249 inlägg
för i svar på Phips inlägg
2249 inlägg
Jag håller verkligen inte med. Warcraft är till 80% sin estetik. Ett stort cartoony, färglatt världsbygge. Sagan om Ringen är mil från Warcraft. Gör man en film på Warcraft så ser den ut såhär helt enkelt. Vill man ha något annat så vill man ha något annat, men det här är Warcraft. Det är som om de cenamtiska cut scenesen fått liv och blivit en hellängdsfilm. Det är obegripligt för mig hur man skulle kunna göra en Warcraft-film och den skulle se ut på något annat sätt. 

EDIT: Jag fattar skillnaden spel/film. Menar bara att om man nu gillar spelen, och estetiken i spelen, och det nu kommer en film baserat på det, då är det ju såhär det ser ut eftersom spelen ser ut sådär. 
1316 inlägg
för
1316 inlägg
Bara jag som tycker det ser lite spännande ut? Jag tycker att CGI i överflöd utan funktion är jobbigt men gillar verkligen hur de går all in med allt och det funkar på något sätt. Vissa saker såg sämre men vissa saker såg ju riktigt bra ut! Minns att detta är en trailer och en inte den fullfärdiga produkten. :) Jag är smått pepp kan jag erkänna, sen om filmen är dålig? Fine det får vi se nästa år.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
kan man inte förvänta sig och ställa högre krav på en filmatisering än förlängda cutscenes? assassins creed-filmen ligger väl på en annan nivå än cutscenes i spelen eller?
2249 inlägg
för
2249 inlägg
Ja, men Warcraft har en så sjukt specifik estetik. Det har inte AC. Hur skulle man göra orcherna i Warcraft om man inte gör dem så som de ser ut i trailern? Då får man ändra deras design helt och hållet och göra något annat som bryter mot Warcraft's estetik. Det hade knappast varit rätt väg att gå heller. Om man nu inte ville ha män i dräkter, som säkert hade sett jäääättebra ut. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
jag vet inte det, när till och med ett gäng cosplayers får det att se ut så här

2249 inlägg
för
2249 inlägg
Ja, men det där är mer Sagan om Ringen-orcher. Warcraft är mer färglatt och överdrivet. Tycker det ser väldigt bra ut för vad det är. Hoppas på en stor överdriven fantasyfilm. Inte övertygad men gillar looken. 
2575 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
2575 inlägg
Det är inte så mycket hur det ser ut, nu när jag såg den en andra gång så kan jag hålla med att de ser väldigt Warcraft-aktigt ut. Jag menar mer att berättelsen i sig av de man får veta av trailern gör mig bara trött. Antingen är det så att det helt enkelt bara är en usel trailer (förhoppningsvis) och att de kan bjuda på lite mer djup sen.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Jag gillade inte heller trailern. Har också spelat en hel del Warcraft i mina dar, nu ska man inte säga för mycket eftersom det är en trailer. Men min pepp minskade ganska drastiskt. Känns som filmen inte kommer att ha någon tyngd utan är mest en ytlig actionfilm med coola effekter (och det fattar man ju om man ska tilltala många Warcraft spelare antar jag). Men jämför man med Warcraft cinematics som har en större tyngd och känns mycket allvarligare. Detta kändes så mycket plastigare och töntigare än vad jag hoppats på. Verkar ju otroligt lökigt att Orcs och människor går samman.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden