Visa första inlägg
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
visst tog de bort mycket. men jag tycker ändå filmen är bland de bästa jag sett. nu i fjärde så är ju varken molly weasley eller dursleys med
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="hempo22":1xbpcz29]visst tog de bort mycket. men jag tycker ändå filmen är bland de bästa jag sett. nu i fjärde så är ju varken molly weasley eller dursleys med [/quote:1xbpcz29]
Dobby, Winky och alla andra husalfer ska inte heller vara med nu i fyran. Så visst kommer de att ändra en del saker nu med, men det kommer nog bli bra ändå.

Kan annars hålla med om att de tog bort lite för mycket, men framförallt gjorde PoA för kort. Många scener borde ha tagits upp, framförallt knivscenen (Ron vaknar och ser Sirius med en kniv). Hade de tagit med det hade flera kommande scener kunnat spela vidare på samma handling (finns som borttagna scener på DVD:n). Sen hade de kunnat göra en del scener lite längre som förklarade lite mer ("Sirius är Harrys gudfar"-scenen och spökande stugan). Men den är helt klart den bästa Harry Potter filmen hittills, men jag tror att den kommer bli slagen av flera av de kommande filmerna.
870 inlägg
för
870 inlägg
Femman är en av dom bästa böckerna så jag ser fram emot filmen!
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="hempo22":2ln3h4n7]nu i fjärde så är ju varken molly weasley eller dursleys med [/quote:2ln3h4n7]
det är jäkligt tråkigt
dursleys är ju sådana man älskar att hata
och molly är molly
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
jag sa det från början och jag säger det igen: mike newell är fel regissör! alfonso gjorde ju också mycket ändringar och tog bort mycket, men han hade iallafall känsla för det! hoppas att david yates inte gör bort sig i femman sen
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote:2b0gugvt]: mike newell är fel regissör! alfonso gjorde ju också mycket ändringar och tog bort mycket, men han hade iallafall känsla för det![/quote:2b0gugvt]

Hmm, ja de får vi allt se!! Iaf på trailern så verkar det bli ett fint äventyr!!
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
jovisst, jag tror att newell kan göra en bra film. men jag tror att det finns andra regissörer som har bättre känsla för HP än han. t ex alfonso (PoA)
hade gärna sett att han gjorde resten av serien...
1427 inlägg
för
1427 inlägg
Jag tycker dock att Alfonso tar bort för mkt som finns i boken! HP får typ sin nya kvast i 2/3 av boken men det är exakt i slutet som han får den i filmen!
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
men hur mycket har inte newell tagit bort: husalferna, molly weasley, dursleys! han har säkert tagit bort mycket mer som man får se sen på premiären...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag tycker inte att man kan jämföra bok och film, eftersom det aldrig kan bli samma sak när det handlar om sådana här kända, populära, och inte minst väldigt innehållsrika böcker.
Jag har varit nöjd med filmerna hittills, och kommer förhoppningsvis att tycka om både Flammande Bägaren och Fenixorden då de väl kommer.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Visst det kan aldrig bli samma sak och det e lite tråkigt att filmerna aldrig kan bli lika innehållsrika som böckerna.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Håller med om att de tog bort lite för mycket redan i Prisoner of Azkaban. De hade klart kunnat göra filmen lite längre och fått med ännu ett par viktiga scener från boken och inte behövt ändra så mycket.

Jag hoppas och tror att kommande filmer blir ännu bättre än PoA. Tredje delen var trots allt betydligt bättre än de två första filmerna och ett rejält lyft. Jag hoppas de fortsätter på den lite mer mörka och mystiska stämningen. Vilket de givetvis borde eftersom böckerna blir mer och mer dystra. Nåväl, om kommande HP filmer blir lika bra eller bättre än PoA är det något att se fram emot.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Visst det var synda att dom tog bort massor ur PoA
men Cuarón fångade ju stämningen jäkligt bra...
håller med om att den är lite osammanhängande och det är
tur att jag typ kan böckerna utantill...
problemet med PoA tycker jag låg i att fokuset var helt
missplacerat... särskillt med Lupins snack om Harrys mamma...

tror mycket väl att dom kan göra OotP i en 3 tim film...
men det blir nog mycket miljö byten...

var med lite sur på att dom tagot bort Dursleys ur GoF
men det är ju inte så relevant... hoppas dom är med i OotP dock
Dudley är kul där i
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Ninnin":1c32qt24]tror mycket väl att dom kan göra OotP i en 3 tim film...
men det blir nog mycket miljö byten...

var med lite sur på att dom tagot bort Dursleys ur GoF
men det är ju inte så relevant... hoppas dom är med i OotP dock
Dudley är kul där i [/quote:1c32qt24]
I OotP måste faan Dudley va med, annars så tar dom ju bort en stor händelse.

Jag hoppas OotP blir minst en 3 timmars film så att dom slipper tabort så mycket.
191 inlägg
för
191 inlägg
Eftersom OotP är den tjockaste boken så bort filmen bli längre än de tidigare. Jag hoppas att den blir minst tre timmar. De finns många viktiga händelser i boken som inte går att ta bort pga att har att gör med det som ska komma i HBP och sista boken.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Bloodwyn":2fs7fljl]Eftersom OotP är den tjockaste boken så bort filmen bli längre än de tidigare. Jag hoppas att den blir minst tre timmar. De finns många viktiga händelser i boken som inte går att ta bort pga att har att gör med det som ska komma i HBP och sista boken.[/quote:2fs7fljl]

Order of the Phoenix måste definitivt vara minst 3 timmar lång. Annars kommer de få ta bort och ändra väldigt mycket. Jag skulle helst se att Order of the Phoenix blir över 3 och en halv timme. Då skulle de kunna få med det absolut nödvändigaste utan att behöva stressa igenom för mycket.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
man kan nog klömma en 3-timmars hp-film. jag hade gärnat sett att både PoA och GoF hade varit så långa också, men jag tror det är en bugetfråga varför filmerna inte är längre än 2,5 timme. det kostar ju lite
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="hempo22":1208bu45]man kan nog klömma en 3-timmars hp-film. jag hade gärnat sett att både PoA och GoF hade varit så långa också, men jag tror det är en bugetfråga varför filmerna inte är längre än 2,5 timme. det kostar ju lite[/quote:1208bu45]

Givetvis så kostar det en väldigt massa pengar. Men de har nog dragit in en hel del också. Men man kan alltid hoppas på längre HP filmer.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
glömnde logga in förra inlägget var mitt..
kan te sig lite konstigt annars kanske..
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[url=http://www.comingsoon.net/news/topnews.php?id=11397:1qsvajid]Casting for Harry Potter's Luna Lovegood[/url:1qsvajid]-Det va tidigt.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden