Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Trailern kan ses på [url:2xg7s6ns]http://video.aol.co.uk/[/url:2xg7s6ns].

Hittills har det bara kommit en teaser och den kan ses [url=http://www.apple.com/trailers/wb/harrypotterandtheorderofthephoenix/hd/:2xg7s6ns]här[/url:2xg7s6ns].

Så folks, hur blir det med kommande filmer i genren har de delat upp böckerna i två filmer eller???
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
det tror jag inte är nödvändigt... det finns mycket som man kan ta bort, det kan vem som helst se...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Nej dom får ju inte dela på en bok, då blir det ganska tråkigt, sen så spelar det egentligen ingen roll för mig, har ju inte läst så många Potter böcker.

Men va det nödvändigt att starta den här tråden nu egentligen, när fyran inte har gått upp på bio än, för snart så lär väll ingen skriva här när alla vill skriva om fyran, då försvinner tråden och då gör någon annan en ny, och det skulle ju va onödigt.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Det gör ingenting folk får gärna starta en ny tråd när fyran har kommit. Spelar inte mig nån roll. Trådar som blir för långa är ändå jobbiga att läsa.

Jag hoppas själv inte att dom kommer att dela upp bööckerna när de filmar dem och det verkar ju inte som att de tänker göra det heller. och jag hoppas verkligen att de behåller skådespelarna dessutom.
4488 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4488 inlägg
Off-Topic... Lite Grann... det tar vi bort
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Böckerna är så pass långa så det är lika bra att dela upp filmerna på 2 delar per bok vilket jag tycker dom skulle gjort med GOF redan.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
nej för tusan! inga delningar! då tappar man direkt 7delar-grejen! dessutom finns det så mycket i böckerna som man kan ta bort i filmerna. funkade ju bra i trean med alla ändringar också...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="hempo22":3enm76ki]nej för tusan! inga delningar! då tappar man direkt 7delar-grejen! dessutom finns det så mycket i böckerna som man kan ta bort i filmerna. funkade ju bra i trean med alla ändringar också...[/quote:3enm76ki]
Jag kommer inte ihåg de exakta scenerna(jag får läsa boken igen), men det är många scener som borde varit med.
Jag har inget emot att dom gör om lite, det dom gjorde om i 3:an va bra ändringar, jag har heller inget emot att dom tar bort överflödiga scener men dom tog bort förmånga scener i 3:an.
191 inlägg
för
191 inlägg
Jag tycker inte att de ska dela upp filmerna, men jag vill ha med så mycket som möjligt från böckerna. Jag tycker att de tog bort för mycket från Prisoner of Azkaban. De som har läst böckerna har inga problem att hänga med, men en del av dem som inte läst böckerna tycker att filmerna är osammanhängande och fattar ingentingen.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
jag har inte läst dom (jo nån gång länge sen, men minns inget alls) och jag tycker filmerna är jättebra, speciellt trean!
3198 inlägg
för
3198 inlägg
jag tycker oxå trean är bra, den bästa än så länge. jag har bara läst första boken, men ska läsa alla sju sen när den sista kommit.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="hempo22":1pzp57xj]jag tycker oxå trean är bra, den bästa än så länge. jag har bara läst första boken, men ska läsa alla sju sen när den sista kommit.[/quote:1pzp57xj]

Varför vänta med böckerna? De är så mycket bättre än filmerna, även om filmerna också är helt ok. PoA är den bästa filmen hittils. Nåväl, tycker inte du borde vänta med böckerna.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tycker att dom kan köra en maratonrulle på typ sex timmar med ett par pauser på en kvart. Jag skulle inte banga.
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
[quote:3s09xyjg][quote:3s09xyjg]hempo22 skrev:
jag tycker oxå trean är bra, den bästa än så länge. jag har bara läst första boken, men ska läsa alla sju sen när den sista kommit.[/quote:3s09xyjg]

Varför vänta med böckerna? De är så mycket bättre än filmerna, även om filmerna också är helt ok. PoA är den bästa filmen hittils. Nåväl, tycker inte du borde vänta med böckerna.[/quote:3s09xyjg][quote:3s09xyjg][/quote:3s09xyjg]

Jag vill egentligen inte vänta, men när jag läste så trollbands jag. inget annat existerade för mig. jag gjorde inte läxorna, åt inte etc. om jag ska läsa måste det typ bli på sommarlovet när inte så mycket annat tar stryk.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Tyler":38xz79jo]Jag tycker att dom kan köra en maratonrulle på typ sex timmar med ett par pauser på en kvart. Jag skulle inte banga.[/quote:38xz79jo]
Intressant ide.
Jag skulle nog inte heller banga, speciellt inte om det fanns några pauser som du sa.
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
inget hp-fan bangar nog. men jag tror inte att WB kommer att göra en så lång film. alternativet är ju att man gör en tv-serie där man kan göra kanske 20 halvtimmes-avsnitt. det blir 10 timmar!
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Nja en tv-serie tror jag inte på, då ser jag hellre en 3timmars film än en serie som är utsprid på 10timmar.
Blir liksom mer sammanhållning i det.
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
visst. men då förlorar du ända mycket från böckerna. men jag hade inte haft något emot en hp-film med titanic-längd. eller borta med vinde-längd. HP-maraton!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Men alla filmer som kommer nu måste tamefan vara minst fyra timmar långa, annars kommer dom ta bort alldeles för mycket. Tycker dom ändrade och tog bort tillräckligt, om inte för mycket, i Prisoner of Azkaban.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag måste nog säga att dom tog bort förmycket i PoA.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden