Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tror sexan kommer bli mycket mer välgjord med tanke på att boken är kortare. Trots att femman inte var helt perfekt så tycker jag Yates lyckades ganska bra att göra en film på 2.20 av en bok på 1000 sidor.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
I en intervju med Radcliffe sa han att den sista filmen förmodligen kommer bli episk och väldigt storslagen, jag hoppas verkligen dom skippar längdgränsen där.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":1i2nrgkq]I en intervju med Radcliffe sa han att den sista filmen förmodligen kommer bli episk och väldigt storslagen, jag hoppas verkligen dom skippar längdgränsen där.[/quote:1i2nrgkq]

Sant, Om de inte skippar längdgränsen till den sista filmen så kommer det bli katastrof. Sista boken innehåller så mycket info att det nästa inte finns något som man kan klippa bort utan att sabba handligen totalt
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Och extramaterialet till denna var bland det sämsta jag någonsin sett. Ren skit.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":13uonnqo]Och extramaterialet till denna var bland det sämsta jag någonsin sett. Ren skit.[/quote:13uonnqo]

Håller med dig. Tailing Tonks var ju ren hästskit rakt igenom. Det kändes som det var riktat till 3 åringar utan hjärnor. Och de bortklippta scenerna var lika tråkiga som att stirra på väggen.
6342 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
6342 inlägg
[quote="binrob":1mcz42zp][quote="FiLmGaLeN":1mcz42zp]Och extramaterialet till denna var bland det sämsta jag någonsin sett. Ren skit.[/quote:1mcz42zp]

Håller med dig. Tailing Tonks var ju ren hästskit rakt igenom. Det kändes som det var riktat till 3 åringar utan hjärnor. Och de bortklippta scenerna var lika tråkiga som att stirra på väggen.[/quote:1mcz42zp]

Håller med dig om ena, men de bortklippta scenerna var helt okey. Ganska få, men scenen där Harry kommer in i Dumbledores kontor och ser sorteringshatten samt svärdet var skitbra. Den borde dom verkligen haft med. Hittills har fyran haft bäst extramaterial.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":13t6miuq][quote="binrob":13t6miuq][quote="FiLmGaLeN":13t6miuq]Och extramaterialet till denna var bland det sämsta jag någonsin sett. Ren skit.[/quote:13t6miuq]

Håller med dig. Tailing Tonks var ju ren hästskit rakt igenom. Det kändes som det var riktat till 3 åringar utan hjärnor. Och de bortklippta scenerna var lika tråkiga som att stirra på väggen.[/quote:13t6miuq]

Håller med dig om ena, men de bortklippta scenerna var helt okey. Ganska få, men scenen där Harry kommer in i Dumbledores kontor och ser sorteringshatten samt svärdet var skitbra. Den borde dom verkligen haft med. Hittills har fyran haft bäst extramaterial.[/quote:13t6miuq]

Ja, men en bra scen i alla bortklippta scener tycker jag inte räcker. Är väldigt glad att de klippte bort scenen med Trewlaney vid matbordet. Det var så långt i från roligt som det bara går.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Hahahaha, den var så kass att jag började garva. Klart att den inte är kul när dom visar det sådär utan klipp eller liknande, men hade man fått se ca 15 sekunder va det eller nåt skulle det vara ganska kul.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":35q0sq8r]Hahahaha, den var så kass att jag började garva. Klart att den inte är kul när dom visar det sådär utan klipp eller liknande, men hade man fått se ca 15 sekunder va det eller nåt skulle det vara ganska kul.[/quote:35q0sq8r]

Möjligtvist. Men det skulle nog bara vara möjligt om man var ett gäng på 3 pers som satt och tittade. Annars så tycker jag den var för utdragen och hade såndär humor som bara är korkad och irriterande
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Sant iofs. Jag ville gärna se vad det var för tre timmar som Yates snackade om, sa att han hade filmat över tre timmars material till filmen.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":151id59p]Sant iofs. Jag ville gärna se vad det var för tre timmar som Yates snackade om, sa att han hade filmat över tre timmars material till filmen.[/quote:151id59p]

Ja, det undra jag också över. Tycker att de borde ha lagt in det istället för den patetiska ursäkten för "bakom kulisserna" som de kalla Tailing Tonks. (Hata det så hiiiiiiiiimla mycket)
6342 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
6342 inlägg
* Trailing Tonks.

Jaja, hoppas på bättre till nästa film iallfall. Men filmen är grym som faan, så det jämnar ut sig.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":26ozmmc0]* Trailing Tonks.

Jaja, hoppas på bättre till nästa film iallfall. Men filmen är grym som faan, så det jämnar ut sig.[/quote:26ozmmc0]

trailing tonks, tailing tonks...hatar det lika mycket ändå. Jo filmen är skön är den. Gillade den inte så mycket efter biobesöket, men nu har jag börjat gilla den mer och mer. Gillar den mörka känslan som finns över hela filmen.
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
håller med, extramaterialet var inte ens värdigt en 1-discare. Jag blev överlyckligt när jag läste att det skulle finnas "Magic of editing" och hoppas på en djup inblick i vad som stannar och vad som klipps bort, men ack så besviken man blev.

och det där med över 3 timmar, jag hoppas sånt kommer sen i ett boxset med alla filmer. "Med aldrig tidigare visat material" etc. Eller kanske oklippta versioner? inte så troligt, men man kan ju hoppas.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Om det kommer oklippta versioner så kommer hela serien lyftas upp. Det behövs verkligen.
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
[quote="FiLmGaLeN":1gr2dg6j]Om det kommer oklippta versioner så kommer hela serien lyftas upp. Det behövs verkligen.[/quote:1gr2dg6j]

nja. nödvändigtvis inte. ett praktexempel är "en riddares historia" är mycket sämre i den förlängda versionen.

men så har vi ju "sagan om ringen" som talar för det. men skillnaden var att LOTR spelade in extra scener efteråt. Det kan man inte göra med HP. Där finns bara de borttagna scenerna och kanske några som inte visats.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Anledningen måste väl vara för att dom växer så det syns om scenerna är inspelade i efterhand. Tror ändå att dom har tillräckligt med inspelad material så filmerna kan öka med 20-40 min.
775 inlägg
för
775 inlägg
Har aldrig sett Daniel Radcliffe spela ut sin roll lika aggressivt som i Fenixorden och han gör det briljant. Skitsnacket är skippat, nu är det allvar. Harry Potter för vuxna, men tyvärr lite på bekostnad av stämningen från äldre filmer.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Mr. Brightside":lxumjqi0]Nu ligger denna film i min DVD samling ICA Maxi sålde den för ett riktigt fynd pris på 99kr[/quote:lxumjqi0]

Samma här jag har sett en ICA affär där den kostar 99 kr måste dit och köpa den annars kanske dom höjer priset.
[size=200:lxumjqi0=200:lxumjqi0]Bäst att skynda sig ![/size:lxumjqi0]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tittade nyligen igenom lite av filmen och det slog mig: har Dumbledore skaffat linser? Jag saknar hans halvmånformade glasögon.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden