Visa första inlägg
6342 inlägg
för
6342 inlägg
De saknas på flera ställen jo. Iofs har jag inget emot det, visar en annan sida av honom bara, att han är lika mänsklig som alla andra.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Najs, najs, najs. Bättre än alla andra i serien så här långt. Att Yates också tar hand om den sjätte filmen har jag inget emot.

856 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
856 inlägg
Längesen jag blev så här missnöjd på en film. Helt klart en av de sämsta hittills i serien och ett [i:gjsdolmf]rejält[/i:gjsdolmf] kliv nedåt sen fyran. Synd.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tycker snarare att 2½ är ett rejält steg upp från fyran...
2565 inlägg
för
2565 inlägg
Nej fyran var ju skitbra ju.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Fyran är nog den sämsta av alla filmerna. Det är bara en massa helt lösryckta händelser ur boken, det som händer är typ: VM, de tre grenarna och Voldemort. Typ som Arn fast med längre klipp.

Går han ens i skolan någon gång under hela filmen? De scenerna är nog hyfsat lätträknade. De andra filmerna har i alla fall några eller flertalet lektionscener. Kommer inte ihåg en enda från fyran.
2565 inlägg
för
2565 inlägg
hmm.. de är ju i ett klassrum med Moody (eller rättare sagt Barty Crouch Jr) när han visar dem de förbjudna förbannelserna.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Varför fokusera på lektionerna när det är så mycket annat intressant som händer? Det var inte direkt brist på lektioner i de tre föregående filmerna.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Lektionsscener behövs för att man ska fatta att det fortfarande är en skola som de går i. Det är precis det som fattas i alla filmer, det går för snabbt och man glömmer det där lilla som man kan anknyta till i böckerna. Hur dom också sliter med läxor och betygsstressar. Även om jag tycker att bok sju är helt enastående saknade jag skoldelen av den.

Nu är ju dom iofs bortskämda snorungar som gnäller över läxor där man ska skriva om vampyrer och varulvar. Shit, ge mig dom läxorna och jag får MVG i allt och har roligt samtidigt.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Hahaha. Jag tycker det är helt okey att dom spolade lektionsscenerna i fyran, och ändå hade dom med ett par. I Fenixorden finns det ju gott om lektionsscener.
2565 inlägg
för
2565 inlägg
Själv får jag nog av skolan i skolan.. och jag tycker nog inte att det är så jätteintressant att se Harry sitta och skriva ett prov t ex.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Haha, den sista jag trodde jag skulle få höra säga att han vill ha mer skola är väl Tyler, men tydligen så misstog jag mig. ;)
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Sheet, det här har ju ingenting att göra med den egentliga skolan. Bara det faktum att det går på en skola och att skolan är en väldigt stor del av handlingen i böckerna borde göra att den inkluderas mer. Dessutom så måste man ju ha något som knyter ihop att tiden går och att det är ett helt skolår och då blir lektioner ett bra inslag så att säga. Det är därför jag kan känna att filmerna är så snabbspolade.

Det här beror väl iofs på att de har en gräns att arbeta efter, but still.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Håller definitivt med om att mer lektionscener/pluggscener borde inkluderats i filmerna, överhuvud taget mer vardagsinslag. Det ger ju mycket mer trovärdighet och kött på benen. Tycker det är mycket därför Fenixordern blev den sämsta filmen i serien, då den bara tog med det som var allra, allra viktigast för handlingen, och det gjordes inte ens särskilt bra. Mer vardagsmiljöer är något jag tycker saknas i alla filmerna, framförallt i femman.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Håller med också på att mer fokus på skola och lektioner skulle inte skada.
Femman hade inga mysiga scener, inget barnsligt...allt var bara evil.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Men hur mysig var boken då?

Tycker faktiskt att HP5 var ett stort fall framåt i jämförelse med HP4 som gjorde en störtdykning från sin föregångare.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Om nu folk som inte läst böckerna får uttala sig så tycker jag också att HP5 var bättre än fyran, inte för att fyran var dålig men den kändes inte helt gjuten. Jag gillade verkligen den lite mer mörka och mogna tonen i femman, hoppas de två sista filmerna fortsätter på samma spår.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Richie":21opeq9f]Om nu folk som inte läst böckerna får uttala sig .[/quote:21opeq9f]

Tycker jag nog, blir aningen mer objektivt då.

En annan som läst böckerna fram och baklänges jämför ju alltid filmerna med böckerna, hur mycket man än försöker att inte göra det så går det aldrig att komma ifrån det.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tycker inte att femmans film var så mörk, snarare grå och monoton. Boken hade mycket mer substans och trovärdighet som de kunde tagit tillvara på när de gjorde filmen genom att lägga till lite mer vardagsscener, och låta några andra karaktärer än Harry få plats och utvecklas. Även om jag bortser från boken och inte jämför, så är Fenixordern den helt klart svagaste filmen i serien.
856 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
856 inlägg
HP5 är i min mening inte i närheten av fyran. Femman är ju så seg, verkligen. Kan hålla med om att fjärde hoppar lite, men den är ju iallafall inte seg. Det är snarare den bästa HP-filmen och en klar fyra, tycker jag. Men men, kanske man ändrar sig efter att man ser filmen igen.

Angående lektionsscener kan jag hålla med om att de borde finnas, men inte lika mycket som de finns i femte, det blir bara för seeegt. Men kanske uppskattar man denna filmen mer när man läst böckerna, vilket jag inte gjort. Jaja, godkänd är den iallafall.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden